Gå til innhold

Rikstv - tv flere steder, hva er catchen?


Anbefalte innlegg

Vurderer Rikstv med 4 tver samtidig løsningen. Men hva er catchen? må alle være på samme IP adresse.  Får jeg tilgang til alle kanalene i tv-appen? 

 

Virker for godt til å være sant. Ønsker ikke å binde meg i 12 mnd om det ikke er reelt;

 

Ønsker;

 

1 tv hytta - antenne og dekoder.

2 tver via samsung smart tv app/apple tv

1 tv på farten/pcen.

 

Må da vite at jeg kan se alle 4 plassene samtidig, og ha tilgang til alle kanalene alle plassene. Frykter det ikke lar seg gjøres, med tanke på forskjellige IPer og apper osv.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange kan strømme TV-abonnemnetet via RiksTV-appen?

 

(snip)

 

På grunn av rettigheter er det imidlertid satt begrensninger på hvor mange videostrømmer som kan vises samtidig. Våre TV-abonnementer tillater to TV-strømmer om gangen. Dette inkluderer nett-TV, men strømme-tjenester via vår TV-dekoder teller ikke inn her.

 

Dessuten:

 

Hvorfor er det noen kanaler som ikke er tilgjengelig i appen?

 

Enkelte kanaler er ikke tilgjengelige i RiksTV-appen på grunn av rettighetsbegrensninger hos noen TV-kanaler eller innholdseiere.

 

Vi jobber kontinuerlig med å sikre rettigheter slik at vi kan tilby best mulig underholdning til brukere av appen.

 

https://www.rikstv.no/rikstv-appen/

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Funker greit for meg. Har egentlig RiksTV på hytta fordi teleselskapene ikke tilbød internett i området på den tiden.

Noe underholdning måtte man jo ha.

 

"4 steder" refererer til at du får opptil 4 eksemplarer av SMART-kortet som trengs for å dekode krypterte TV-kanaler med egen antenne, dekoderboks og TV-apparat. Det vil si alle TV-kanalene unntatt NRK, som er ukryptert og fungerer uansett.

 

programkort.jpg

 

Appen er laget for å være portabel. Godt mulig det er noen restriksjoner, så du ikke kan bruke det samtidig mange steder samtidig. Jeg har aldri opplevd tull.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Takk for svar folkens. Kikket litt videre. Det er maks 2 streaminger samtidig. Så det er for såvidt en catch.  Men man kan ha 4 antenne-tver og 2 streaming, så i praksis 6 samtidig. De kanalene som ikke er tilgjengelig på app er type sport premium. Ganske logisk sånn sett.

 

Den SMART-kort løsmingen. Fungerer det på nye tver? type 2019 modeller samsung. Trenger jeg ikke dekoder da?

Lenke til kommentar

Jeg har en 42 tommer LG TV på hytta.

Gammel, og helt blottet for smarte funksjoner og internett.

 

I stedet for dekoder og en ekstra fjernkontroll, setter jeg dekoder-kortet inn i TVen.

Det passer ikke direkte. Du må kjøpe en Riks-TV kompatibel CAM-modul.

Det er en PCMCIA SMART-kortleser.

 

kortleser-programkort.jpg

Det ser omtrent sånn ut.

Kortet du får fra RIKS-TV passer inn i denne enheten, som igjen passer inn i TVen din.

Og du MÅ sjekke at TVen du kjøper er Riks-TV kompatibel.

Tror det finnes en liste over modeller som støttes på Riks-TV sin hjemmeside.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Hos canal digital får du tilgang til alle kanaler via streaming når du er på samme nettverk som dekoder, dvs du kan feks se på fotballkamper på sport premium et annet sted i huset via chromecast.

Rikstv bør vel også ha den muligheten, men vet ikke om det er tilfelle...

Lenke til kommentar

RiksTV gir faktisk blanke eff.

Du bruker det hvor du hvil, ikke bare på samme nettverk som dekoderen.

 

Jeg har faktisk aldri hatt dekoder koblet til internett.

Min steingamle LG TV, som tidligere nevnt, har ingen smart-funksjoner, og ingen nettkobling.

Den har bare et kort som dekoder alle kanalene som er kryptert.

Appen bruker jeg hvor jeg vil.

Siden RiksTV nå inkluderer HBO, kan jeg se Game of Thrones og Chernobyl hvor jeg vil, selv om den gamle flatskjermen med Riks-TV kort står på hytta.

(Men TVens menysystem støtter ikke å bla gjennom HBO sitt programarkiv. Bare TV-kanaler. Derfor bruker jeg smarttelefon og Chromecast.)

 

Det er simpelthen ikke geografisk begrenset. Og det er så bra som det fremstår.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Det var litt klønete skrevet av meg ser jeg, du får sett de fleste kanaler "hvor som helst" også med canal digital, men spesielle kanaler som feks tv2 sport premium krever at man er på hjemmenettverk for å få sett det feks på mobilen eller chromecast.

Kan man se tv2 sport premium hvor som helst med Rikstv?

Endret av daruu
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Du kan faktisk benytte deres digitale mottakerboks som en ren streamingenhet og se alle RiksTV sine kanaler via streaming.  Jeg gjorde det på hytta. Får ikke inn noen RiksTV signaler via antenne med mindre en har en veldig stor en og det passet ikke inn i hyttefeltet.  Men Internett var ikke noe problem.  Søkte opp alle kanalene via RiksTV boksen som ble streamet til oss.  Og dette benytter ikke en av de to mulighetene for streaming via AppleTV/PC/mobil.  I tillegg var kvaliteten bedre (HD) på tilnærmet alle kanaler.  Kanaler som ble sendt i SD over-the-air, gikk i HD når de ble streamet (merk:  HD og ikke Full-HD, streames i 1280x720P med 50 eller 25fps avhengig av kanal).  Bruk av digitalboksen gir deg også mulighet for full EPG samt opptak til harddisk hvis du har det.

 

Oppsummert:  

1) Streaming gir bedre billedkvalitet på de aller fleste kanaler (HD i 1280x720P vs SD i 1024x576)

2) Streaming via digitalboks benytter "1 av 4 dekodere" og ikke "1 av 2 streaming".  Så du kan faktisk streame til 6 enheter dersom en har 4 digitalbokser og 2 AppleTV/PC/mobil.

3) Streaming av live tv gir dessverre ikke Dolby surround på NRK, TV3, Viasat4.  Det krever mottak via over-the-air.  Men en har Dolby surround når en streamer HBO (samtidig som en har bedre billedkvalitet enn HBONordic).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg vurdere rikstv i huset mitt.
for jeg har rikstv i bobil, med kort holder i tv.

Har Get internett og tv, i huset men er ikke fornøyd med tv-dekoder.
Kan ikke ta opp NRK nyheter med undertekst, og heller ikke spole tilbake å se i etterkant NRK nyheter med undertekst.
Jeg er nesten døv, og er avhengig av tekst i sendinger.
Rikstv sier de kan dette med nyeste dekoder nr 3.
Kan dere sjekke dette opp for meg om det går? Se i opptak og spole tilbake?
Op forhånd takk!

Rikstv levere ikke internet, og jeg må ha internett, Hva løsning og anbefaling har dere?

Lenke til kommentar

Kan ikke svare på spm ang smart boks 3, men du kan beholde internett fra Get uten å betale for TV (men du må ikke bli lurt av kundeservice til å tro at du trenger noe raskere enn billigste internett-hastighet på 75 som er lynraskt)

Du kan ha TV 4 steder med Rikstv til prisen av 1, så avslutt TV-løsningen til Get og ring til Rikstv. Si at du vurderer tilbud fra Get og Rikstv, men du velger Rikstv om de gir deg smart boks 3 PVR til 999 kr mot 12 mnd binding.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har jeg nye rikstv dekoder III, m opptaker
Funker mye bedre enn GET
Nå har jeg tekst i mange kanaler, og kan ta opp! Og se tekstet i prg etterkant!
NRK har egne kanaler bak 01, denne her er kanalplass 999 NRK1 i tekstet versjon, den kan jeg ta opp, Samme med NRK2 bak i plass nr 998!
Tekst i tv2 er helt stabil enn i GET der det hopper og legger seg dobbelt over linjene,,,

Nei,,,  
Nå er jeg fornøyd! SÅ sånn skal jeg ha det!

Leif

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...