Gå til innhold

Verken Kia e-Niro eller e-Soul får hengerfeste


Anbefalte innlegg

Når var det Ola Nordmann plutselig fikk behov for 300 hester? Teslaeiere har ihvertfall overtatt tronen etter Audieiere som de største idiotene på veien. Og DET er ikke bilen sin feil.

Får faktisk Model 3 Performance til 500tusen nå, den har 450 hester så må oppdatere meg litt.

 

Og Ola Normann vil gjerne ha 450 hester om det koster det samme som en bil med 120 hester.

Elmotorer er såppas gode at det er nesten vanskelig å lage noen som yter dårlig. Du får heller bare ikke gi full gass.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Når var det Ola Nordmann plutselig fikk behov for 300 hester? Teslaeiere har ihvertfall overtatt tronen etter Audieiere som de største idiotene på veien. Og DET er ikke bilen sin feil.

Får faktisk Model 3 Performance til 500tusen nå, den har 450 hester så må oppdatere meg litt.

 

Og Ola Normann vil gjerne ha 450 hester om det koster det samme som en bil med 120 hester.

Elmotorer er såppas gode at det er nesten vanskelig å lage noen som yter dårlig. Du får heller bare ikke gi full gass.

Feil, jeg er Ola Nordmann og vil heller gi 450000 for en Bil, enn 500000 for et leketøy som bestemmer hva jeg kan og ikke kan.

Jeg kan godt gi meg nå, føler jeg nærmer meg et nettroll. Ikke meningen :)

Lenke til kommentar

 

Feil, jeg er Ola Nordmann og vil heller gi 450000 for en Bil, enn 500000 for et leketøy som bestemmer hva jeg kan og ikke kan.

Lett å gå i fellen å tro at sine egne ønsker og behov er generelle for hele befolkningen. Det er ikke alltid tilfelle. Fasiten er salgsstatistikken.

Det er heller ikke slik at flertallet kan bestemme hva mindretallet skal mene, men jeg skjønner vel hva du mener.

Fasiten er nok ikke salgstallene. Uten subsidier ville ikke nordmenn kjøpt i nærheten av så mange elbiler.

 

Kjører man 100 mil gjennom Sverige er det stor sjanse for at det er en norskregistrert elbil du møter.

 

Får vel flytte dit i 2025... :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

As we speak:

Fikk invitasjon til å komme og se den "Splitter nye VW ID.3"!

 

Hang meg litt opp i teksten på slutten:

"Modellen som står utstilt vil være kamuflert og det er dessverre ikke anledning til å sette seg inn i bilen. Interiøret vil også være tildekket.".

 

What's the point???

Lenke til kommentar

Elbil er virkelig ikke luksus.

At man må fire på kravene sine - uten at man tydeligvis merker det selv - kun for å få en masse funksjoner man verken visste man hadde behov for eller har behov for?

 

Skjønner at jeg er alene om å mene det her inne, men klarer ikke å se sjarmen. Jeg vil ha plass, jeg vil ha seter, jeg vil ha hengerfeste - og jeg vil fortsette å være smartere enn bilen min.

 

For et latterlig kommentar, du mener det ikke fins seter, hengerfeste eller plass i en elbil? Skjønner at du ikke forstår noe som helst. I en elbil får man mer plass innvendig selv med samme ytre mål som en fossil bil. 

 

Om du ikke bryr deg om biler så rart at du er sååå engasjert på denne tråden da. Du greier ikke å se sjarmen at en elbil slår knock-out på en fossil bil og til langt billigere pris. Hvor mange Outlander ble det solgt første halvdel i år?

 

Kos deg med Outlanderen, CRT-TV og Nokia 3310 du ;) De er midt i blinken for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir biler i helt forsjellige klasser det der så kan ikke sammenlignes. Teslan er en datamaskin på hjul og Mitsubishien har vel knapt egen mobilapp :p

Jeg vet...... :dontgetit: 

Før jeg vi kjøpte Tesla Model 3 hadde jeg kun dataproblemer hjemme og på jobben.

Nå har jeg pinadø dataproblemer på vei til og fra jobb også. Er blitt et par ganger hvor kollegaer kjører forbi meg på vei hjem fra jobb, hvor jeg er midlertidig stoppet i en busslomme og må ta en "reset" av Model 3, fordi noe har hengt seg.

 

Har også skjedd at jeg svipper innom butikken på vei til jobben. Joda, jeg rekker det hvis jeg er rask. Men så sitter jeg etterpå utenfor butikken og må ta en "reset" på Model 3 fordi den ikke vil gå i gir.

 

Så....datamaskin....jada.....de har sine ulemper de også.

Lenke til kommentar

For et latterlig kommentar, du mener det ikke fins seter, hengerfeste eller plass i en elbil? Skjønner at du ikke forstår noe som helst. I en elbil får man mer plass innvendig selv med samme ytre mål som en fossil bil. 

 

Om du ikke bryr deg om biler så rart at du er sååå engasjert på denne tråden da. Du greier ikke å se sjarmen at en elbil slår knock-out på en fossil bil og til langt billigere pris. Hvor mange Outlander ble det solgt første halvdel i år?

 

Kos deg med Outlanderen, CRT-TV og Nokia 3310 du ;) De er midt i blinken for deg.

Begynne med latterliggjøring av andre er tydeligvis helt innafor. Hvor kommer CRT-TV inn i bildet.

I det minste får han seg kanskje en bil som ikke lakken flasser av og ruster før det er gått et år, kanskje noen vektlegger det høyere ;)

Appstyring er forøvrig ikke forbeholdt elbiler. Hadde mye av de samme funksjoner i min gamle Volvo V60.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Blir biler i helt forsjellige klasser det der så kan ikke sammenlignes. Teslan er en datamaskin på hjul og Mitsubishien har vel knapt egen mobilapp :p

Jeg vet...... :dontgetit: 

Før jeg vi kjøpte Tesla Model 3 hadde jeg kun dataproblemer hjemme og på jobben.

Nå har jeg pinadø dataproblemer på vei til og fra jobb også. Er blitt et par ganger hvor kollegaer kjører forbi meg på vei hjem fra jobb, hvor jeg er midlertidig stoppet i en busslomme og må ta en "reset" av Model 3, fordi noe har hengt seg.

 

Har også skjedd at jeg svipper innom butikken på vei til jobben. Joda, jeg rekker det hvis jeg er rask. Men så sitter jeg etterpå utenfor butikken og må ta en "reset" på Model 3 fordi den ikke vil gå i gir.

 

Så....datamaskin....jada.....de har sine ulemper de også.

der er jeg glad min kia eniro ikke er så digital

Lenke til kommentar

 

Elbil er virkelig ikke luksus.

At man må fire på kravene sine - uten at man tydeligvis merker det selv - kun for å få en masse funksjoner man verken visste man hadde behov for eller har behov for?

 

Skjønner at jeg er alene om å mene det her inne, men klarer ikke å se sjarmen. Jeg vil ha plass, jeg vil ha seter, jeg vil ha hengerfeste - og jeg vil fortsette å være smartere enn bilen min.

 

For et latterlig kommentar, du mener det ikke fins seter, hengerfeste eller plass i en elbil? Skjønner at du ikke forstår noe som helst. I en elbil får man mer plass innvendig selv med samme ytre mål som en fossil bil. 

 

Om du ikke bryr deg om biler så rart at du er sååå engasjert på denne tråden da. Du greier ikke å se sjarmen at en elbil slår knock-out på en fossil bil og til langt billigere pris. Hvor mange Outlander ble det solgt første halvdel i år?

 

Kos deg med Outlanderen, CRT-TV og Nokia 3310 du ;) De er midt i blinken for deg.

Imponerende kommentar!

Bekrefter mye det jeg mener om elbilmenigheten.

Jeg er veldig glad i bil, bare ikke elbiler.

 

Slutt å rakke ned på de som er uenige i deg, så kan det hende du kommer lengre...

 

Og forresten: Det var jeg som likte kommentaren din.

Lenke til kommentar

 

Elbil er virkelig ikke luksus.

At man må fire på kravene sine - uten at man tydeligvis merker det selv - kun for å få en masse funksjoner man verken visste man hadde behov for eller har behov for?

 

Skjønner at jeg er alene om å mene det her inne, men klarer ikke å se sjarmen. Jeg vil ha plass, jeg vil ha seter, jeg vil ha hengerfeste - og jeg vil fortsette å være smartere enn bilen min.

 

For et latterlig kommentar, du mener det ikke fins seter, hengerfeste eller plass i en elbil? Skjønner at du ikke forstår noe som helst. I en elbil får man mer plass innvendig selv med samme ytre mål som en fossil bil. 

 

Om du ikke bryr deg om biler så rart at du er sååå engasjert på denne tråden da. Du greier ikke å se sjarmen at en elbil slår knock-out på en fossil bil og til langt billigere pris. Hvor mange Outlander ble det solgt første halvdel i år?

 

Kos deg med Outlanderen, CRT-TV og Nokia 3310 du ;) De er midt i blinken for deg.

Tidligere i år var Outlander ihvertfall Norges tredje mest solgte bil. Og ikke dra frem Tesla 3, som du MÅ innrømme ikke er for samme formål!

 

https://www.tv2.no/a/10544767/

Lenke til kommentar

Jeg vet...... :dontgetit:

Før jeg vi kjøpte Tesla Model 3 hadde jeg kun dataproblemer hjemme og på jobben.

Nå har jeg pinadø dataproblemer på vei til og fra jobb også. Er blitt et par ganger hvor kollegaer kjører forbi meg på vei hjem fra jobb, hvor jeg er midlertidig stoppet i en busslomme og må ta en "reset" av Model 3, fordi noe har hengt seg.

 

Har også skjedd at jeg svipper innom butikken på vei til jobben. Joda, jeg rekker det hvis jeg er rask. Men så sitter jeg etterpå utenfor butikken og må ta en "reset" på Model 3 fordi den ikke vil gå i gir.

 

Så....datamaskin....jada.....de har sine ulemper de også.

Trenger ikke stoppe for å ta en reset. Man mister blinklyslyden, og musikk/navigasjon i et par minutter, men ellers går det helt fint. Sånn er det på Model X i hvert fall.
Lenke til kommentar

Oppklarte mye om hvorfor jeg fint klarer meg uten app og elbil.

1. Overvåke kjerringa, og motsatt.

2. Overvåke ladinga? Trenger ikke den uten elbil.

3. Mobilen er nøkkelen? Så jeg må ha med mobilen for å kjøre ned til stranda og bade? En nøkkel tar mindre plass og er vanntett.

4. Parkeringsanvisning. Jeg har aldri glemt hvor jeg har parkert.

5. Kupevarmer har jeg hatt siden 90-tallet. Funker uten internett.

6. Åpne dører med mobilen. Wow. Praktisk.

 

Er det virkelig bare jeg som ser hvor totalt unyttig 95% av dette er?

 

Ja, jeg vet at jeg provoserer... Like mye som jeg blir provosert av at folk synes det er heeeelt greit å ta unødvendige stopp, foretrekker mobilapp fremfor hengerfeste, Playmobilutseende fremfor god, gammel hensiktsmessig oppbygning.

Tiden er ihvertfall over når man kunne si "Wow, så dere den doningen, gutter?". Rullende bøtter uten sjel.

... Og IKKE dra miljøvern-argumentet.

 

Hva betyr sjel ? Velkommen til det 21.århundret

Lenke til kommentar

 

Oppklarte mye om hvorfor jeg fint klarer meg uten app og elbil.

1. Overvåke kjerringa, og motsatt.

2. Overvåke ladinga? Trenger ikke den uten elbil.

3. Mobilen er nøkkelen? Så jeg må ha med mobilen for å kjøre ned til stranda og bade? En nøkkel tar mindre plass og er vanntett.

4. Parkeringsanvisning. Jeg har aldri glemt hvor jeg har parkert.

5. Kupevarmer har jeg hatt siden 90-tallet. Funker uten internett.

6. Åpne dører med mobilen. Wow. Praktisk.

 

Er det virkelig bare jeg som ser hvor totalt unyttig 95% av dette er?

 

Ja, jeg vet at jeg provoserer... Like mye som jeg blir provosert av at folk synes det er heeeelt greit å ta unødvendige stopp, foretrekker mobilapp fremfor hengerfeste, Playmobilutseende fremfor god, gammel hensiktsmessig oppbygning.

Tiden er ihvertfall over når man kunne si "Wow, så dere den doningen, gutter?". Rullende bøtter uten sjel.

... Og IKKE dra miljøvern-argumentet.

 

Hva betyr sjel ? Velkommen til det 21.århundret

Takk, du skulle sett det 20. !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...