Gå til innhold

Ny spareapp ser hvordan du bruker pengene dine


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er behov for en slik type app for at en del unge voksne skal lære seg pengebruk.

Om det skal være denne appen, det spørs på vilkårene personvern m.m. Ingen lager en app helt gratis, uten inntekspotensial for utvikler. Unntaket er det som lages via bankene selv (for å kapre bankkunder), eller støtte fra stat.

Økningen av forbrukslån hos unge er skremmende høy. Noen skal utfolde sitt ego på kreditt. Altså dyre varer og reiser.

Lenke til kommentar

Jeg kommer nok ikke til å blottlegge hele min økonomi til en app fordi en ansatt i selskapet sier de tar hensyn til GDPR...

Hva hvis selskapet selges til russere/kinesere neste år? Tviler på GDPR er veldig i fokus der.

Samme med Spond, egentlig - hvorfor i all verden skal jeg gi mine kredittkortopplysninger til en fyr/app fordi jeg skal se når guttungene skal på trening?

Skjerpings, nordmenn!!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sbanken la dessverre ned sitt program (Min Økonomi) og DNB sin har store mangler. Får håpe Spiir er bedre. 

Danske Bank har også noe lignende men med for dårlig funksjonalitet.

Håper Spiir har mulighet til at man kan legge til/fjerne egne transaksjoner og re-kategorisere både inntekter og utgifter. Dette går ikke hos DNB eller Danske Bank i dag, og vil av den grunn ikke kunne gi en total oversikt over pengebruken!

Lenke til kommentar

Det er behov for en slik type app for at en del unge voksne skal lære seg pengebruk.

Om det skal være denne appen, det spørs på vilkårene personvern m.m. Ingen lager en app helt gratis, uten inntekspotensial for utvikler. Unntaket er det som lages via bankene selv (for å kapre bankkunder), eller støtte fra stat.

Økningen av forbrukslån hos unge er skremmende høy. Noen skal utfolde sitt ego på kreditt. Altså dyre varer og reiser.

 

Menn mellom 40 og 60 har den høyeste forbruksgjelden ifølge NRK som i går fikk innsyn i det nye gjeldsregisteret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fri gjennomgått programvare, eller lukket programvare med tilgang til bankdata?

Godt å se at slike ting tryner hvis det tilsynelatende er siste alternativ.

 

Dette må testes. Prøvde YNAB for noen år siden for å få litt oversikt over pengebruken og sparing mot mål, men det var ett jævla herk å loggføre og kategorisere alle utgifter.

Fortsett med det, så har du et insentiv til å la være å spandere penger på mer enn du klarer å holde oppsyn med.

 

Lurer litt på hvorfor datatilsynet ser ut til å ha en vendetta mot gentitv s…

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...