Gå til innhold

Tidenes verste platecovere?


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Håper dere tåler en avsporing, for dette platecoveret har jeg holdt i mine egne hender før det ble ødelagt.

Det var en testpressing på en Black Metal utgivelse på slutten av 90 tallet.

Ideen var jo ikke så komplisert, med sort bakgrunn, hvit skjelett på en hest og blodrød bandlogo burde dette være plankekjøring sant?

Kommunikasjon er overvurdert, for etter div faxer fram og tilbake dukket testpressingen opp med rød bakgrunn, hvit skjelett på en hest og rosa bandlogo...

Endret av fo2re
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Overrasket over at ingen har postet noe av Scorpions (dersom jeg ikke har oversett dem da?), da disse har jo mange legendariske og urkomiske albumcover å by opp til. Ikke direkte grusomme men veldig vanskelig å ta øya fra dem og ikke minst glemme når man først har sett et av dem.

Må også nevnes at de blir jo enda mer komiske når man åpner albumcoveret og ser bandfotoene i bookleten, de går Spinal Tap en høy gang i harry faktoren, det er sikkert og visst.

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar

 

Denne kunne jeg vel like gjerne postet i "beste cover" tråden...

image.png.ff217ffd3ad67e2185833012fe63ef6b.png

 

Plata selv er meget likandes, men coveret er en oppsummering av alt som gikk galt med tidlig digitalt design. Navnet på album er egentlig treffende og illustrerende.

image.png.0ed88975fca42761e41addb4efcf75c2.png

 

Metalband har en tendens til å fremme "budskapet" sitt på en såpass lite subtil måte at det som opprinnelig var ment å være provoserende ender opp med å bli ufrivillig morsomt. For ordens skyld, jeg liker bandet.

image.png.0012fc94ec2fdfa85dcf8a55a6450d2d.png

 

Åttitalls metal måtte ofte ty til ræva illustratører, hadde få begrep om hva som så bra ut, eller de manglet $$$. Som Scott Ian skrev i selvbiografien sin: "The cover was all wrong, but we didn’t have the budget to do anything else."

image.png.b1f8b91a27851d7d9153d40d43ad6d49.png

 

Endret av Hitherto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Hitherto skrev (21 timer siden):

Denne kunne jeg vel like gjerne postet i "beste cover" tråden...

Absolutt, for disse er jo gull, vel, nesten alle sammen. 

Heller denne type iøynefallende og fargerike mesterverker, enn enda ei dose med grå og deprimerende plate/filmcover, bestående av billig-photo-shoppa ansikter, oftest totalt blottet for noe som kunne gi inntrykk av følelser og der man har glemt nesten før en får snudd seg.

Endret av Frank.N.Steen
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Millie Jackson - Back to the S**t! (1989)

Fant denne da jeg så den artikkelen om tidenes 10 verste platecovere ifølge iTromsø, og der var den desidert verst. Det hun gjør på coveret var nok like oppsiktsvekkende i 1989 som idag. Det musikalske innholdet er mest bare dritt, bokstavelig talt. Hvem i all verden er det som får lyst til å kjøpe en slik plate? Fysj og æsj... :p 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
SprengeMobil skrev (Akkurat nå):

 

Millie Jackson - Back to the S**t! (1989)

Fant denne da jeg så den artikkelen om tidenes 10 verste platecovere ifølge iTromsø, og der var den desidert verst. Det hun gjør på coveret var nok like oppsiktsvekkende i 1989 som idag. Det musikalske innholdet er mest bare dritt, bokstavelig talt. Hvem i all verden er det som får lyst til å kjøpe en slik plate? Fysj og æsj... :p 

Har aldri hørt den. Men jeg antar den er dårlig.

Lenke til kommentar
SprengeMobil skrev (På 14.6.2019 den 23.09):

Her kan dere legge igjen tidenes verste platecovere. Hver post skal inneholde bilde av albumcoveret, artist og albumtittel, og evt. begrunnelse på hvorfor du synes platecoveret er fælt.

 

Da gir jeg meg selv æren i å starte.

 

IGORCOVER10x101-500x500.jpg

 

Tyler, the Creator - IGOR (2019)

Huff, det må jeg si var et horribelt cover da jeg første gang så det! Jeg liker jo sangen EARFQUAKE, og jeg vil en gang høre hele albumet. En god debut hadde den på VG-lista da den kom på 3. plass. Et svartkvitt Tyler Okonma, hvor håret ikke er helt klippet ut nøyaktig, stylet som Grace Jones.

Hæ? Det er dødsfint, synes jeg. Grace Jones-vibber, som du sa.

Lenke til kommentar
deleted skrev (På 18.6.2019 den 17.49):

Beste jeg har sett på lenge, visste ikke at dette var en greie! Nå synes jeg riktignok at albumcover nesten ikke kan bli for stygge da det omtrent blir som en parodi når det blir så dårlig.

 

Skal være ærlig å si jeg fant denne tilfeldigvis, men synes den er så dårlig at det blir bra.

 

Shut up and Dance - Dance Before the Police Comes (1990) Sjekka sangen og var ikke så værst.

 

7fe0501b6ef706721f5bb9f20efb692b.jpg

 

 

Moder Talking - Cheri Cheri Lady (1985)

 

Modern Talking har mye ræva albumcover, men denne er ille. Sjakkmønsteret som er strukket eller kulene som er helt ute av perspektiv.

 

MDT-2.png

Modern Talking har rett og slett forferdelige covre, alle som ett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...