Gå til innhold

Cloudflare kaster ut nettsted etter masseskyting


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Resultatet her er at siden beveger seg med unner bakken slik som på TOR eller tilsvarende, som gjør det mindre synlig og ikke minst vanligere og spore.

 

Ekkokammeret blir større for de som tenker slik uten noe motstand og vi ser nok flere slike episoder som det vi så i El Paso og Ohio i helgen. Hvor motivet ikke blir så lett å finne som det er idag. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Både 8chan og 4chan er nettsider for sinte unge menn med en normalisert mobbekultur under anonyme navn. Jeg har selv hatt en nær, men passiv, relasjon til 4chan i min ungdom.

 

Nettsiden er ikke problemet og hatet forsvinner ikke med nettsiden. Det burde heller jobbes mer aktivt med å få trollene ut i lyset og marginalisere den hatefulle og voldelige kulturen som kan oppstå i disse miljøene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Både 8chan og 4chan er nettsider for sinte unge menn med en normalisert mobbekultur under anonyme navn. Jeg har selv hatt en nær, men passiv, relasjon til 4chan i min ungdom.

 

Nettsiden er ikke problemet og hatet forsvinner ikke med nettsiden. Det burde heller jobbes mer aktivt med å få trollene ut i lyset og marginalisere den hatefulle og voldelige kulturen som kan oppstå i disse miljøene.

 

Enig, man blir ikke kvitt problemet ved å feie det under teppet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nettsiden er ikke problemet og hatet forsvinner ikke med nettsiden.

Enig

 

Det burde heller jobbes mer aktivt med å få trollene ut i lyset og marginalisere den hatefulle og voldelige kulturen som kan oppstå i disse miljøene.

Det blir som å gi bedøvelse når problemet er et benbrudd. En må gå til selve rotårsaken, hvis ikke vil du måtte kjempe mot troll år etter år, uten å komme videre.

 

Ja. Jeg sa 4chan, ikke /b/. Prøv å skriv noe på f.eks. /g/ som ikke følger demmes mantra.

Litt usikker på hva mantraet er. Jeg har vært innom /g/ og /sci/, og blant store mengder søppel, finner en tidvis noe mer interessant. Haruhi-saken er vel blant de mer kjente. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt usikker på hva mantraet er. Jeg har vært innom /g/ og /sci/, og blant store mengder søppel, finner en tidvis noe mer interessant. Haruhi-saken er vel blant de mer kjente. 

 

Jeg snakker om usaklig trakassering, slik som å bli kalt for en "autistic fa**ot" om du liker feil linux distro.

 

Både 4chan og 8chan er geniale sider for å få tak i viktig informasjon som pressen nekter å skrive om. Joda, mye søppel, men mange viktig detaljer som sementerer bildet i en del saker MSM nekter å fortelle viktige detaljer om.

 

Du sier selv at det er mye søppel, og jeg har null tillit til at du klarer å filtrere mellom søppel og "nyheter sensurert av MSM". 4chan er opphavet til konspirasjonsteorier som QAnon og pizzagate, og en forskrekkende mengde nynazisme.

 

Om du bruker 4chan som en nyhetskilde så er det svært bekymringsverdig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Jeg snakker om usaklig trakassering, slik som å bli kalt for en "autistic fa**ot" om du liker feil linux distro.

 

 

Du sier selv at det er mye søppel, og jeg har null tillit til at du klarer å filtrere mellom søppel og "nyheter sensurert av MSM". 4chan er opphavet til konspirasjonsteorier som QAnon og pizzagate, og en forskrekkende mengde nynazisme.

 

Om du bruker 4chan som en nyhetskilde så er det svært bekymringsverdig.

Jepp. Ingen som går frivillig på søppelfyllinga og skal finne en vask, bare fordi det av og til  er en brukbar vask der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg snakker om usaklig trakassering, slik som å bli kalt for en "autistic fa**ot" om du liker feil linux distro.

 

Språkbruken på 4chan er et mysterium for meg. Samtidig som "autistic" gjerne inngår i de vanlige bygene, er det samtidig mange som selv forteller de er autistiske. Snev av Tourettes kanskje? 

Lenke til kommentar

Jeg snakker om usaklig trakassering, slik som å bli kalt for en "autistic fa**ot" om du liker feil linux distro.

haha

man kan si mye om større brett som /g/ (jeg siktet ikke nødvendigvis til /b/ i den første posten min), men å bruke akkurat dette som et eksempel på mobbing treffer ikke helt.

 

Det skjedde uansett noe rundt 2015/2016 (andre nettsider kastet ut disse brukerene som så begynte å lete etter andre steder?) da det ikke var noen særlige nynazistiske tendenser før det (og de virker å være mer konsentrert på et par av brettene).

Lenke til kommentar

haha

man kan si mye om større brett som /g/ (jeg siktet ikke nødvendigvis til /b/ i den første posten min), men å bruke akkurat dette som et eksempel på mobbing treffer ikke helt.

 

Det skjedde uansett noe rundt 2015/2016 (andre nettsider kastet ut disse brukerene som så begynte å lete etter andre steder?) da det ikke var noen særlige nynazistiske tendenser før det (og de virker å være mer konsentrert på et par av brettene).

 

Det er ikke så mye mobbing jeg refererer til i det eksempelet, men det finnes nok av mobbesaker på 4chan også, slik som Chris Chan og Jessie Slaughter.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jeg snakker om usaklig trakassering, slik som å bli kalt for en "autistic fa**ot" om du liker feil linux distro.

 

 

 

Du sier selv at det er mye søppel, og jeg har null tillit til at du klarer å filtrere mellom søppel og "nyheter sensurert av MSM". 4chan er opphavet til konspirasjonsteorier som QAnon og pizzagate, og en forskrekkende mengde nynazisme.

 

Om du bruker 4chan som en nyhetskilde så er det svært bekymringsverdig.

Slapp av, jeg aner ikke hva de to konspirasjonene er for noe en gang. Men du gjør, så da ligger du tynnere an. Spesielt md tanke på at du presterte å tro at jeg bruker disse som seriøse nyhetskilder.... Det var uansett verdifullt å finne tråden til han som drepte sin far på Austrått hr for en tid tilbake. Var masse oppklarende der som MSM nekter å skrive om. At verden er full av nynazisme bør ikke overrask noen som helst som forstår hva utenforskap gjør med mennesker.

Lenke til kommentar

Det er ikke så mye mobbing jeg refererer til i det eksempelet, men det finnes nok av mobbesaker på 4chan også, slik som Chris Chan og Jessie Slaughter.

Du må ha brukt mye tid der? Jeg går bare etter helt konkret hendelser som MSM skriver om. Bør jeg ha tillit til din vurderingsevne nå?

Lenke til kommentar

Du må ha brukt mye tid der? Jeg går bare etter helt konkret hendelser som MSM skriver om. Bør jeg ha tillit til din vurderingsevne nå?

 

Jeg synes det er et flåsete argument. At jeg har reell og lang erfaring med 4chan fra 10-15 år siden gjør meg bare mer egnet til å kritisere det i dag.

 

Var masse oppklarende der som MSM nekter å skrive om. At verden er full av nynazisme bør ikke overrask noen som helst som forstår hva utenforskap gjør med mennesker.

 

Ja. Blant annet hvordan /b/ oppfordret og heiet på han. Jeg vet ikke hvorfor utførelsen av drapet skal være av interesse for publisering, men jeg regner ikke med at det er sunn fornuft som du kaller for "sensur".

Lenke til kommentar

Jeg synes det er et flåsete argument. At jeg har reell og lang erfaring med 4chan fra 10-15 år siden gjør meg bare mer egnet til å kritisere det i dag.

 

 

 

Ja. Blant annet hvordan /b/ oppfordret og heiet på han. Jeg vet ikke hvorfor utførelsen av drapet skal være av interesse for publisering, men jeg regner ikke med at det er sunn fornuft som du kaller for "sensur".

Flåsete? Du spilte ball og jeg kom ned på ditt nivå og sendte pasningen i retur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...