Gå til innhold

Hvorfor er ikke fullautomatisk skytevåpen lov i norge?


Anbefalte innlegg

41 minutes ago, debattklovn said:

Hvis man ignorerer Hollywood-filmer i to sekunder og ser til virkeligheten så kan du se soldaten som blir skutt på under.

Image result for soldier taking cover behind wall"

Det er vanskelig å drepe folk når man må dukke bak en vegg fordi man blir skutt på. Kanskje treffer fienden og man dør selv uten å drepe noen. Mens under ser man en soldat mot en ubevæpnet. Soldaten er avslappet og har ingen problemer med å bekjempe mannen med hendene i været.

Image result for soldier at gunpoint"

Så når har du faktisk lært grunnleggende kunnskaper om konflikter. Ikke verst bare det. 

Dette er dine eksempler for hvorfor hvermannsen burde ha våpen? Ikke rart verden går til helvete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, fokkeslasken said:

Akkurat... For mord er det samme som å drepe nå plutselig? Skrev jeg mordvåpen? Ikke det nei? Drapsvåpen er laget for å drepe med. Mordvåpen er noe helt annet. 

Og om det ikke var klart for deg så er "murder weapon" et mordvåpen.

Det er ikke helt riktig. Mordvåpen og drapsvåpen er faktisk det samme. 
https://www.naob.no/ordbok/mordvåpen
 

Quote
mordvåpen 
substantiv
BØYNINGet 
 
BETYDNING OG BRUK


 

Lenke til kommentar
1 minute ago, debattklovn said:

Det er ikke helt riktig. Mordvåpen og drapsvåpen er faktisk det samme. 
https://www.naob.no/ordbok/mordvåpen

Din kilde var "the weapon used to commit a murder". Mord er noe annet enn drap. Eller sier du at jegere går rundt med mordvåpen? Drepe er å ta livet av noen. Mord er også en overlagt hendelse mot mennesker med legale følger.

Jeg tror du skjønte veldig godt at jeg mente våpen laget for å drepe med, og ikke våpen laget for å myrde med. Men jeg begynner å bli vant til at du fokuserer på noe helt annet når du helst vil slippe å forholde deg til noe.

Men greit nok. Hva er de laget for da, om ikke å drepe?

Lenke til kommentar
1 minute ago, fokkeslasken said:

Din kilde var "the weapon used to commit a murder". Mord er noe annet enn drap. Eller sier du at jegere går rundt med mordvåpen? Drepe er å ta livet av noen. Mord er også en overlagt hendelse mot mennesker med legale følger.

Jeg tror du skjønte veldig godt at jeg mente våpen laget for å drepe med, og ikke våpen laget for å myrde med. Men jeg begynner å bli vant til at du fokuserer på noe helt annet når du helst vil slippe å forholde deg til noe.

Men greit nok. Hva er de laget for da, om ikke å drepe?

Skytevåpen er laget for å skyte med. Blant skytevåpen er nok en ekstrem minoritet også drapsvåpen/mordvåpen, antageligvis under 1% eller under 1 promille. 

Lenke til kommentar
Just now, debattklovn said:

Skytevåpen er laget for å skyte med. Blant skytevåpen er nok en ekstrem minoritet også drapsvåpen/mordvåpen, antageligvis under 1% eller under 1 promille. 

Ja. Og om du går inn på din egen kilde og velger drapsvåpen i stedet for mordvåpen står det plutselig: "våpen som (kan) brukes eller har vært brukt til (et) drap".

Lenke til kommentar
1 minute ago, debattklovn said:

Skytevåpen er laget for å skyte med. Blant skytevåpen er nok en ekstrem minoritet også drapsvåpen/mordvåpen, antageligvis under 1% eller under 1 promille. 

Skytevåpen er lagt for å drepe. Frå byrjinga og frem til i dag er det hovedformålet med skytevåpen. Meine du sverd ikkje er lagd for å drepe, fordi det og brukes for fekting? Det ville jo vært fjollete.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Drunkenvalley said:

Skytevåpen er lagt for å drepe. Frå byrjinga og frem til i dag er det hovedformålet med skytevåpen. Meine du sverd ikkje er lagd for å drepe, fordi det og brukes for fekting? Det ville jo vært fjollete.

Skytevåpen er laget for å skyte. Den overveldende majoriteten av skytevåpen blir ikke brukt til å drepe, men å skyte på blink. 
 

Lenke til kommentar
debattklovn skrev (17 minutter siden):

Jeg unngår å svare på enkelte ting

3 unge usikre menn krangler om hvem som er kulest, de blir ikke enige og bestemmer seg for å finne det ut ved å utfordre egoene til hverandre.

Ene scenarioet har ingen våpen, de sloss for å finne det ut, den ene mister besinnelsen setter seg oppå den andre og slutter ikke slå. Tredje mann kan hjelpe eller ignorere.

Andre scenario har alle 3 våpen, den ene mister besinnelsen, skyter og dreper den andre. Tredje man kan hjelpe eller ignorere.

Hvor mange blir drept i de ulike scenarioene ?

Bruk logikk og litt sunn fornuft.

Lenke til kommentar
Just now, debattklovn said:

Skytevåpen er laget for å skyte. Den overveldende majoriteten av skytevåpen blir ikke brukt til å drepe, men å skyte på blink. 
 

Så du vil ta med deg våpenet for å skyte på blink, eller for åpotensielt drepe? Tross alt, fra din egen kilde, er et drapsvåpen er et våpen som kan brukes til drap. Er ikke det hensikten din også?

Lenke til kommentar

Jeg er nå uansett glad denne tråden eksisterer, for bedre forsvar for dagens våpenlover skal man lete lenge etter.

EDIT: Det er ikke ulikt hvorfor liberalisme sliter. Problemet er ikke at de promoterer egoisme som en dyd, men at de ikke bryr seg filla om andre i det hele tatt. Litt sånn er det her også. Så fort bekymringer om hvordan slik våpenhold og våpenbruk vil påvirke uskyldige, da blir det stille. Det har sågar vært sagt i tråden at det ikke var noe vedkommende brydde seg om.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
27 minutes ago, fokkeslasken said:

Problemet er ikke at de promoterer egoisme som en dyd, men at de ikke bryr seg filla om andre i det hele tatt. Litt sånn er det her også. Så fort bekymringer om hvordan slik våpenhold og våpenbruk vil påvirke uskyldige, da blir det stille. 

At uskyldige ofre ikke lenger skal bli drept av væpnede kriminelle er omtrent det eneste jeg argumenterer for i tråden her. 
Jeg bryr meg om norske ofre for vold. Jeg bryr meg om de 1200 politikerne som blir utsatt for vold i Tyskland og ikke får en sjanse til å forsvare seg. Det er nettopp for å hjelpe at vi burde gjøre lovliggjøre våpenbæring. 

Lenke til kommentar
32 minutes ago, debattklovn said:

At uskyldige ofre ikke lenger skal bli drept av væpnede kriminelle er omtrent det eneste jeg argumenterer for i tråden her. 
Jeg bryr meg om norske ofre for vold. Jeg bryr meg om de 1200 politikerne som blir utsatt for vold i Tyskland og ikke får en sjanse til å forsvare seg. Det er nettopp for å hjelpe at vi burde gjøre lovliggjøre våpenbæring. 

Tullprat. Du har jo aktivt gjort det tydeleg som intet annet at du er villig til å ofra alt for å få skytevåpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...