Gå til innhold

PIII 650mhz klokking


Gulliksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har tatt ut PC100 rammen.

Har et Abit Be6-II hovedkort. Åssen finner jeg ut om hovedkortet har PCI/AGP divider på 4 og 2 ?

Når du kjørte din på 133FSB hva kjørte du spenninga på da ?

 

På mitt abit kort gikk det tydelig fram av bios hvilke dividere som ble brukt når jeg skrudde opp fsb. Hvis det ikke gjør det hos deg, så sjekk med Sisoft sandra hvor høyt pci og agp bussen er klokket.

 

På 133mhz måtte jeg ikke øke spenningen, mens på 150mhz måtte jeg opp en god del. Det vil jo selvfølgelig variere fra cpu til cpu.

Endret av Signatur
Lenke til kommentar
Prøvde å øke FSB`en til 127 mhz men da reboota maskin seg når jeg skulle starte 3dmarks..

Selv om du ikke klarer 127Mhz, er det faktisk mulig at 133mhz går bedre. Tror hovedkortet ditt setter pci divideren automatisk og at den kjører den på 3 helt opp til 132mhz, og 4 når du setter den til 133mhz. Bare å prøve.

Lenke til kommentar

Tror jeg også ville satt den rett opp til 6,5x133 for å unngå alt for høy PCI/AGP-hastigheter. Om det er ustabilt vil jeg prøvd igjen med litt høyere spenning. Tror du fint kan øke til 1,85V. (standard er 1,75V). Den CPU'en er jo glimrende å overklokke med.

 

Har selv en coppermine celeron på kontoret, og den går fint opp fra 766 til 1150MHz med økning fra 1,75 til 1,90V. Har kjørt stabilt slik i 2 år nå, med en elendig standard-vifte og bare 200W AT PSU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...