Gå til innhold

Her er Mercedes´ elektriske minibuss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Endelig kommer det biler som er brukende til kjøpere som krever plass til både passasjerer og bagasje, og som kan kjøres et greit stykke før det eventuelt må lades. Det som er mest spennende, blir å se prisnivået de legger seg på.

 

Kunne godt tenkt med en slik eller tilsvarende, Opel skal f.eks. komme med elektrisk varebil under Vivaro-navnet, som kombinert bruksbil og weekendcamper. Dog aner det meg at den sikkert blir vel dyr, slik at Opelen vil nok være mer realistisk.

 

Finnes bakseter som kan slåes ned til seng, og med hevetak, så har man soveplass til unger og. Trenger ikke innebygget skap, kjøkken og bad, da både portapotti, grill og annet utstyr kan medbringes. Dessuten, om setene kan kjøres helt frem, så har man såpass stor plass at tilhenger ikke blir prekært. Ser selvsagt at det finnes de som ønsker dette i tillegg, så fint om det kommer, men er ingen stor ulempe i så stor bil.

Lenke til kommentar

Noen som vet egenvekta på denne ?

Mercedes har ikke sagt tom vekt på den enda, men sa at total vekt den kunne dra var 3.5tonn. Så regner med du kan ha lov til og ha en vogn bakpå. Eller en ikke alt for tung båt.

 

" The individual seats can also be replaced by benches that allow the EQV to seat 7 or 8 passengers. If you want to extend the seats for transport purposes: the permissible total weight is still 3.5 tons. The catch: Mercedes does not yet mention the empty weight of the EQV, so the payload is unclear."

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mercedes har ikke sagt tom vekt på den enda, men sa at total vekt den kunne dra var 3.5tonn. Så regner med du kan ha lov til og ha en vogn bakpå. Eller en ikke alt for tung båt.

 

" The individual seats can also be replaced by benches that allow the EQV to seat 7 or 8 passengers. If you want to extend the seats for transport purposes: the permissible total weight is still 3.5 tons. The catch: Mercedes does not yet mention the empty weight of the EQV, so the payload is unclear."

Er egenvekta foreksempel 2800 kg blir det ikke mye igjen til passasjerene og bagasje.

Lenke til kommentar

Ca 5 år nyere batteri teknologi enn Tesla sin med lik batteri kapasitet, dog litt større karasosseri. Hmm, tipper 2.5 :p

 

Blir nok ikke mye du kan taue med den nei om du har full bil

Totalvekten kan fort bli 5500 kg, så da kan du ha en hengervekt på 2000 kg.

 

Ser ut som egenvekta på Vito er 1750 til 1900 kg, så hvor mye veier 100 kWt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...