Gå til innhold

CooPay. (COOP pay)


Kynxx

Anbefalte innlegg

I disse dager lanserer Coop sin egen betalingsløsning i egen Coop app. Det betyr at du må være medlem for å kunne betale med telefonen din, og alt scannes med leseren i butikk på strekkode i appen.

 

Hvorfor i heiteste helsike må Coop være så forgubbet at de skal gjøre ting så vanskelig? Jeg handler hos den kjeden som lar meg betale med Google pay eller Apple pay eller en av de andre payene. Det er nok med alle de ekstra appene alle hiver etter oss nå.

 

Hva syns dere andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handler på Kiwi fordi de er billigst. Eneste grunn til at jeg har Coop er pga rabatt på bensin.

Jeg fikset et medlemskort hos Coop, Æ hos Rema og trumf hos Kiwi, for man må selge ræva si og bli sporet på hva man handler for å få de prisene man burde hatt i første omgang.

 

Dog, jeg handler omtrent bare på maximat eller Nordby butikken i Svinesund når jeg tar store innkjøp, Fordi jeg sparer store penger på det, i forhold til i Norge.

 

Det er småpenger å spare, men i lengden utgjør det mye for en familie på fire.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen fått betaling med app å virke? Siden det virker ut som som i sandvika har hatt tekniske problemer med kredittkort systemet, man skulle tro med slikt system man slipper å betale med kontanter for så beløp men faktisk ikke for det krevet at betalingsystemet funger når man handler, ganske dårlig, forstår ikke hvorfor lage noe som ikke virker når man trenger det? Prøvde med både visa\mastercard men var bare tekniske problemer var så langt kø i kassen at jeg ikke gad å kjøpe noe.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Ja bra det fungerte i går, men får man virkelig ingen kvittering digitalt? Ville vært praktisk med coop obs bygg eller hvis man handler annet en matvarer. Selv æ på rema 1000 har vel noe historikk.

 

Skulle gjerne hatt det dersom jeg bruker Coop kortet mitt og.. Om jeg ikke tar feil får du ikke historikk der heller. 

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt det dersom jeg bruker Coop kortet mitt og.. Om jeg ikke tar feil får du ikke historikk der heller. 

 

Fordi benytter du deg av Apple- eller googlepaye f.eks. så får de ikke detaljerte kjøpsopplysninger som når du betaler med deres kort/ løsning. Men enig, CoopPay virker for meg helt håpløst.

Lenke til kommentar

Ulempen er det ikke alltid funger, har hatt noe problemet man ikke får feilmelding en gang, så de burde ha kamera på lesererne eller gi feilmelding på skjermen. Håper det kommer etterhvert. For de leserne er følsomme for svak lysstyrke og støv eller skitt på skjermen skal ikke mye til før man sliter å lese av skjermen. med qr coden på lesere der, er nok beregnet på strekkode og ikke qr code.

 

For det hender man trenger hjelp å få de å fungere særlig med medlemskap.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Fordi benytter du deg av Apple- eller googlepaye f.eks. så får de ikke detaljerte kjøpsopplysninger som når du betaler med deres kort/ løsning. Men enig, CoopPay virker for meg helt håpløst.

 

Både apple og Google pay støtter mulighet for bonuskort (og dermed kjøpsopplysninger) som automatisk aktiveres i samme øyeblikk som man betaler. Men dette er ikke så veldig utbredt, så enten vet ikke utviklerne i selskapet Coop og Norgesgruppen har opprettet for mobilbetaling om akkurat dette, eller så var det vel lettere å bare droppe det. (Eller så skal man ikke se bort i fra at det er en prinsippsak for enkelte direktører)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...