Gå til innhold

Hjelp, ungen overførte 1500,- til PS-lommeboken


molna

Anbefalte innlegg

Skrevet

8-åringen vår klarte å fylle på med 1500,- på Playstation lommebok ved et uhell. Playstation Support nekter å tilbakebetale da det selvsagt står med små skrift på et nettsted et sted at de ikke refunderer slikt. 

 

Du kan ikke avbryte en påfylling av en PSN-lommebok. Når du ber oss om å fylle opp PSN-lommeboken din med kreditt-/debetkort, mobiltelefon, PayPal eller andre godkjente betalingsmetoder, ber vi om ditt samtykke til å utføre påfyllingen umiddelbart, og derfor kan du ikke avbryte påfyllingen.

 

 

Vi kommer aldri til å bruke disse pengene og jeg har aldri før hørt om denne lommebok-funksjonen. Har vi virkelig ingen rettigheter her?

 

Hadde det vært et par hundre hadde vi ikke brydd oss, men 1500,- er en sum vi gjerne skulle brukt på noe annet...

 

Har selv tidligere jobbet flere år i EA Games Support og vi refunderte alltid slike tilfeller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var med kredittkort så kan du prøve å snakke med banken. Men du får ikke pengene tilbake fra ps

Da kan PSN-kontoen bli sperret. Ikke lurt hvis det er en konto man har handlet ting på.

Skrevet

Står vel bare at de ikke klarer å avbryte handelen når den først er gjort, ikke at de ikke kan refundere beløpet...

 

På PSN sine nettsider står det følgende:

Slik ber du om en refusjon

For å be om en refusjon må du fylle ut kontaktskjemaet på https://www.playstation.com/get-help/contact-form/ og velge alternativet refunderingsforespørsel fra rullegardinlisten i delen for PlayStation Network og konto. Du må ha følgende informasjon tilgjengelig:

  • PSN-online-ID
  • logg-på ID-en (e-postadresse)
  • fødselsdato
  • navnet på kjøperen som ber om refusjon
  • Liker 2
Skrevet

 

Står vel bare at de ikke klarer å avbryte handelen når den først er gjort, ikke at de ikke kan refundere beløpet...

 

På PSN sine nettsider står det følgende:

Slik ber du om en refusjon

For å be om en refusjon må du fylle ut kontaktskjemaet på https://www.playstation.com/get-help/contact-form/ og velge alternativet refunderingsforespørsel fra rullegardinlisten i delen for PlayStation Network og konto. Du må ha følgende informasjon tilgjengelig:

  • PSN-online-ID
  • logg-på ID-en (e-postadresse)
  • fødselsdato
  • navnet på kjøperen som ber om refusjon

 

Gjelder ikke det spill man kjøper?

Skrevet

Takk, skal sjekke ut den gameshare-greia.

 

Krozmar: Prøvde det refundskjemaet, men de godtar ikke refund av penger overført til lommebok. Har klagd på svaret, men fikk bare utdrag fra det med liten tekst i retur...

 

OPL: det var VISA

  • Liker 1
Skrevet

Mon tro om du kan bare henvise til angrefristloven https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2014-06-20-27

 

Og henvise til hva de selv skriver her: https://support.playstation.com/s/article/Requesting-a-Refund?language=en_US

 

You may cancel your PlayStationVue subscription anytime, but any payments already made are non-refundable, unless otherwise required by law.

 

 

Jeg er ikke noen juridisk ekspert, men jeg mener du skal ha en viss rettighet til å kunne få penga tilbake på en eller annen måte..

Skrevet

Jeg ringte PS Support igår og da var tonen en annen enn den har vært på mail fra dem. Plutselig full forståelse.

Måtte gi dem serienr. på PS3'n etc og det ble oversendt økonomiavdelingen som jeg skal få høre fra.

Skrevet

Og der kom svaret :)

 

 

 

Hei Jørgen,

Takk for henvendelsen din til PlayStation Support - referansenummeret ditt er XXXXXXXXXX
Vi har nå refundert 1500 kr til ditt visakort.

Håper dette var til hjelp! Dersom du har flere spørsmål kan du svare på denne e-posten.
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...