Gå til innhold

Slik skal Apple vise om du blir sporet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er også et valg - mulighetene er "Når appen er i bruk", "aldri" og "alltid" (som altså inkluderer i bakgrunnen).

På noen APPer er det slik ja. Men langt ifra alle som lar deg skru av sporing helt

 

Sier du at det er noen apper hvor du ikke kan gå inn på stedstjenester i innstillingene til iOS, og sette "Del posisjon..." til "Aldri"? Da må jo appene ha fått tillatelse av iOS til å overstyre dette. Hvilke apper er det? Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar

På noen APPer er det slik ja. Men langt ifra alle som lar deg skru av sporing helt

Du kan vel avinstallere disse applikasjonene? I de tilfellene der du ikke kan avinstallere disse applikasjonene er jeg helt enig med deg, dog dette er vel et langt større problem med Android enn iOS?

Lenke til kommentar

Greit nok at man får mer kontroll. Men at man ikke kan skru dette av 100% er skandaløst. Om jeg ikke ønsker at APPer skal tracke meg må jeg da få lov å begrense dette!

 

Helt enig. Men det er to problemer: appen kan bare nekte deg noe som helst tjeneste (og per def drive med utpressing - "tillat, eller så fungerer jeg ikke"), det andre problemet er at mens små skritt er blitt gjort med GDRP så gjenstår det store gapende hull som dette, hvis ikke regjeringen(e) setter foten ned skal det neppe bli bedre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Dette er da vel ikke noe annet enn nok et bra tiltak for å gi oss brukere mer kontroll og innsikt over den sporingen som eksisterer? For de fleste vil vel en grafisk fremstilling også gi mer innsikt og et mer bevisst forhold til slik informasjon. Kan ikke skjønne hvordan dette skal kunne sees på i negativ kontekst men..

Lenke til kommentar

 

Det er også et valg - mulighetene er "Når appen er i bruk", "aldri" og "alltid" (som altså inkluderer i bakgrunnen).

 

På noen APPer er det slik ja. Men langt ifra alle som lar deg skru av sporing helt

Du kan også skru stedstjeneste fullstendig av på heile telefonen din om du ønsker det. Da kan absolutt ingenting på din telefon se lokasjonen din, pluss du sparer litt strøm på å ikkje bruke batteri på GPS. Berre gå under "Personvern"-kategorien i innstillinger. ?✌️

Lenke til kommentar

 

Det er også et valg - mulighetene er "Når appen er i bruk", "aldri" og "alltid" (som altså inkluderer i bakgrunnen).

På noen APPer er det slik ja. Men langt ifra alle som lar deg skru av sporing helt

Selvfølgelig kan du skru av sporing for hvilken som helst app. Det styrer du i operativsystemet, ikke i appen.

Endret av 1RY4LG71
Lenke til kommentar

I like. Skulle ønske en slik funksjon hadde vært på Android.

 

Passer vel ikke helt med Google sin markedsstrategi, vel, da de trossalt lever av å selge målrettet reklame? Da vil man gjerne ha litt diverse tilganger til folks adferd, enten det er der de er eller hva de googler etter 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...