Gå til innhold

Ny overkommelig PC til ca. 10-15000kr til all-around bruk; streaming, bilde+videoredigering, casual gaming?


Anbefalte innlegg

Hmm, har ikke peil på hva de tingene er, men det høres vel bra at ut at jeg kan gå ned til C16 hvis det vil gjøre jobben bedre/raskere for meg?

 

 

Virket jo greit nok det, ja. Får se hva han skriver tilbake. :)

 

 

Foruten om minne som enda ikke er helt på plass, så har jeg følgende ting på handlelista mi, minus skjermen fordi den kommer senere:

CPU: Ryzen 5 3600

GPU: PowerColor Red Devil 5700 XT 8gb

Kjøler: Scythe Ninja 5

SSD: PNY CS3030 M.2 1tb

Skjerm: LG 32GK850F

Mobo: Asus X570-F Gaming

 

Mulig at jeg også oppgraderer PSU'en fra EVGA Supernova G3 550W til noe høyere på BF. Har også FD R6 kabinett.

 

 

Hmm... hvordan er denne i forhold til Red Devil da? Finner heller ingen ok reviews på den... Hmm...

 

Sjekket litt, og 2070 suger i de fleste tilfeller, untatt i fortnite. Gå for 5700xt du :D

 

2070 super må til for å slå 5700xt, men er også dyrere.

 

Test av 5700xt et eller anna:

 

https://www.guru3d.com/articles-pages/asrock-radeon-rx-5700-xt-taichi-oc-review,1.html

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2070 ventus er et greit kort, men støyer mer og littctregere enn Red Devil 5700 xt.

 

Hva ram angår, last ned ryzencalc og legg onn verdiene den gir i bios, da får du mest ut av ryzen :)

 

2 minnealternativer er Crucial Ballistix 3000cl15 eller 3200cl16, disse er Micron E-die som også kan klokkes bra opp :)

 

Står mellom de minnebrikkene jeg nevnte tidligere, ser det ut til... Hviler en knapp på Red V akkurat nå da... Mest "bang for buck", ser det ut til.

Lenke til kommentar

2070 ventus er et greit kort, men støyer mer og littctregere enn Red Devil 5700 xt.

 

Hva ram angår, last ned ryzencalc og legg onn verdiene den gir i bios, da får du mest ut av ryzen :)

 

2 minnealternativer er Crucial Ballistix 3000cl15 eller 3200cl16, disse er Micron E-die som også kan klokkes bra opp :)

 

Men... finnes det noen alternativer til X570-F hovedkortet da? Er jo drøssevis med alternativer, og jeg er ikke HELT sikker på om jeg trenger X570-F til nesten 3000kr til mitt bruk... Markant prisforskjeller er det jo også.

 

Hva tenker deere?

Lenke til kommentar

Ser at Nvidia RTX kortene støtter 10 bit i OpenGL nå om en bruder Studio Driver.

https://www.nvidia.com/download/driverresults.aspx/147971/en-us

Anbefaler derfor å velge et Nvidia kort, f.eks Nvidia RTX 2060 Super eller RTX 2070. Dette ser ut til å være et viktig poeng om en bruker Adobe programmer som Photoshop, Lightroom eller Premiere Pro. Nvidia har vært eneren på gpu siste årene og har derfor også best støtte i software. De har også en del teknologi som CUDA som kan være en fordel.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...