Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 10/10+


Anbefalte innlegg

Er nok bedre at du sender slektningen din til butikken enn deg selv.

 

Skulle gjerne gjort det men han er innlagt på sykehus og får ikke tatt en tur ut på en stund men trenger ny mobil da Samsung S6'en synger på siste verset. Så jeg skal bestille for ham og ville se litt på de ulike modellene mens han leser tester og ser på Youtube-videoer om dem. Tenker ut i fra pris at man får mest for pengene med en S10+ som kan fåes til litt over 8000 på nettet nå men tenkte det hadde vært greit å trykke litt på de nye Note'ene for å få et inntrykk av dem i det minste før valget tas.

 

 

Sjekk scanneren om du gidder. Hadde vært nice om den klarte ok. Nøyaktighet på mindre ting som størrelsen på en brusflaske f.eks. Prøvde med en 3d scanner app som bruker TOF sensoren i p30 pro her nå, men det var ikke noen suksess..

 

Har ikke lest så mye om den scanneren enda men skal se om jeg får sjekket den ut på en demo-enhet!

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får ta en kikk i morgen om den er på utstilling i Bergen sentrum hos en forhandler der. Vurderer den ikke til egen bruk men til en slektning som spurte meg hva han burde kjøpe og da står det mellom S10+ eller Note 10/10+. Så ville bare kikke litt på de nye Note'ene i virkeligheten.

Bare som et tips: Power selger nå Mate 20 Pro til 5490,-

I morgen er det i tillegg DNB-kampanje der du får ytterligere 20% rabatt om du legger inn et Telenor-abonnement uten bindingstid.

 

Skulle jeg anbefalt til et familiemedlem i dag hadde jeg nok heller sett på en slik løsning, det er jo tross alt ikke så veldig mye som har skjedd det siste året på mobilfronten.

Lenke til kommentar

Bare som et tips: Power selger nå Mate 20 Pro til 5490,-

I morgen er det i tillegg DNB-kampanje der du får ytterligere 20% rabatt om du legger inn et Telenor-abonnement uten bindingstid.

 

Skulle jeg anbefalt til et familiemedlem i dag hadde jeg nok heller sett på en slik løsning, det er jo tross alt ikke så veldig mye som har skjedd det siste året på mobilfronten.

 

Jeg er helt enig i at Mate 20 Pro er en kjempegod mobil, min svoger har hatt en slik siden i fjor vinter og er kjempefornøyd og tenker å gå for Huawei som neste mobil også. Min svigermor gikk fra iPhone 7 Plus til Huawei Mate 10 Pro og er kjempefornøyd også.

 

Problemet er at dette er en eldre slektning som er veldig låst på å beholde det han er vant til og at dermed Samsung er tingen. Mine foreldre er helt like, min far arvet en Sony XZ1 av min svoger men etter flere måneders bruk så var han kjempefrustrert over at den var ulik Samsung som han var vant til og til slutt kjøpte vi en Samsung til han fordi han følte han ikke fikk til Sony'en. Min mor er helt lik, hun vil ha Samsung uansett og gikk fra S7 til S10e som vi ga i bursdagsgave til henne i vår.

 

Så forslagene mine om å vurdere andre merker, blant annet Huawei, ble møtt med at han ville ha Samsung og med best mulig kamera. Skal besøke han etter jobb i morgen siden jeg jobber like ved siden av sykehuset og tenkte å utfordre han litt mer på andre merker og få han til å lese litt mer tester av annet enn Samsung før vi bestemmer oss for hva som skal handles. Men er nok ganske sikkert at det ender opp med en Samsung uansett. 

Lenke til kommentar

Er vel strengt tatt ikke så mange valg i dag.

 

Er stort sett "bare" Samsung og Huawei som har gode toppmodeller på Android. Man kan jo såklart se på Oneplus osv, men om han er fornøyd med økosystemet til Samsung så er det jo ikke noe poeng i at han skal gå bort ifra det.

Ikke for å pirke, men du glemmer Xiaomi, OnePlus og Pixel som alle har toppmodeller ;)

Lenke til kommentar

OnePlus ofrer kamera og pixel er ikke på høyde med de andre toppmodellene sin hardware om man vil ha det beste..

Du glemte å svare i den andre tråden der vi diskuterte Pixel. Eller gikk du tom for argumenter når jeg spurte hvorfor Pixel trenger mer ram enn iPhone XS (som jo er en toppmodell eller hur?)? Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Du glemte å svare i den andre tråden der vi diskuterte Pixel. Eller gikk du tom for argumenter når jeg spurte hvorfor Pixel trenger mer ram enn iPhone XS (som jo er en toppmodell eller hur?)?

Nei da må jeg ha glemt å svare deg. iOS er mye bedre optimalisert, men jeg sier ikke at iPhone er god nok heller. Det er en av grunnene til at jeg selv skiftet til Android selv om man får mye dårligere hardware/software integrasjon og et mye mer Buggy system. Sier bare at Pixel ikke kan sammenlignes med flaggskipene til huawei/samsung fordi den har mye dårligere hardware. Synd siden den kanskje har mindre bugs enn de førstnevnte, men skal en ha litt middelmådig hardware og lite batteri så kan en likegodt ta en iPhone.

Lenke til kommentar

Nei da må jeg ha glemt å svare deg. iOS er mye bedre optimalisert, men jeg sier ikke at iPhone er god nok heller. Det er en av grunnene til at jeg selv skiftet til Android selv om man får mye dårligere hardware/software integrasjon og et mye mer Buggy system. Sier bare at Pixel ikke kan sammenlignes med flaggskipene til huawei/samsung fordi den har mye dårligere hardware. Synd siden den kanskje har mindre bugs enn de førstnevnte, men skal en ha litt middelmådig hardware og lite batteri så kan en likegodt ta en iPhone.

Jaja, greit å få bekreftet hvor lite du egentlig kan om dagens telefoner :D

 

Hvor mange timers skjermtid pleier du å ha på din P30?

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

 

O

Du glemte å svare i den andre tråden der vi diskuterte Pixel. Eller gikk du tom for argumenter når jeg spurte hvorfor Pixel trenger mer ram enn iPhone XS (som jo er en toppmodell eller hur?)?

Det er ganske veldokumentert at lite minne er en utfordring for nyeste generasjons Pixel-modeller:

https://9to5google.com/2019/05/01/google-pixel-3-problems-6-months/

 

Det står litt om det i artikkelen over under «Poor memory management» og da modellen ble lansert så nevnte enkelte tester på Youtube at for eksempel Spotify ble kastet ut av minnet og musikken stoppet mens du brukte nettleseren, at når kameraet ble åpnet så lukket mobilen en del apper for å få plass i minnet og lignende. Så de burde ha gått for 6 GB eller mer siden Google sitt OS er noe mer krevende enn for eksempel iOs.

 

Det som gjør at Pixel diskvalifiseres for min del for kjøp og bruk i Norge er at den kun selges via gråimport og mangler støtte for 4G Tale/Wifi Tale i norske mobilnett. Jeg må innrømme at jeg syntes Pixel 3A virker som en spennende modell om man kunne fått den til fornuftig pris fra offisielt hold i Norge siden den har topp kamera, bra batteritid og greie spesifikasjoner for dem som ikke må absolutt må ha en toppmodell.

 

OnePlus 7 Pro er en kjempespennende modell jeg kunne tenkt meg selv pga 90hz oled-skjermen og ellers veldige gode spesifikasjoner. Kameraet ser ut som noe jeg kunne levd med. Utfordringen er som jeg har nevnt på dette forumet en del ganger tidligere er at min arbeidsgiver kun vil godkjenne bruk av Samsung eller Apple-mobiler om jeg vil ha epost og kalender fra jobb på mobilen og jeg gidder ikke gå tilbake til å sjonglere to mobiler som jeg har gjort tidligere.

 

Xiaomi har jeg enda tilgode å prøve i det hele tatt men ser de har hatt en del mobiler med mye for pengene i ulike prisklasser og nå som de kan kjøpes utenom gråimport fra blant andre Ice.no så er jo de et alternativ man kan vurdere.

 

Men nok off topic, jeg er på vei ut en tur for å se om jeg får trykket litt på Note 10 og 10+ i en mobilbutikk i Bergen. Må innrømme at jeg tror jeg hadde valgt Note 10 selv om jeg skulle hatt en ny Note, rett og slett fordi jeg syntes Note 9 og XS Max er smertegrensen for hvor stor en mobil kan være for å bo komfortabelt nok i lommen. Og med 256 GB lagring som standard så kan jeg leve uten støtte for SD-kort. 1080P-skjerm er ikke verdens undergang, da jeg brukte Note 9 så stod den i 1080P-modus hele tiden uansett men batteristørrelsen gjør meg skeptisk. Og pennen har ikke fått noen ny spennende funksjonalitet som frister, så strengt tatt er kanskje en S10+ 512 GB til rundt samme pris som Note 10 et vel så bra, om ikke bedre valg for min bruk. Tror nok min neste mobil enten blir en av de nye iPhone-modellene eller Samsung Fold om den blir lansert innen desemberi år når jeg tenker å bytte ut XS Max´en men vet jo aldri om jeg blir veldig fristet av Note´en i dag. :)

Lenke til kommentar

O

Det er ganske veldokumentert at lite minne er en utfordring for nyeste generasjons Pixel-modeller:

https://9to5google.com/2019/05/01/google-pixel-3-problems-6-months/

 

Det står litt om det i artikkelen over under «Poor memory management» og da modellen ble lansert så nevnte enkelte tester på Youtube at for eksempel Spotify ble kastet ut av minnet og musikken stoppet mens du brukte nettleseren, at når kameraet ble åpnet så lukket mobilen en del apper for å få plass i minnet og lignende. Så de burde ha gått for 6 GB eller mer siden Google sitt OS er noe mer krevende enn for eksempel iOs.

Virker ikke som at dette berører alle. På lik linje som at problemene Apple har ikke berører alle. 6GB ram holder i massevis, 3700mAh batteri holder i massevis og det samme gjør 128gb lagring. Alt som en toppmodell krever altså.

 

Kjøpte forøvrig min Pixel 3a fra mytrendyphone for 4700. Knall telefon som anbefales :)

Endret av brukernavn331
Lenke til kommentar

Virker ikke som at dette berører alle. På lik linje som at problemene Apple har ikke berører alle. 6GB ram holder i massevis, 3700mAh batteri holder i massevis og det samme gjør 128gb lagring. Alt som en toppmodell krever altså.

Kjøpte forøvrig min Pixel 3a fra mytrendyphone for 4700. Knall telefon som anbefales :)

Jeg bare syntes for prisen til Pixel 3/3XL så kunne de ha gitt den mer minne. Samme som jeg syntes XS Max´en min burde hatt minimum 6GB også til den prisen de selger den. Batteriet er forøvrig 3430 mAh på 3XL, ikke 3700, som er helt grei størrelse men ikke der oppe med dandre toppmodeller som er oppe i 4000+ nå.

 

Jeg tenker på 3XL er en toppmodell siden den har nyeste Snapdragon-prosessor fra den gangen den ble lansert og har ikke sagt noe annet, det som diskvalifiserer den for min del er som nevnt i forrige post at den ikke fåes offisielt i Norge, ikke kan fås med 256 eller 512 GB lagringsplass og at jeg ikke vil gå tilbake til en mobil uten støtte for 4G Tale/Wifi Tale. Og selvsagt at ikke arbeidsgiver vil tillate den i systemene deres, men de andre grunnene hadde gjort den uaktuell for min del uansett.

 

Pixel 3A liker jeg veldig godt, en veldig bra mellomklasse-modell som jeg kan forstå du er fornøyd med. :) Jeg pleier å ha en Android-mobil liggende som backup til iPhonen og om den hadde vært mulig å få Pixel 3A med 128GB så kunne jeg vurdert den til å erstatte OnePlus´en jeg har liggende til dette formålet nå.

Lenke til kommentar

Virker ikke som at dette berører alle. På lik linje som at problemene Apple har ikke berører alle. 6GB ram holder i massevis, 3700mAh batteri holder i massevis og det samme gjør 128gb lagring. Alt som en toppmodell krever altså.

 

Kjøpte forøvrig min Pixel 3a fra mytrendyphone for 4700. Knall telefon som anbefales :)

 

Men det berører flere og det er ikke uten grunn at toppmodellene nå ligger på rundt det dobble. Feil relatert til android eller pixel berører jo merkelig nok aldri deg.. Batteri kan man heller aldri få nok av. Når jeg bruker mobilen til wifi nett-deling eller mye prating og gjerne på steder med dårlig dekning så er p30 proen min med mye større batteri helt skrapa når kvelden kommer med 6-7timer screen on time. Siden P30 pro er speccet som en toppmodell så kan man lade den med 40W supercharge der midt-på-treet pixel må lades med 18w så da er det til en viss grad levelig :)  Note 10 som denne tråden omhandler kan lades på 45W.  Kunne tenkt meg rundt 5000Mah og heller fått det litt i tykkelsen i stede for at skjermene skal bli så altfor store. Hadde vært fint å slippe å tenke på batterikapasitet.

 

Og nei den har ikke alt som en toppmodell krever. Den har alt som en helt midt-på-treet modell krever. Den vil fungere godt nok til det meste og være svært bra på en del, men vil man ha en toppspeccet telefon må man i dag se til Huawei eller Samsung. 

 

Svar helst videre på dette og diskuter det i pixel tråden da dette er en tråd om samsung sin kommende toppmodell :) 

Lenke til kommentar

Skuffet over at det ikke er noen gode/halv gode kampanjer ute. Det var jo ganske god deal på N9 500GB med swap ifjor. Med N10 er det faktisk mindre lønnsomt å kjøpe telefon med swap enn å kjøpe den kontant (14 136,- med swap og 12 399,- kontant).

 

 

Vurderer å avslutte swap for å selge N9 brukt og kjøpe N10+ en annen plass. For det er bare N10+ 500GB som er aktuell. For en som har mye video lagret fra Gopro og annen filming er det gull med mye rask lagring.

Endret av MAG8
Lenke til kommentar

Kampanjene kommer jo så fort første rushet av salg er over, slik at de kan pushe på resterende som er på nippet :)

I fjor var det ikke sånn. Da kom Note 9 ut nesten 2k rimeligere hos telenor samt at de hadde en lukrativ innbytte avtale. Fikk igjen 2k for min knuste s5.

 

Og på S10 så fikk man vel med galaxy buds ved launch om jeg husker rett.

 

Hos Huawei fikk man med en høytaler verdt et par K med mate 20 Pro og på p30 pro fikk man med klokke til 2k.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...