Gå til innhold

Verken Kia e-Niro eller e-Soul får hengerfeste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Elsker at familieovervåkning nevnes som et pluss...

Sier ikke at man skal gjøre det uten å si ifra. Det er sikkert lurt å diskutere dette. Det er mulig å slå av remote access i bilen også.

Dette er et verktøy som kan brukes av overvåkende/mishandlende partnere/ektefeller/foreldere, og i slike tilfeller tviler jeg på at det aksepteres at det skrus av. Det at slike verktøy blir normalt, gjør livet mye vanskeligere for folk som helst ikke bør kunne overvåkes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er et verktøy som kan brukes av overvåkende/mishandlende partnere/ektefeller/foreldere, og i slike tilfeller tviler jeg på at det aksepteres at det skrus av. Det at slike verktøy blir normalt, gjør livet mye vanskeligere for folk som helst ikke bør kunne overvåkes.

Da er mobilen en like stor utfordring. Bare at den tas med overalt, og ikke forlates på en parkeringsplass i nærheten av stedet man skal besøke.

 

Man må nok bare leve med at 1900-tallet er over.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er mobilen en like stor utfordring. Bare at den tas med overalt, og ikke forlates på en parkeringsplass i nærheten av stedet man skal besøke.

 

Man må nok bare leve med at 1900-tallet er forbi.

Ja, apper som muliggjør slik overvåkning er et enda større problem. Det er ikke en grunn til å si at andre overvåkningssystemer ikke er ett problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

..Men over til noe helt annet, kan noen forklare hvorfor de sliter såpass med å få hengerfeste på elbiler? Har ikke satt meg særlig inn i saken da det er komplett irellevant for min egen situasjon, men intuitivt er det jo tunge biler med en motor som har et helt voldsomt dreiemoment, noe som burde gjøre dem eksepsjonelt godt egnet for å trekke henger. Hva er egentlig problemet?

Endret av 8igby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppklarte mye om hvorfor jeg fint klarer meg uten app og elbil.

1. Overvåke kjerringa, og motsatt.

2. Overvåke ladinga? Trenger ikke den uten elbil.

3. Mobilen er nøkkelen? Så jeg må ha med mobilen for å kjøre ned til stranda og bade? En nøkkel tar mindre plass og er vanntett.

4. Parkeringsanvisning. Jeg har aldri glemt hvor jeg har parkert.

5. Kupevarmer har jeg hatt siden 90-tallet. Funker uten internett.

6. Åpne dører med mobilen. Wow. Praktisk.

 

Er det virkelig bare jeg som ser hvor totalt unyttig 95% av dette er?

 

Ja, jeg vet at jeg provoserer... Like mye som jeg blir provosert av at folk synes det er heeeelt greit å ta unødvendige stopp, foretrekker mobilapp fremfor hengerfeste, Playmobilutseende fremfor god, gammel hensiktsmessig oppbygning.

Tiden er ihvertfall over når man kunne si "Wow, så dere den doningen, gutter?". Rullende bøtter uten sjel.

... Og IKKE dra miljøvern-argumentet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppklarte mye om hvorfor jeg fint klarer meg uten app og elbil.

1. Overvåke kjerringa, og motsatt.

2. Overvåke ladinga? Trenger ikke den uten elbil.

3. Mobilen er nøkkelen? Så jeg må ha med mobilen for å kjøre ned til stranda og bade? En nøkkel tar mindre plass og er vanntett.

4. Parkeringsanvisning. Jeg har aldri glemt hvor jeg har parkert.

5. Kupevarmer har jeg hatt siden 90-tallet. Funker uten internett.

6. Åpne dører med mobilen. Wow. Praktisk.

 

Er det virkelig bare jeg som ser hvor totalt unyttig 95% av dette er?

 

Ja, jeg vet at jeg provoserer... Like mye som jeg blir provosert av at folk synes det er heeeelt greit å ta unødvendige stopp, foretrekker mobilapp fremfor hengerfeste, Playmobilutseende fremfor god, gammel hensiktsmessig oppbygning.

Tiden er ihvertfall over når man kunne si "Wow, så dere den doningen, gutter?". Rullende bøtter uten sjel.

... Og IKKE dra miljøvern-argumentet.

App er så klart ikke noe man må ha. Man klarer seg også helt fint uten motoriserte vinduer og speil, sentrallås, servostyring, regnsensor, motoriserte seter med oppvarming, osv, osv.

 

Er man allergisk for moderne teknologi, så finnes det alltids en Lada Niva eller noe man kan kjøpe.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Igjen, Man trenger ikke Note 10 og kan fint greie seg med Nokia 3310. 

 

Vi snakker om en familiebil med sportsbil-egenskaper. Bare det alene er vel nok. Uansett, OTA-update som kan endre sikkerhetstester fra ikke-godkjent til godkjent iløpet av noen dager. Og mulighet for å fjernopplåsning, sentry-mode, dog-mode, camping-mode, bestilling av service direkte fra bilen, innebygd kart og viser hvor langt man kommer så man ikke går tomt underveis. Nå kommer spilling, og video-avspilling av den. Ja også er det Autopilot. Og at bilen sitter på veien som togskinner etc. Og bilen har flere ganger blitt oppgradert til å bli bedre, hurtigere og fått flere funksjoner. Og får stadig nye ting.

 

Blir for dumt å si den tar meg a til å. Hvorfor tror du folk oppgraderer huset og leil etc. Du kan fint bo i et rønne ikkesant? Hvorfor ikke kjøpe den kjipeste bilen, mobiltlf, tv'er etc?? Seff kan man greie seg med den billigste versjonen av ting. Men man betaler ekstra for litt mer "luksus". Og da kommer man tilbake til ja du kan fint greie deg med Nokia 3310. 

Endret av advale
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hva legger du i billig?

Begynner på 441 tusen kroner. Da får du 54mil rekkevidde, noen sekunder raskere 0-100 tid enn kian og premium interiør og lydanlegg.

 

Model 3 begynner på 370 tusen kroner så den kan være alternativ om man ikke trenger suv.

Hadde faktisk ikke hørt om Tesla Y før.

Hva er fordelene med den fremfor f.eks Mitsubishi Outlander PHEV? 7-seter begge to, med hengerfeste.

Jeg liker absolutt ikke utseende på noen av Teslaene, og Y ser vel ut til å fortsette "Boble"-designet.

54 mil er ihvertfall i nærheten av godkjent.

Til info så har ikke Outlander PHEV 7 seter, da må du kjøpe diesel versjonen.

Er enig i at ingen av Teslaene er noe pene.

Smaken er individuel, jeg synes feks Mitsubishi Outlander PHEV ikke ser noe fin ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppklarte mye om hvorfor jeg fint klarer meg uten app og elbil.

1. Overvåke kjerringa, og motsatt.

2. Overvåke ladinga? Trenger ikke den uten elbil.

3. Mobilen er nøkkelen? Så jeg må ha med mobilen for å kjøre ned til stranda og bade? En nøkkel tar mindre plass og er vanntett.

4. Parkeringsanvisning. Jeg har aldri glemt hvor jeg har parkert.

5. Kupevarmer har jeg hatt siden 90-tallet. Funker uten internett.

6. Åpne dører med mobilen. Wow. Praktisk.

 

Er det virkelig bare jeg som ser hvor totalt unyttig 95% av dette er?

 

Ja, jeg vet at jeg provoserer... Like mye som jeg blir provosert av at folk synes det er heeeelt greit å ta unødvendige stopp, foretrekker mobilapp fremfor hengerfeste, Playmobilutseende fremfor god, gammel hensiktsmessig oppbygning.

Tiden er ihvertfall over når man kunne si "Wow, så dere den doningen, gutter?". Rullende bøtter uten sjel.

... Og IKKE dra miljøvern-argumentet.

Trenger ikke dei funksjonene, Burde ikke være provoserende at du mener at det er tull. De er bare kule å ha for gadget intreserte. Du trenger forøvrig ikke bruke mobilen når du drar til stranden. Det føler også med nøkkler for de som ikke liker mobilen sin.

 

Når det kommer til sjel så er det my sjel i feks en tesla. Kan ikke være så elsket å hatet uten litt sjel. Selv før i tiden når folk sa wow se den doningen så var det krangling om hva som hadde sjel og hva som var stygt etc.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Vil tro Tesla Model Y får krok som kan dra vesentlig mere enn Model 3 sine 910kg.

Så vil man ha en god "billig" elbil med krok, rekkevidde og opptil 7 seter så burde folk heller vente på den.

 

På E-soul har alle pengene gått til batteri og motor, noe som ikke nødvendigvis er en dårlig ting men når dørtrekkene og slikt er i billig plast ødelegger det gleden litt..

 

Hva legger du i billig?

Under en årslønn.

Lenke til kommentar

Under en årslønn.

Må jo se hva det er billig i forhold til da.

En Tesla Model 3 med 4x4 og 380hk - 500000kr

En VW Golf med 4x4 og 300hk - 650000kr

Pluss at golfen bruker vel 17kr mila i drivstoff, og må gjevnlig på service..

 

Klart du får deg en billigere og simplere bil om ønskelig, men Model 3 og Y er billige med tanke på hva man får siden de er subsidiert.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Igjen, Man trenger ikke Note 10 og kan fint greie seg med Nokia 3310. 

 

Vi snakker om en familiebil med sportsbil-egenskaper. Bare det alene er vel nok. Uansett, OTA-update som kan endre sikkerhetstester fra ikke-godkjent til godkjent iløpet av noen dager. Og mulighet for å fjernopplåsning, sentry-mode, dog-mode, camping-mode, bestilling av service direkte fra bilen, innebygd kart og viser hvor langt man kommer så man ikke går tomt underveis. Nå kommer spilling, og video-avspilling av den. Ja også er det Autopilot. Og at bilen sitter på veien som togskinner etc. Og bilen har flere ganger blitt oppgradert til å bli bedre, hurtigere og fått flere funksjoner. Og får stadig nye ting.

 

Blir for dumt å si den tar meg a til å. Hvorfor tror du folk oppgraderer huset og leil etc. Du kan fint bo i et rønne ikkesant? Hvorfor ikke kjøpe den kjipeste bilen, mobiltlf, tv'er etc?? Seff kan man greie seg med den billigste versjonen av ting. Men man betaler ekstra for litt mer "luksus". Og da kommer man tilbake til ja du kan fint greie deg med Nokia 3310. 

 

Elbil er virkelig ikke luksus.

At man må fire på kravene sine - uten at man tydeligvis merker det selv - kun for å få en masse funksjoner man verken visste man hadde behov for eller har behov for?

 

Skjønner at jeg er alene om å mene det her inne, men klarer ikke å se sjarmen. Jeg vil ha plass, jeg vil ha seter, jeg vil ha hengerfeste - og jeg vil fortsette å være smartere enn bilen min.

Lenke til kommentar

 

Under en årslønn.

Må jo se hva det er billig i forhold til da.

En Tesla Model 3 med 4x4 og 380hk - 500000kr

En VW Golf med 4x4 og 300hk - 650000kr

Pluss at golfen bruker vel 17kr mila i drivstoff, og må gjevnlig på service..

 

Klart du får deg en billigere og simplere bil om ønskelig, men Model 3 og Y er billige med tanke på hva man får siden de er subsidiert.

Når var det Ola Nordmann plutselig fikk behov for 300 hester? Teslaeiere har ihvertfall overtatt tronen etter Audieiere som de største idiotene på veien. Og DET er ikke bilen sin feil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elbil er virkelig ikke luksus.

At man må fire på kravene sine - uten at man tydeligvis merker det selv - kun for å få en masse funksjoner man verken visste man hadde behov for eller har behov for?

 

Skjønner at jeg er alene om å mene det her inne, men klarer ikke å se sjarmen. Jeg vil ha plass, jeg vil ha seter, jeg vil ha hengerfeste - og jeg vil fortsette å være smartere enn bilen min.

Da er ikke elbil noe for deg da kansje, og heldigvis mye annet du kan velge mellom.

 

Nå er vel Tesla Model 3 den mest solgte bilen i norge hittil i år så ikke alle er enige med deg.

 

Vil påstå det er litt luksus å alltid ha oppvarmet bil, som låser seg opp når du nermer deg den, ikke trenger å startes bare settes i gir og kjøre med, og som låser seg automatisk når du parkerer å går fra den, som har kamera rundt hele seg som filmer og varsler om noen er å ramponerer bilen din, og har det beste 4x4 systemet i sin klasse ifølge visse tester.

 

Er vel kansje og litt "luksus" å ha den sikreste bilen på markedet og. Å slippe å ha motor i fronten som havner i fanget berger nok mange liv.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Elbil er virkelig ikke luksus.

At man må fire på kravene sine - uten at man tydeligvis merker det selv - kun for å få en masse funksjoner man verken visste man hadde behov for eller har behov for?

 

Skjønner at jeg er alene om å mene det her inne, men klarer ikke å se sjarmen. Jeg vil ha plass, jeg vil ha seter, jeg vil ha hengerfeste - og jeg vil fortsette å være smartere enn bilen min.

Da er ikke elbil noe for deg da kansje, og heldigvis mye annet du kan velge mellom.

 

Nå er vel Tesla Model 3 den mest solgte bilen i norge hittil i år så ikke alle er enige med deg.

 

Vil påstå det er litt luksus å alltid ha oppvarmet bil, som låser seg opp når du nermer deg den, ikke trenger å startes bare settes i gir og kjøre med, og som låser seg automatisk når du parkerer å går fra den, som har kamera rundt hele seg som filmer og varsler om noen er å ramponerer bilen din, og har det beste 4x4 systemet i sin klasse ifølge visse tester.

 

Er vel kansje og litt "luksus" å ha den sikreste bilen på markedet og. Å slippe å ha motor i fronten som havner i fanget berger nok mange liv.

Du har helt rett. Elbil er så absolutt ikke noe for meg, det kjipe er jo at jeg snart ikke har noe valg.

At Tesla 3 er så populær bekrefter ihvertfall mye av det jeg tidligere har ment om elbilfantaster.

Og folk flest bor i Kina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...