Jump to content
Off to the Races

Tidenes beste platecovere?

Recommended Posts

Her kan dere legge igjen tidenes beste platecovere. Hver post skal inneholde bilde av albumcoveret, artist og albumtittel, og evt. begrunnelse på hvorfor du synes platecoveret er så bra!

Da gir jeg meg selv æren i å starte.

61e23dfEOBL._SL1400_.jpg

Billie Eilish - WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? (2019)

Et av de beste albumene jeg har hørt, og et av de beste fra 2019 som svært mange sier. Begynte å høre på Billie i november 2018, fire måneder før albumet kom ut, og lenge før hun annonserte albumet. De første sangene av Billie jeg hørte var you should see me in a crown og lovely (med Khalid). Førstnevnte ble med på albumet :)Og nå skal jeg forklare hva jeg synes om coveret. Perfeksjon! Her sitter Billie på en seng av hvit sengetøy, kledd i utelukkende hvitt, slik at det matcher senga. Og det i mørket, hvor senga og Billie blir lyst opp.

71hL4UChUaL._SL1425_.jpg

Det er mange bra å velge mellom, så man må bare begynne en plass. "Closing Time" er debutalbumet til Tom Waits, et bra album, og har et albumcover som fanger akkurat den følelsen albumet gir. Man blir nesten dratt inn i stemningen når man ser på bildet.

Annonse

1*noV7xapzXHhAOws6VcLswA.png

J. Cole - KOD (2018)

Hans femte studioalbum. Har en god del bra sanger fra det albumet som jeg ellers liker veldig godt; KOD, ATM og Window Pain (Outro). Musikkvideoen til ATM er jo ganske så morsom. Her står "kongen selv" J. Cole, og under kappa skjuler det seg 5 småunger som ruser seg på røyk, lean osv. Hørtes ikke bra ut at småunger ruser seg. Ovenfor J. Cole står det "This album is in no way intended to glorify addiction". Til tross for dette, ellers et flott kunstverk! :)

Nick Cave and The Bad Seeds.

Episk plate og et meget bra cover sett på rett måte.

Grunnen til at det er min favoritt er at det tok meg mange år å innse at de nærmeste greinene ser ut som ulver på vei mot den lille hytta.

Om det er tiltenkt eller om det kun er i hodet mitt har lite å si. Jeg liker å se det på den måten og føler det setter stemningen.

post-209815-0-20766300-1564284413_thumb.jpg

Edited by Gulrotsaft

Scenes_From_a_Memory.jpg

Dream Theater - Scenes From a Memory (1999)

Har alltid hatt sansen for dette. Plata er et konseptalbum der hovedkarakteren blir hypnotisert og gjenforteller fra et tidligere liv. Syns coveret står godt til temaet.

Dritbra musikk, for øvrig. Sjekk ut hvis du liker litt tyngre rock.

Edited by :utakt

190295605049.jpg?itok=yNKPdXw3

Marillion - Clutching at Straws (1987)

Ett av mine favorittalbum. Dypt, poetisk, nostalgisk. Albumcoveret viser en del av inspirasjonskildene til albumet, samtidig som det illustrerer situasjonen hovedpersonen befinner seg i. Det er et konseptalbum, og det siste som "Fish" var med på.

45887732_1098927333622339_72631450456872

Sigrid - Sucker Punch (2019)

Et av de aller beste albumene jeg har hørt i løpet av 2019 så langt, og hele albumet er PERFEKSJON! PERFEKSJON OG ATTER PERFEKSJON! Coveret viser Sigrid på rød bakgrunn, kledd i hennes vanlige antrekk, som består av en enkel hvit skjorte og ei dongeribukse. Hva er disse blåe og gule greiene som ligger og slenger på coveret? Jeg trodde det var popcorn. I tillegg er det også tegnet med kritt rundt henne.