Gå til innhold

Forberedt dersom det skulle bli storkonflikt: F-35 kan fly rett fra fabrikken og ut i krig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trump og NATO legger faen meg opp til konflikt også. Oppvigleri kalles det. Dette ga meg litt assosiasjoner til C&C Red Alert 2 spillet, altså hvor fort ting kommer på vingene/ruller.

 

Man kan jo stille seg spørsmål om hvorfor de provoserer videre på denne måten. Jeg tror USA har fått seg en selvhevdelsestrang. Spesiellt nå når de også skvises nedover på stigen av kineserne når det gjelder verdensøkonomiske forhold.

 

Det hjelper heller ikke så mye å ha en president som virker å være psykopat/sosiopat.

 

Hva Trump angår så er han ikke helt god, Nei, og Amerikanerne kan vel godt tenke seg litt om før de repeterer sine storpolitiske feil.... Men når det gjelder utrulling av fly fra fabrikk og hurtigst mulig inn i operativ tjeneste så er ikke dette noe nytt. Eller trodde du kanskje at Spitfire krevde tre års godkjenning og testing før det fikk delta i krigen mot Nazism? Hurtig utrulling av Spitfire og inn i operativ tjeneste er en av grunnene som gjør at DU slipper å feire der furers fødselsdag hvert år med brask og bram.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Spitfire fløy første gang 5. mars 1936. Den ble utstasjonert ved 19. skvadron i oktober 1938, men var langt fra kampklar da. Før krigen brøt ut for alvor ble den forbedret på flere vis, som panserbeskyttelse og skuddsikker frontrute, samt trebladet konstanthastighet propell blant annet. Så jo, det tok noen år før den ble jevngod med Messerschmitt Bf-109.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det skulle jo litt til for å hevde seg mot Luftwaffe som ved krigsutbruddet i 39 hadde «ett sted mellom 70 000 til 90 000 stk jager/bombe/fraktfly. Helt utrolig at de allierte klarte å hamle opp med en slik slagkraft. Forøvrig er Donald Trump den beste amerikanske presidenten siden Franklin D Roosevelt. Han forstår sammen med England at tankegangen til lederne i sentralEuropa ikke er så mye forandret siden starten av det 19 århundret. EU er en allianse som fortsetter å søke samling av makt i Europa og ser på USA og England som ett problem.

Endret av ACYBN18O
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spitfire fløy første gang 5. mars 1936. Den ble utstasjonert ved 19. skvadron i oktober 1938, men var langt fra kampklar da. Før krigen brøt ut for alvor ble den forbedret på flere vis, som panserbeskyttelse og skuddsikker frontrute, samt trebladet konstanthastighet propell blant annet. Så jo, det tok noen år før den ble jevngod med Messerschmitt Bf-109.

F-35 er et støtte fly. Har motorkraft til vekt forhold som en Mig fra 50 tallet.

 

Har en bra samling elektronikk, men har ofret alt for og få dette. Samt en rekkevidde som gjør at selv dårlig utrystet nasjoner som Norge (som ikke har fly til og fylle jagerfly i luften) kan bølle teknologisk svake nasjoner i midt østen. 

 

Uansett og mye du polerer F-35 vil den ikke bli noe mer en noen øyne i himmelen. Med evne til og bombe. Sikkert et fint støtte fly til de flyene som gjør grov arbeidet. 

 

Skulle Spitfire gått så langt tilbake i ytelse hadde den lignet Wright brødrenes konstruksjon :p

F-35 er designet av en politisk komiteè og ikke ingeniører. Og det syntes.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

F-35 er et støtte fly. Har motorkraft til vekt forhold som en Mig fra 50 tallet.

 

Har en bra samling elektronikk, men har ofret alt for og få dette. Samt en rekkevidde som gjør at selv dårlig utrystet nasjoner som Norge (som ikke har fly til og fylle jagerfly i luften) kan bølle teknologisk svake nasjoner i midt østen.

 

Uansett og mye du polerer F-35 vil den ikke bli noe mer en noen øyne i himmelen. Med evne til og bombe. Sikkert et fint støtte fly til de flyene som gjør grov arbeidet.

 

Skulle Spitfire gått så langt tilbake i ytelse hadde den lignet Wright brødrenes konstruksjon :p

F-35 er designet av en politisk komiteè og ikke ingeniører. Og det syntes.

Jeg har lest mange dumme kommentarer i teknisk ukeblad,men denne tar kaka.

F-35 er en luftherredømme-jager som verden aldri har sett makan til. Kansje F-22 er noenlunde i nærheten.

Lockheed Martin er det ingen som kan matche på raske og avanserte fly. Les: SR-71 Blackbird..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lest mange dumme kommentarer i teknisk ukeblad,men denne tar kaka.

F-35 er en luftherredømme-jager som verden aldri har sett makan til. Kansje F-22 er noenlunde i nærheten.

Lockheed Martin er det ingen som kan matche på raske og avanserte fly. Les: SR-71 Blackbird..

Jeg har lyst å høre om egenskapene den har som "verden har aldri sett maken til", gjerne sammenlign med andre fly om du ønsker det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har lyst å høre om egenskapene den har som "verden har aldri sett maken til", gjerne sammenlign med andre fly om du ønsker det.

Trenger jeg ikke å fortelle om. Du virker å være oppdatert på flyet og veit veldig godt at under øvelser har «fiendtlige fly» vært satt ut av spill av F-35 før de i det hele tatt har sett F35’en. F35 har sensorer som er langt forut sin tid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trenger jeg ikke å fortelle om. Du virker å være oppdatert på flyet og veit veldig godt at under øvelser har «fiendtlige fly» vært satt ut av spill av F-35 før de i det hele tatt har sett F35’en. F35 har sensorer som er langt forut sin tid.

Har aldri skjedd noe motsatt under Red Flag, men mindre enn 1 år siden klarte en MiG-21 fra India å unngå hva var det... 4 eller 5 AMRAAM missiler og skyte ned en F-16. Så Red Flag er en øvelse ja, men det offentligheten får vite er "flying colors" og bare velstand om så å si rikets tilstand.

 

Så igjen, jeg gjentar: hva slags egenskaper er det F-35 har som gjør at den er så utrolig overlegen alt annet. Jeg spør helt ærlig siden dine påstander er så bastante.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har aldri skjedd noe motsatt under Red Flag, men mindre enn 1 år siden klarte en MiG-21 fra India å unngå hva var det... 4 eller 5 AMRAAM missiler og skyte ned en F-16. Så Red Flag er en øvelse ja, men det offentligheten får vite er "flying colors" og bare velstand om så å si rikets tilstand.

 

Så igjen, jeg gjentar: hva slags egenskaper er det F-35 har som gjør at den er så utrolig overlegen alt annet. Jeg spør helt ærlig siden dine påstander er så bastante.

Du har så god peiling at du finner ut av det selv. Hadde Mig-21 klart å skyte ned en F35? Endret av ACYBN18O
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du har så god peiling at du finner ut av det selv. Hadde Mig-21 klart å skyte ned en F35?

Nei jeg har ikke peiling om nettopp den beskrivelsen du kom med. Igjen, ber jeg deg, vennligst kom med argumenter til å begrunne dine påstander.

 

Ang MiG-21... vel, den er raskere for det første, veier en knapp tredjedel så den vil utmanøvrere den på flekken, og med litt forsiktighet (eksempelvis veldig overdreven bruk av ECM, hvis den utstyres med det), bruke utelukkende varmesøkende raketter, faktisk ha en "fighting chance". På ingen måte helhetlig overlegen men som tiden har vist gang etter gang så er denne ca 50 år gamle maskinen enda meget brukbar.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei jeg har ikke peiling om nettopp den beskrivelsen du kom med. Igjen, ber jeg deg, vennligst kom med argumenter til å begrunne dine påstander.

 

Ang MiG-21... vel, den er raskere for det første, veier en knapp tredjedel så den vil utmanøvrere den på flekken, og med litt forsiktighet (eksempelvis veldig overdreven bruk av ECM, hvis den utstyres med det), bruke utelukkende varmesøkende raketter, faktisk ha en "fighting chance". På ingen måte helhetlig overlegen men som tiden har vist gang etter gang så er denne ca 50 år gamle maskinen enda meget brukbar.

Ja da veit du jo det meste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...