Gå til innhold

Google-ansatte kan lytte på opptak fra smarthøyttaleren din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som andre har nevnt er det helt naturlig, og åpenbart å forvente, at den lytter når den _tror_ den hører et av nøkkeluttrykkene, selv om den tok feil. Jeg vil anbefale at man aktiverer lydsignal ved start og avslutning av lytteperiode, så man vet når det skjer. Det kan i seg selv være noe underholdende å oppdage hva den kan få seg til å tro hører ut som "ok google".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har fortalt min Google smartenhet om konkrete terrorplaner som jeg "planlegger", men ingen CIA varebil med parabolantenne på taket har dukket opp foran huset enda.

 

 

 

 

- Sarcasm much...

Men det fikk meg til å tenkte på den karen på Twitter, som øsket å slå igjennom som rapper/sang-artist.

Han var sterkt inspirert av "Rage against the machine" og "System of a down".

 

Han la ut samples av textene sine i håp om å bli oppdaget av kjente rappere/musikkere, som kunne gi ham feedback og tips.

I stedet ble han plukket opp av myndighetene og tatt inn til forhør.

Lenke til kommentar

 

Jeg har fortalt min Google smartenhet om konkrete terrorplaner som jeg "planlegger", men ingen CIA varebil med parabolantenne på taket har dukket opp foran huset enda.

 

 

 

- Sarcasm much...

Men det fikk meg til å tenkte på den karen på Twitter, som øsket å slå igjennom som rapper/sang-artist.

Han var sterkt inspirert av "Rage against the machine" og "System of a down".

 

Han la ut samples av textene sine i håp om å bli oppdaget av kjente rappere/musikkere, som kunne gi ham feedback og tips.

I stedet ble han plukket opp av myndighetene og tatt inn til forhør.

Hvem?
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

Jeg har fortalt min Google smartenhet om konkrete terrorplaner som jeg "planlegger", men ingen CIA varebil med parabolantenne på taket har dukket opp foran huset enda.

 

 

 

 

- Sarcasm much...

Men det fikk meg til å tenkte på den karen på Twitter, som øsket å slå igjennom som rapper/sang-artist.

Han var sterkt inspirert av "Rage against the machine" og "System of a down".

 

Han la ut samples av textene sine i håp om å bli oppdaget av kjente rappere/musikkere, som kunne gi ham feedback og tips.

I stedet ble han plukket opp av myndighetene og tatt inn til forhør.

 

 

 

Hvem?

 

 

 

- Husker ikke hva han het, men det var ikke mange år siden det skjedde.

Prøvde å finne link til saken, uten særlig hell.

 

Det jeg husker er at det dreide seg om at han la ut teskter som omhandlet en av disse skole-skytingene som skjer fra tid til annen i USA.

 

Mye likt det gruppene "Rage againt the machine" og "System of a down" er så kjent for.

Det å ta opp tema i tekstene sine som er høyst provoserende i så måte, men som også er høyst samfuns relaterte.

 

Dog i hans tilfelle så ble det sett på som terror, som igjen førte til at de tok ham i til forhør/avhør.

Men da det kom fram at han ønsket å bli rapper og at det var deler av tekstene hans han hadde lagt ut på Twitter så slapp de han fri med en advarsel, if memory serves.

 

Lite smart gjort av ham å gjøre det på den måten, for ikke å snakke om at det var "in poor taste", som det heter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kan ikke enhver mobiltelefon med Android OS i teorien avlyttes av Google? Den har på lik linje med en Google Home, innebygget mikrofon.

 

Alt kan bli avlyttet i dag. Til og med TVen din, sikkert komfyren og kjøleskapet din kan det.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...