Gå til innhold

Førerkortbeslag, feilskilting?


ChrEM9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaa var bare spørsmål om midlertidig førerkortbeslag. Så får sjå ka som skjer. Om de henlegger det eller om de går i en hovedsak. Mener selv eg har en solid/åpenbar sak. Iallfall nå som vegvesenet har uttalt seg.

 

Hovedsaken må være ferdig Avgjort innen 5 OKT. Så spent på ka de gjør.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nylig kjlrt gjennom arbeisområde, hvor det ikke foregår arbeid, hvor det r skiltet 50, så 60, så 50 så 60 så 50

De har ikke tatt ned skiltene og bare plassert midlertidige skilt i mellom..

Det kan være andre årsaker enn at det foregår arbeid på stedet som er årsaken til redusert hastighetsone. Leser du deg litt opp i N301 så skal det ikke være vanskelig å forstå at det ikke alltid er mulig å oppjustere hastigheten på stedet etter endt arbeidsdag.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Følger denne.

 

https://www.tv2.no/a/9319476/

 

Her er den saken om nedsatt hastighet, og ingen pågående veiarbeid.

Den artikkelen gir meg bare flere spørsmål enn svar.

 

1. Er det altså standard prosedyre over hele landet at så lenge det ikke foregår arbeid på stedet, så kan man bryte den midlertidige fartsgrensen og følge den vanlige fartsgrensen?

 

2. Hvis han kjørte 75 km/t i 80 sonen, hvorfor fikk han da bot?

 

De aller fleste midlertidige fartsgrensene jeg har passert har veiarbeiderne reist hjem. Men jeg pleier allikevel å følge dem.

Lenke til kommentar

Slik som eg har forstått det så er fartsgrensa heimla i ei lokal forskrift for den aktuelle strekninga. Ved endring av fartsgrensa så må forskrifta og skiltinga endrast.

 

Dersom det blir satt ut midlertidige skilt utan at forskrifta er endra, så er den nye fartsgrensa berre rettleiande.

Men er forskrifta også endra så gjeld den nye fartsgrensa på lik linje med andre gartsgrenser.

Lenke til kommentar

Dersom det blir satt ut midlertidige skilt utan at forskrifta er endra, så er den nye fartsgrensa berre rettleiande.

Men er forskrifta også endra så gjeld den nye fartsgrensa på lik linje med andre gartsgrenser.

Så lenge entreprenøren har fått godkjent eit skiltvedtak av vegmyndigheiten (Statens Vegvesen for riksvegar, men ei anna avdeling enn dei som har ansvar for utbygginga), så gjeld den nedsatte fartsgrensa, og politiet har høve til å reagera ut frå den.

 

Det kan for øvreg vera andre grunnar til at fartsgrensa er satt ned enn at det er folk og maskinar langs vegen, t.d. Fartsdumpar, innsnevring eller krapp omlegging, som er der sjølv om arbeidarane har tatt fri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det lureste er vel å følge midl. fartsgrense på stedet uansett om det er veiarbeid eller ikke.

Her hvor jeg bor var det nedsatt for 5 år siden elns når det var mye veiarbeid på E18, og selvsagt var purken så lur at de skulle ta de som kjørte fortsatt i 100 midt på natta selvom midl. grensa var kun satt ned pga. veiarbeid tidligere på dagen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Resultatet ble at saken ble henlagt av politiet(selvfølgelig)

Så får beholde førerkortet og ingen bot.

ble 23 000kr fattigere(advokat) også har jeg en ELsykkel som ikke blir brukt lengre? 

Så av og til må man bare gje gass, og ikke gi seg, så løser det seg. Iallfall når man mener man har en Grei/god sak. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...