Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10/10+


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Er det slik at Note10 også sliter med notifkasjoner som ikke kommer? Så et review med Linus tech tips nå Hvor ban ikke fikk notifikasjoner om epost. Hadde samme greien på Note9 så lurer på om dette fortsatt er vanlig?

 

Ja, det er fortsatt noe dritt med Android som de ikke later til å ville løse. Om tlf har ligget lenge idle får du ikke alltid mail o.l. med en gang. Såvidt jeg veit er det bare samtaler og sms som alltid vekker mobilen.

Lenke til kommentar

Ja, det er fortsatt noe dritt med Android som de ikke later til å ville løse. Om tlf har ligget lenge idle får du ikke alltid mail o.l. med en gang. Såvidt jeg veit er det bare samtaler og sms som alltid vekker mobilen.

Helt latterlig at en av de mest elementære tingene på en telefon ikke er i orden etter så mange år. Samme issue på Note 8 og 9, men note frister fortsatt..

 

iPhone tikker av de fleste bokser mtp at ting virker, men man får ikke top speccet telefon med penn som en note er.

Lenke til kommentar

Da jeg brukte Note 9 i ca 5-6 måneder så opplevde jeg forsinkelse på notifikasjoner som mye mindre problematisk enn tidligere Samsung-modeller jeg har eid (S8, S7 Edge). Jeg slo av Samsung sin strømsparing helt og hvitelistet en del apper for å kjøre så mye de ville i bakgrunnen hvor raske notifikasjoner var viktig og det fungerte helt greit for mitt bruk etter det. Når jeg brukte Note 9 paralellt med iPhone XS Max i ca 1 måned så merket jeg at Samsungen lå fra noen sekunder bak iPhonen i varsler fra Gmail, Facebook o.l. og opptil til ti-femten minutter om Note 9'en hadde ligget lenge i ro.

 

Jeg så Linus Tech Tips sin video om manglende notifikasjoner fra Gmail på hans Note 10+ og jeg har tidligere opplevd akkurat den appen som særlig utsatt for forsinkede og/eller manglende varsler om nye eposter men de kom alltid til slutt frem på Note 9'en min.

 

For første gang siden 2016 har jeg valgt å stå over et av Samsung sine flaggskip og gå fra iPhone til iPhone. Kikket litt på mobilhistorikken min og siden 2016 til i dag har jeg gjort hopp frem og tilbake mellom Apple og Samsung: Samsung S7 Edge til Apple iPhone 7 Plus i 2016, Samsung S8 til iPhone X i 2017 og Samsung Note 9 til iPhone XS Max i 2018. Og nå venter jeg at iPhone 11 Pro Max skal komme i butikkene selv om jeg siste par månedene har følt fristelsen med å gå til Samsung igjen en periode da jeg lenge har hatt lyst på vidvinkel-linse og nattmodus på mobilen min, noe XS Max ikke har.

 

Har trykket en del på Note 10 og Note 10+ i butikkene og jeg syntes Note 10+ blir for stor mens Note 10 virker som et spennende alternativ men jeg ønsker 512 GB intern lagringsplass noe den ikke finnes med og innså som Note 9-eier at pennen ble særdeles lite brukt. Så S10+ ville nok vært det mer fornuftige kjøpet for min del, men jeg tror ingen gjør feil ved å velge noen av de nye Note'ene. Utenom totalkræsj med Note 9'en min etter en programvareoppgradering hvor jeg måtte nullstille den helt så var det en topp mobil og jeg tipper de nye Note'ene er det også. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+234981

Flere som har dette problemet? (Se bilde)

Uansett hvilken app jeg er i, hvis jeg får en notifikasjon så blir den appen jeg er i blurry I par sekunder (til notifikasjonen forsvinner, eller jeg swiper den bort selv). Hadde ikke dette problemet på min Note 9.

 

Først det opplagte, omstart på telefonen. Nullstille innstillinger skal visstnok kunne hjelpe. Slette cache i recovery mode skal visstnok kunne hjelpe. Appen Good lock skal kunne skape dette problemet, visstnok.

Lenke til kommentar

Først det opplagte, omstart på telefonen. Nullstille innstillinger skal visstnok kunne hjelpe. Slette cache i recovery mode skal visstnok kunne hjelpe. Appen Good lock skal kunne skape dette problemet, visstnok.

Omstart hjalp ikke. Skal prøve å nullstille innstillingene hvis jeg ikke finner en annen løsning. Jeg har ikke installert appen Good Lock på min mobil. Takk for hjelpen :)

Endret av rcambiz
Lenke til kommentar

Har akkurat kjøpt en Note 10.

 

Bruker en kalender som ligger på Outlook.com (gammel hotmail-konto).

Har installert flere kalender-apper (bl.a. Google Calendar), og alle viser en time feil (+1) på alle klokkeslett fram til 27 okt. Etter 27. okt er alle klokkeslett korrekt. Ser ut som om det kan være relatert til DST.

Den eneste appen som viser korrekt klokkeslett er Outlook!

 

Klokka på telefonen viser korrekt tid.

 

Noen som har vært borti dette og har noen tips?

 

EDIT:

Det er verre en jeg trodde. Har masse aktiviteter i 2020. Mange av disse (men ikke alle) vises ikke i noen av kalender-appene (inkludert widgets) - bortsett fra Outlook.

Kalenderfunksjonen i Android er jo fullstendig ubrukelig.

Endret av helsten2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+234981

Sliter med å få varsler på Gmail app, strømsparing er av, noen som har noe tips?

Innstillinger-apper-tre prikker oppi høyre hjørne-spesiell tilgang-optimaliser batteribruk. Slå av for gmail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...