Gå til innhold

Den neste store Windows 10-oppdateringen er klar


Anbefalte innlegg

Hadde ingen problemer med 1809.

 

Ikke jeg heller, men så var det ordtaket : If it ain't broke, don't fix it. Som kan tolkes som at har man et Win10 system med 1809 som funker knall, så er det ingen grunn til å haste med 1903 oppdateringen, enda iallefall. For selv om Microsoft har stabil kode på sin side, så kan andre drivere eller programmer fra 3. part skape problemer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Ikke jeg heller, men så var det ordtaket : If it ain't broke, don't fix it. Som kan tolkes som at har man et Win10 system med 1809 som funker knall, så er det ingen grunn til å haste med 1903 oppdateringen, enda iallefall. For selv om Microsoft har stabil kode på sin side, så kan andre drivere eller programmer fra 3. part skape problemer. 

Nå ble det jo tilført mye nytt også da i den og denne builden.

Lenke til kommentar

Nå ble det jo tilført mye nytt også da i den og denne builden.

 

Helt klart, så man bør jo oppdatere. Spørsmålet er mer når, den tolmodigheten med å vente noen uker kan forhindre hodebry for mange.

 

Men klart... man kan ta et Arconis image av SSD'n, så hvis 1903 skaper problemer, så bare ruller man tilbake lett som bare det :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Sånn, det tok en drøy time å få inn 1903.

Ser ikke ut til at bluetooth-problemet er løst og får fortsatt ikke koblet til de trådlåse hodetelefonene som oppsto med 1809. De kobles automatisk fra et sekund etter at de er koblet til...

Kjører jeg 1803 virker de bra, men da er pc litt treg. Forøvrig likte jeg best 1709.

Nå ble jeg umiddelbart veldig skuffet og lei, og har ikke sjekket ut de andre endringene enda. I det minste forsvant ikke alle personlige filer denne gang, så noe bra er det vel.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Sånn, det tok en drøy time å få inn 1903.

 

Ser ikke ut til at bluetooth-problemet er løst og får fortsatt ikke koblet til de trådlåse hodetelefonene som oppsto med 1809. De kobles automatisk fra et sekund etter at de er koblet til...

 

Kjører jeg 1803 virker de bra, men da er pc litt treg. Forøvrig likte jeg best 1709.

 

Nå ble jeg umiddelbart veldig skuffet og lei, og har ikke sjekket ut de andre endringene enda. I det minste forsvant ikke alle personlige filer denne gang, så noe bra er det vel.

 

 

Tilkobling til bluetooth er nok avhengig av hva du kobler til. Det er tvilsomt noe i veien med bluetoothstacken til Microsoft.

Bruker selv 4 enheter tilkoblet bluetooth. Musen har en tendens til å få "minnet" fylt opp og bli upresis, men det løses på 3 sekunder med å slå den av og på igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tilkobling til bluetooth er nok avhengig av hva du kobler til. Det er tvilsomt noe i veien med bluetoothstacken til Microsoft.

Bruker selv 4 enheter tilkoblet bluetooth. Musen har en tendens til å få "minnet" fylt opp og bli upresis, men det løses på 3 sekunder med å slå den av og på igjen.

I dette tilfellet virker jo enheten jeg kobler til når jeg kjører en annen eldre versjon, og på alle andre kilder forøvrig. Jeg har lest at dette er et problem de sliter med men husker ikke akkurat hvor det sto for øyeblikket. Så altså er dette en feil de er klar over men ikke har rettet, eller ønsker å rette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I dette tilfellet virker jo enheten jeg kobler til når jeg kjører en annen eldre versjon, og på alle andre kilder forøvrig. Jeg har lest at dette er et problem de sliter med men husker ikke akkurat hvor det sto for øyeblikket. Så altså er dette en feil de er klar over men ikke har rettet, eller ønsker å rette.

Jeg opplevde at Acer ikke giddet å lage driver til Windows 10 til netkortet i en laptop jeg hadde. Valget ble å skifte laptop.

Driverbasen er ny til Windows 10, så om driverne ikke støttes, så hjelper det ikke.

Lenke til kommentar

Living on the edge... ...Installerer nå, uten backup eller andre forberedelser. ?

 

Første problem... ...Husk å riv ut USB og SD-Kort, eller må man gjenstarte hele oppdateringa, etter at filer er lastet ned og verifisert... ?

 

Innstallert... ...I system instillinger er bruk av telefon gjennom apps aktivert som standard...

Eller ser det ikke ut til at det er rota med så mye her.

 

Men jeg kan se i resurrspanelet at Microsoft har gjenaktivert bla. Spool-service som jeg hadde deaktivert. Tyder på at jeg må dykke litt dypere ned i systemet likevel. Igjen. *sigh*

 

Kjørte diskopprydding/systemfiler og fikk frigjort over 22GB med søppelfiler. ?

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar

Flere som fikk trøbbel med tema/farger? Velger jeg "lys" så blir statusbar helt koko (lyse knapper og sort skrift), velger jeg "mørk" blir nye apper sorte, mens gamle normale. Måtte velge "egendefinert og sette nye apper til "lys" og gamle windows programmer til "mørk" for at ting skulle se normalt ut. Har ikke sett noen ting til de avrundede hjørnene noe sted.

Lenke til kommentar

Flere som fikk trøbbel med tema/farger? Velger jeg "lys" så blir statusbar helt koko (lyse knapper og sort skrift), velger jeg "mørk" blir nye apper sorte, mens gamle normale. Måtte velge "egendefinert og sette nye apper til "lys" og gamle windows programmer til "mørk" for at ting skulle se normalt ut. Har ikke sett noen ting til de avrundede hjørnene noe sted.

Jeg våger ikke å mikke rundt med personlige innstillinger. Kjører med mørkt tema der jeg kan, og deaktiverer alt annet (Bortsett fra bakgrunnsbilde på skrivebordet). -Så kan ikke uttale meg om det ennå. Regner med det velter inn med kunder om, tja, to-tre måneder. ?

 

Tok notis av at kommandopromtet har mistet det tjukke ‘DOS-vinduet’, og fått en pixel-tynn hvit ramme istedetfor. Har ikke sjekka ut skifte avfontfarge og tabs ennå. Fant ingen avrunda hjørner heller. Utforsker er fremdeles blendende hvit. ?

Lenke til kommentar

Flere som fikk trøbbel med tema/farger? Velger jeg "lys" så blir statusbar helt koko (lyse knapper og sort skrift), velger jeg "mørk" blir nye apper sorte, mens gamle normale. Måtte velge "egendefinert og sette nye apper til "lys" og gamle windows programmer til "mørk" for at ting skulle se normalt ut. Har ikke sett noen ting til de avrundede hjørnene noe sted.

En enkel måte å få det ok igjen er å gå til tema i innstillinger, velge endre tema og velg noe mer naturlig. Her bruker jeg å velge Beautifull Norway.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...