Gå til innhold

Film-ID tråden: Spør her hvis du lurer på hva en film heter


haarod

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd en stund å søke etter stikkord fra filmen for å finne ut hva den heter uten hell. Den handler om en gjen folk som tror de blir tatt med i et realityshow om å overleve sin største frykt. Deriblant er det to jeg husker godt som var søsken, og deres største frykt var å miste hverandre. Hele dette "realityshowet" var jo bare tull, og de ble satt i feller (litt som saw). Jeg trodde filmen het noe med The Game, men da kom det bare opp en film fra '97, og den er det ikke. Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Blir så irritert av å ikke komme på det selv, men er noen år siden jeg har sett den...

 

Takker for alle svar :)

 

(Startet egentlig et nytt emne, da det dukket opp en link hvor jeg kunne spørre om det, etter at jeg hadde postet det nye emnet :p)

Jeg tror det er Cruel World fra 2005.

Ut i fra det jeg husker fra den passer den beskrivelsen din omtrent perfekt.

 

 

Ja, leste om filmen og den hørtes jo helt lik ut. Jeg sjekket traileren på youtube, men det var ikke den. Jeg husker de to søsknene (tvillinger) ble satt i en maskin mot hverandre, og de måtte sammen finne ut hvem av dem som skulle ofre seg for at den andre skulle leve. Dette var litt av det samme som saw, siden ingen kom ut før spillet dems var ferdig. Og alle deltagerne ble satt til hvert sitt spill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg prøvd en stund å søke etter stikkord fra filmen for å finne ut hva den heter uten hell. Den handler om en gjen folk som tror de blir tatt med i et realityshow om å overleve sin største frykt. Deriblant er det to jeg husker godt som var søsken, og deres største frykt var å miste hverandre. Hele dette "realityshowet" var jo bare tull, og de ble satt i feller (litt som saw). Jeg trodde filmen het noe med The Game, men da kom det bare opp en film fra '97, og den er det ikke. Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Blir så irritert av å ikke komme på det selv, men er noen år siden jeg har sett den...

 

Takker for alle svar :)

 

(Startet egentlig et nytt emne, da det dukket opp en link hvor jeg kunne spørre om det, etter at jeg hadde postet det nye emnet :p)

Jeg tror det er Cruel World fra 2005.

Ut i fra det jeg husker fra den passer den beskrivelsen din omtrent perfekt.

 

 

Ja, leste om filmen og den hørtes jo helt lik ut. Jeg sjekket traileren på youtube, men det var ikke den. Jeg husker de to søsknene (tvillinger) ble satt i en maskin mot hverandre, og de måtte sammen finne ut hvem av dem som skulle ofre seg for at den andre skulle leve. Dette var litt av det samme som saw, siden ingen kom ut før spillet dems var ferdig. Og alle deltagerne ble satt til hvert sitt spill...

 

faen, jeg har sett den filmen du mener, men kommer ikke på hva den heter :\

 

fant den, må vel være denne?

 

Lenke til kommentar

Jeg så en film tidlig på 80 tallet, da var jeg bare 7-8 år så husker ikke så mye av handlingen.

 

Handlet ihvertfall om en gutt som ble fanget i afrika og tatt til slave og solgt i USA. Senere ser vi at han blir voksen og får barn (som slave). Datteren hans blir senere solgt fra gården og videre fulgte vi henne og at hun fikk en sønn. Slik holdt det på og vi fikk se flere generasjoner. Husker også en slave som spilte mye fiolin.

 

takker for alle tips

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd en stund å søke etter stikkord fra filmen for å finne ut hva den heter uten hell. Den handler om en gjen folk som tror de blir tatt med i et realityshow om å overleve sin største frykt. Deriblant er det to jeg husker godt som var søsken, og deres største frykt var å miste hverandre. Hele dette "realityshowet" var jo bare tull, og de ble satt i feller (litt som saw). Jeg trodde filmen het noe med The Game, men da kom det bare opp en film fra '97, og den er det ikke. Noen som vet hvilken film jeg snakker om? Blir så irritert av å ikke komme på det selv, men er noen år siden jeg har sett den...

 

Takker for alle svar :)

 

(Startet egentlig et nytt emne, da det dukket opp en link hvor jeg kunne spørre om det, etter at jeg hadde postet det nye emnet :p)

Jeg tror det er Cruel World fra 2005.

Ut i fra det jeg husker fra den passer den beskrivelsen din omtrent perfekt.

 

 

Ja, leste om filmen og den hørtes jo helt lik ut. Jeg sjekket traileren på youtube, men det var ikke den. Jeg husker de to søsknene (tvillinger) ble satt i en maskin mot hverandre, og de måtte sammen finne ut hvem av dem som skulle ofre seg for at den andre skulle leve. Dette var litt av det samme som saw, siden ingen kom ut før spillet dems var ferdig. Og alle deltagerne ble satt til hvert sitt spill...

 

faen, jeg har sett den filmen du mener, men kommer ikke på hva den heter :\

 

fant den, må vel være denne?

 

 

Ja, det stemmer! Tusen hjertelig takk!

Lenke til kommentar

Jeg så en film tidlig på 80 tallet, da var jeg bare 7-8 år så husker ikke så mye av handlingen.

 

Handlet ihvertfall om en gutt som ble fanget i afrika og tatt til slave og solgt i USA. Senere ser vi at han blir voksen og får barn (som slave). Datteren hans blir senere solgt fra gården og videre fulgte vi henne og at hun fikk en sønn. Slik holdt det på og vi fikk se flere generasjoner. Husker også en slave som spilte mye fiolin.

 

takker for alle tips

 

Kan det være Roots, serie som har gått titt og ofte på tv ?

 

http://www.imdb.com/title/tt0075572/

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en film jeg så på TVn en gang på 90 tallet.

Filmen handler om en mann som lever ute i jungelen sammen med en innfødt stamme. Han er legen demmers også driver han å forsker på en sykdom. Ham fannt rett kur en gang i en blomst, men samme hvor mye han prøver finner han ikke det stoffe i blomsten igjen. Han får besøk av en dame som blir boende sammen med han en stund. Mener å huske at hun ikke ville være det og at dem kranglet en del, men hun har ikke annet valg enn å bli der. Dem blir venner etter hvert da.. Mot slutten av filmen oppdager damen at den blomsten mannen hadde forsket på er full av maur, og at det er mauren som inneholder det stoffet mot sykdommen. Dem har hele tiden et tidspress på seg fordi det skal bygges en vei igjennom leiren dem bor, så buldoserene er på vei. Og akurat når damen får opp grafen på pcn sim som bekrefter at det er mauren som inneholder det stoffet, kommer veiarbeiderne og kjører ned hele leiren..

Det er mange år siden jeg så filmen, så det er ikke sikkert alt stemmer men det er slik jeg husker den. Håper noen kjenner igjen dette og kan fortelle meg hva den heter..

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Okey, håper noen her kan komme med konstruktive tilbakemeldinger på dette litt vage minnet jeg har fra filmen.

 

Det jeg husker av handling, er at det er om en gutt som føler seg som ei jente. Han er kanskje rundt 10 år eller noe. Gutten vil gjerne gå i jenteklær, men mora syns ikke noe om dette, trolig fordi de bor i et litt lite samfunn der også hennes status blir "svertet". I løpet av filmen mener jeg å huske at gutten faktisk kler på seg jenteklær, og jeg tror også at han kommer i en bursdag iført disse klærne.

 

Jeg er usikker når filmen er fra. Jeg så den på tv for en sju-åtte år siden, så det er mulig den er fra 90-tallet. Jeg tror også at det var en engelsk/amerikansk/australsk film. De snakket ihvertfall engelsk, om jeg ikke husker feil.

 

Håper noen her har peiling på hvilken film dette er :)

Lenke til kommentar

Noen som kan huske en engelsktalene film eller serie hvor noen sier "Chow-shima" eller lignende asiatisk-aktig? Føler det er noe Ross kunne sagt i Friends. De siste dagene har jeg begynt å si det ordet til meg selv inni hode, så jeg må ha fått det fra et sted.

 

Edit: Det var Ross i Friends. En kompis husket scenen. Ross er på flyplassen og hører på en "Lær Kinesisk" kassett på walkman og uttaler ordene høyt mens han står i kø. Han sier Chaow-shima rett i ansiktet til ei dame.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Jeg har også en film jeg gjerne vil se igjen, men ikke husker tittelen på. Har veldig lite å gå etter, men jeg mener å huske at det var to partnere undercover og mye korrupte greier i filmen. Den er eldre enn 2008 og nyere enn 2000 (tror jeg) og i slutten av filmen er de i en hytte eller et hus og der blir det avdekket en vegg full av penger.

 

Jeg veit det er utrolig lite å gå etter, men jeg håper veggen full av penger kan gi noen tips som fører fram :D

 

 

Det var en veldig bra film husker jeg som var veldig lite forutsigbar

Endret av kadett
Lenke til kommentar

Jeg har også en film jeg gjerne vil se igjen, men ikke husker tittelen på. Har veldig lite å gå etter, men jeg mener å huske at det var to partnere undercover og mye korrupte greier i filmen. Den er eldre enn 2008 og nyere enn 2000 (tror jeg) og i slutten av filmen er de i en hytte eller et hus og der blir det avdekket en vegg full av penger.

 

Jeg veit det er utrolig lite å gå etter, men jeg håper veggen full av penger kan gi noen tips som fører fram :D

 

 

Det var en veldig bra film husker jeg som var veldig lite forutsigbar

Det må vel være Training Day (2001)?

 

Edit: Eller... Er vel i gulvet pengene er gjemt der tror jeg, ikke veggen. Hm... Husker ikke helt.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Hallo

Jeg så en film for noen år siden, muligens 3-4 år siden, er ikke sikker.

Jeg har tenkt på filmen utallige ganger, har sykt lyst til og se hele filmen, ikke pga at den er min type film. Men har tenkt på den så mange ganger

 

Filmen minner veldig om american pie. Det jeg husker er at det er noen personer som klatrer opp på siden av at hus, og den ene av dem har nipple pircing og henger seg fast og river nippelen av. Husker også at en gris spiste opp nippelen han sin. Husker at det var noe om ei sexavhening jente også, men det var vell alt jeg husker. Hopper noen kan gi meg navnet på den "mystiske" filmen

 

Copy paste rett fra et inlegg jeg hadde tidligere btw!

Lenke til kommentar

Filmen minner veldig om american pie. Det jeg husker er at det er noen personer som klatrer opp på siden av at hus, og den ene av dem har nipple pircing og henger seg fast og river nippelen av. Husker også at en gris spiste opp nippelen han sin. Husker at det var noe om ei sexavhening jente også, men det var vell alt jeg husker. Hopper noen kan gi meg navnet på den "mystiske" filmen

Jeg tok et litte søk på nipple piercing på IMDb: http://www.imdb.com/keyword/nipple-piercing/

 

Hvor blant annet American Pie Presents Beta House (2007) (V) dukket opp. Det er ikke den mon tro?

Lenke til kommentar

Filmen minner veldig om american pie. Det jeg husker er at det er noen personer som klatrer opp på siden av at hus, og den ene av dem har nipple pircing og henger seg fast og river nippelen av. Husker også at en gris spiste opp nippelen han sin. Husker at det var noe om ei sexavhening jente også, men det var vell alt jeg husker. Hopper noen kan gi meg navnet på den "mystiske" filmen

Jeg tok et litte søk på nipple piercing på IMDb: http://www.imdb.com/keyword/nipple-piercing/

 

Hvor blant annet American Pie Presents Beta House (2007) (V) dukket opp. Det er ikke den mon tro?

 

Er ikke den nei :/

Lenke til kommentar

heey

 

Så en musefilm(tegnet)ellernevøen min så på men den surra gikk i bakgrunnen. Men den handler om noen snakkende mussom drar på eventyr...er ganske bra tegna og helt sikkert amerikansk. Og det var en kjempefin sang i slutten(rulleteksten) erden jeg egentlig erpå jakt etter?

 

Noen som kan tenkte seg hvilken film/filmserie jeg snakker om?

 

Tusen takk for svar!! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...