Gå til innhold

Oneplus 7 - Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekker telefon. Utrolig synd at de ikke har klart å få med moderne biometrisk opplåsing slik som f. Eks Huawei mate 20 Pro eller iPhone Xs.

Blir dyrer og tar lengere tid å låse opp telefonen da, noe som jo er imot Oneplus sin visjon om å være raskest :p Faceunlock funker knall til å låse opp telefonen, så får man låse ting man er redd for med fingeravtrykk.

 

Forøvrig ble den billigere en jeg hadde forventa. Men 12GB ram er helt bortkastet ?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Blir dyrer og tar lengere tid å låse opp telefonen da, noe som jo er imot Oneplus sin visjon om å være raskest :p Faceunlock funker knall til å låse opp telefonen, så får man låse ting man er redd for med fingeravtrykk.

 

Forøvrig ble den billigere en jeg hadde forventa. Men 12GB ram er helt bortkastet

Det tar ikke lenger tid for min del i praktisk bruk ihvertfall. P30 pro har gammeldags face unlock og den er (i snitt) møkkatreg sammenlignet med mate 20 pro som fungerte i alt slags lys også når det var "pitch black". I godt lys er kamera opplåsing rask, men innendørs i svak belysning så må jeg ofte først la den forsøke face, bruke fingeravtrykk et par ganger for å konstantere at nei det funker ikke det heller og så låse den opp med kode. Tar mye lenger tid enn mate 20 pro og iphone xs som låste opp riktig med face unlock hver gang. De kommer nok etter på kommende modeller tenker jeg. 

Lenke til kommentar

Skal følge litt med på denne modellen fra Oneplus, men tror kanskje vanlige 7 blir å foretrekke for min del hvis spesifikasjonene ikke er alt for dårlig i forhold til 7 Pro. Har sett at de ikke har nevnt noe om skjermoppløsning blant annet. Men ellers så skal det være veldig mye av den samme innmaten på begge variantene. 

Lenke til kommentar

Det tar ikke lenger tid for min del i praktisk bruk ihvertfall. P30 pro har gammeldags face unlock og den er (i snitt) møkkatreg sammenlignet med mate 20 pro som fungerte i alt slags lys også når det var "pitch black". I godt lys er kamera opplåsing rask, men innendørs i svak belysning så må jeg ofte først la den forsøke face, bruke fingeravtrykk et par ganger for å konstantere at nei det funker ikke det heller og så låse den opp med kode. Tar mye lenger tid enn mate 20 pro og iphone xs som låste opp riktig med face unlock hver gang. De kommer nok etter på kommende modeller tenker jeg.

Men har du prøv på en Oneplus? Med mindre jeg har solbriller på så er jeg alltid inne før jeg har løftet telefonen helt opp mot annsiktet :p

Lenke til kommentar

Men har du prøv på en Oneplus? Med mindre jeg har solbriller på så er jeg alltid inne før jeg har løftet telefonen helt opp mot annsiktet :p

På soverommet i mørket, i bilen eller innendørs i dårlig lys også? Nei jeg har ikke prøvd oneplus, men jeg regner med at kameraet deres har samme utfordring som andre kameraer at de må ha lys for å fungere. Som jeg sier i godt lys er gammeldags kamera opplåsing raskt og sikkert nok for min del. Problemet er alle de mørke situasjonene utendørs, i bilen, mørke rom inne osv hvor det ikke fungerer. Bedre å ha noe som virker hver gang. En slik sensor skjønner man ikke at man manglet før den er prøvd i praktisk bruk over tid tror jeg :p Største savnet på p30 pro helt klart..

Lenke til kommentar

men innendørs i svak belysning så må jeg ofte først la den forsøke face, bruke fingeravtrykk et par ganger for å konstantere at nei det funker ikke det heller og så låse den opp med kode.

 

Kjipt om det skal være så tungvindt med P30 Pro'en. For min del fungerer S10 utmerket i svak belysning på face unlock. Pitch black fungerer naturlig nok ikke.

Fingeravtrykket fungerer egentlig hver gang så fremt jeg ikke bommer med fingeren, nå som den plasserer seg relativt korrekt nå etter en del unlocks.

 

Du får vurdere bluetooth unlock om du har smartklokke :D 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...