Gå til innhold

Den neste store Windows 10-oppdateringen er klar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

1809 var også testet lenge....men hadde noen kjipe bugs.

Hos noen få brukere. De vanlige gjengen som bestandig har problemer. Ville aldri brukt slike personer som referanse...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

...på tide at de rensker opp i all dritten som følger med Windows, og det gjelder både det som Microsoft slenger med og søplet fra OEMs.

 

Det skal ikke være nødvendig å bruke tid på å fjerne det - det skal ikke være installert i første omgang.

Det finnes signaturversjoner, om du vil unngå det produsenten av enheten legger med.

Lenke til kommentar

Det finnes signaturversjoner, om du vil unngå det produsenten av enheten legger med.

Nå benytter ikke jeg OEM's Windowsversjon, men det er jo en aldri så liten omvei som jeg egentlig ikke ønsker å bruke tid på.

 

Så for min del er det Microsoft som har en jobb å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vært en insider nå ganske så lenge ( tok faktisk en pause fra og med denne oppdateringen ) og kan fortelle at det har vært omfattende feilrettinger på de siste utgavene helt til vi fikk denne.

 

Generelt på de 2 siste Intel / Amd oppsettene fra ca 2010 og 2014 så fungerte det utmerket, var noen bugs i starten men per dags dato har jeg ikke opplevd så mange problemer, se gjerne denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1825622

Har tatt en pause fra tråden pga helsen min ( hjernesvulst ) som gjør at jeg ikke har så mye tid til overs lenger for forumet, men andre flinke deltakere der inne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå benytter ikke jeg OEM's Windowsversjon, men det er jo en aldri så liten omvei som jeg egentlig ikke ønsker å bruke tid på.

 

Så for min del er det Microsoft som har en jobb å gjøre.

En signaturversjon, har ingenting med hvilken versjon av operativsystemet du har (retail eller OEM). Det har med hvordan den er installert.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

En signaturversjon, har ingenting med hvilken versjon av operativsystemet du har (retail eller OEM). Det har med hvordan den er installert.

Du slipper ikke unna søppel åkke som. Da må du meg bekjent hente bedriftsversjoner.

 

Nå spiller det forsåvidt ikke så stor rolle for meg privat lengre, det er bare en gammel maskin jeg har som backup og derfor oppdaterer i ny og ne. Utover det har jeg sluttet å benytte meg av Microsofts tjenester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen med tips og råd når windows update breaker skjermutklippingsverktøyet i onenote? (Boblen nede i hjørnet som kjører som en liten "app" i bakgrunnen på oppgavelinjen er forsvunnet og skjer ingenting når jeg prøver å starte den).

 

Kan dermed ikke bruke win + s / win + ctrl + s hotkeyen for å klippe ut deler av skjermen (Har disabled win + s = cortana search gjennom regedit). Prøvd å slette og legge inn regeditene på nytt.

Lenke til kommentar

Har vært en insider nå ganske så lenge ( tok faktisk en pause fra og med denne oppdateringen ) og kan fortelle at det har vært omfattende feilrettinger på de siste utgavene helt til vi fikk denne.

 

Generelt på de 2 siste Intel / Amd oppsettene fra ca 2010 og 2014 så fungerte det utmerket, var noen bugs i starten men per dags dato har jeg ikke opplevd så mange problemer, se gjerne denne tråden : https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1825622

 

Har tatt en pause fra tråden pga helsen min ( hjernesvulst ) som gjør at jeg ikke har så mye tid til overs lenger for forumet, men andre flinke deltakere der inne.

Ouch. God bedring med helsa. Håper det går oppad og fremad! ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Du slipper ikke unna søppel åkke som. Da må du meg bekjent hente bedriftsversjoner.

 

Nå spiller det forsåvidt ikke så stor rolle for meg privat lengre, det er bare en gammel maskin jeg har som backup og derfor oppdaterer i ny og ne. Utover det har jeg sluttet å benytte meg av Microsofts tjenester.

Det står deg helt fritt til å bruke Windows 10 som er levert fra Microsoft.

Om du har sluttet å bruke Microsoft sine tjenester, kan du også slutte å komme med oppgulp i tråder om Microsoft.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Noen med tips og råd når windows update breaker skjermutklippingsverktøyet i onenote? (Boblen nede i hjørnet som kjører som en liten "app" i bakgrunnen på oppgavelinjen er forsvunnet og skjer ingenting når jeg prøver å starte den).

 

Kan dermed ikke bruke win + s / win + ctrl + s hotkeyen for å klippe ut deler av skjermen (Har disabled win + s = cortana search gjennom regedit). Prøvd å slette og legge inn regeditene på nytt.

Om du har herjet med registeret, vil jeg anbefale deg å gjøre en clean install. Og for ettertiden ikke røre registeret. Der er ingen grunner til å gjøre noe der inne.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kan umulig bli verre enn 1809 - jeg kjører på og håper jeg kan få glede av bluetooth igjen.

Hadde ingen problemer med 1809 og heller ingen problemer med denne. Kan jo tenkes det dukker opp noe, men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...