Gå til innhold

Britiske myndigheter vil fjerne «likes» for barn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra, det er alt for mange barn som tigger etter likes, slik som "anyone watching in <year>?" eller "did anyone come here from x?", det er patetisk og barn er allerede født avhengige av mobiltelefoner og sosiale medier takket være foreldre som dytter mobilen på barnet som underholdning fra de er spedbarn, det er ikke rart barn blir så avhengige av mobiler og sosiale medier når alt, fra de er født, handler om mobiltelefoner og sosiale medier.

 

Det skal tas bilder og legges ut av barnet, statusoppdateringer om hvordan barnet har det, gjerne med bilder, barnet "må jo se på film i bilen" så da blir nettbrettet med og barnet sitter klistret, alt mens mamma får likes for bildene sine..

 

Barn blir oppdratt med mobil og likes, det er foreldrene det er noe galt med, ikke barna.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 


 

Tidligere studier på barns nettvaner i USA og EU viser at flere millioner barn under 13 år er på facebook allerede og juger på alderen sin.
Hvordan skal "Like" knappen bli skjult for brukere som lyver på alderen sin?

 

https://www.theatlantic.com/technology/archive/2016/08/the-social-media-invisibles/497729/

 

Enkel løsning, fjern likes totalt.

 

Det paradoksale er at det er likes på denne nettsiden også, da..

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
  • Liker 6
Lenke til kommentar



 



Det paradoksale er at det er likes på denne nettsiden også, da..


 

 


- På forum som dette så kunne dem like gjerne hatt en "enig/uenig"-funksjon istedet for en "Lik dette innlegget"-funksjon.

En smule...passive-aggressive..., siden er man uenig med noe f.eks. her på TEK så skriver man vanligvis en tilbakemelding til den som skrev artikkelen/innlegget.

Om man er enig med noe så holder det veldig ofte med å si seg enig i/like det som blir "sagt", om man da ikke føler trangen for å utdype hvorfor man er enig i/liker noe.

Må innrømme det at det er kjekt å få likes på et eller flere av mine innlegg her på TEK, men jeg mister ikke nattesøvn fordi andre her på TEK har flere likes enn meg.

Jeg tar likes for det det er, en indikasjon på at det finnes andre som tenker og/eller føler som meg.
No more, no less...

Har opplevd så passe mange somre, at for meg er ikke det å få flest mulig likes hverken et symbol på status eller en form for konkuranse.

Jeg har ingen problem med at folk tenker og/eller føler anderledes enn meg.
Hadde alle vært like så hadde verden blitt kjedelig.

-----

Men som det blir nevnt i artikkelen så er barn veldig lett påvirkelige, og at for svært mange unge så er det å få flest mulge likes det samme som høy status.

I verste fall et grunnlag for undertrykkelse og utestengelse sosialt sett, og det er en skremmende utvikkling.

En fin illustrering av dette er sammlet sett kobinasjonen av disse to følgende episodene av "DuckTales"...

NR.1...: "DuckTales(S-01 E-04)-Treasure of The Golden Suns Part Nr.4-Cold Ducks"
Nr.2...: "DuckTales(S-02_E-11)-The Land of Trala-La"

Der "Nr.1." er et godt eksempel på det å være unik, og skille seg ut ifra mengden, og hvilke følger det kan ha.

Mens eksempel "Nr.2." er en skildring av hvilke følger jaget etter status kan ha, selv om at det kan virke som en god ide i utgangspunktet.
Det er en kjent sak at det å ha for mye av det gode kan også ha negativ effekt.


 

Endret av BizzyX78
Fjerning av whitespace.
Lenke til kommentar

Bra at det tas tak i såkalte "dark patterns" i sosiale media.

 

Tidligere studier på barns nettvaner i USA og EU viser at flere millioner barn under 13 år er på facebook allerede og juger på alderen sin.

Hvordan skal "Like" knappen bli skjult for brukere som lyver på alderen sin?

 

https://www.theatlantic.com/technology/archive/2016/08/the-social-media-invisibles/497729/

At noen lyver på alderen er ikke en unnskyldning for å ikke gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar

 

 

Det paradoksale er at det er likes på denne nettsiden også, da..

 

 

 

 

 

- På forum som dette så kunne dem like gjerne hatt en "enig/uenig"-funksjon istedet for en "Lik dette innlegget"-funksjon.

 

En smule...passive-aggressive..., siden er man uenig med noe f.eks. her på TEK så skriver man vanligvis en tilbakemelding til den som skrev artikkelen/innlegget.

 

Om man er enig med noe så holder det veldig ofte med å si seg enig i/like det som blir "sagt", om man da ikke føler trangen for å utdype hvorfor man er enig i/liker noe.

 

Må innrømme det at det er kjekt å få likes på et eller flere av mine innlegg her på TEK, men jeg mister ikke nattesøvn fordi andre her på TEK har flere likes enn meg.

 

Jeg tar likes for det det er, en indikasjon på at det finnes andre som tenker og/eller føler som meg.

No more, no less...

 

Har opplevd så passe mange somre, at for meg er ikke det å få flest mulig likes hverken et symbol på status eller en form for konkuranse.

 

Jeg har ingen problem med at folk tenker og/eller føler anderledes enn meg.

Hadde alle vært like så hadde verden blitt kjedelig.

 

-----

 

Men som det blir nevnt i artikkelen så er barn veldig lett påvirkelige, og at for svært mange unge så er det å få flest mulge likes det samme som høy status.

 

I verste fall et grunnlag for undertrykkelse og utestengelse sosialt sett, og det er en skremmende utvikkling.

 

En fin illustrering av dette er sammlet sett kobinasjonen av disse to følgende episodene av "DuckTales"...

 

NR.1...: "DuckTales(S-01 E-04)-Treasure of The Golden Suns Part Nr.4-Cold Ducks"

Nr.2...: "DuckTales(S-02_E-11)-The Land of Trala-La"

 

Der "Nr.1." er et godt eksempel på det å være unik, og skille seg ut ifra mengden, og hvilke følger det kan ha.

 

Mens eksempel "Nr.2." er en skildring av hvilke følger jaget etter status kan ha, selv om at det kan virke som en god ide i utgangspunktet.

Det er en kjent sak at det å ha for mye av det gode kan også ha negativ effekt.

 

 

 

TLDR

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra, det er alt for mange barn som tigger etter likes, slik som "anyone watching in ?" eller "did anyone come here from x?", det er patetisk og barn er allerede født avhengige av mobiltelefoner og sosiale medier takket være foreldre som dytter mobilen på barnet som underholdning fra de er spedbarn, det er ikke rart barn blir så avhengige av mobiler og sosiale medier når alt, fra de er født, handler om mobiltelefoner og sosiale medier.

 

Det skal tas bilder og legges ut av barnet, statusoppdateringer om hvordan barnet har det, gjerne med bilder, barnet "må jo se på film i bilen" så da blir nettbrettet med og barnet sitter klistret, alt mens mamma får likes for bildene sine..

 

Barn blir oppdratt med mobil og likes, det er foreldrene det er noe galt med, ikke barna.

 

Lik hvis du leste denne kommentaren i 2019.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

Det paradoksale er at det er likes på denne nettsiden også, da..

 

 

 

 

 

 

- På forum som dette så kunne dem like gjerne hatt en "enig/uenig"-funksjon istedet for en "Lik dette innlegget"-funksjon.

 

En smule...passive-aggressive..., siden er man uenig med noe f.eks. her på TEK så skriver man vanligvis en tilbakemelding til den som skrev artikkelen/innlegget.

 

Om man er enig med noe så holder det veldig ofte med å si seg enig i/like det som blir "sagt", om man da ikke føler trangen for å utdype hvorfor man er enig i/liker noe.

 

Må innrømme det at det er kjekt å få likes på et eller flere av mine innlegg her på TEK, men jeg mister ikke nattesøvn fordi andre her på TEK har flere likes enn meg.

 

Jeg tar likes for det det er, en indikasjon på at det finnes andre som tenker og/eller føler som meg.

No more, no less...

 

Har opplevd så passe mange somre, at for meg er ikke det å få flest mulig likes hverken et symbol på status eller en form for konkuranse.

 

Jeg har ingen problem med at folk tenker og/eller føler anderledes enn meg.

Hadde alle vært like så hadde verden blitt kjedelig.

 

-----

 

Men som det blir nevnt i artikkelen så er barn veldig lett påvirkelige, og at for svært mange unge så er det å få flest mulge likes det samme som høy status.

 

I verste fall et grunnlag for undertrykkelse og utestengelse sosialt sett, og det er en skremmende utvikkling.

 

En fin illustrering av dette er sammlet sett kobinasjonen av disse to følgende episodene av "DuckTales"...

 

NR.1...: "DuckTales(S-01 E-04)-Treasure of The Golden Suns Part Nr.4-Cold Ducks"

Nr.2...: "DuckTales(S-02_E-11)-The Land of Trala-La"

 

Der "Nr.1." er et godt eksempel på det å være unik, og skille seg ut ifra mengden, og hvilke følger det kan ha.

 

Mens eksempel "Nr.2." er en skildring av hvilke følger jaget etter status kan ha, selv om at det kan virke som en god ide i utgangspunktet.

Det er en kjent sak at det å ha for mye av det gode kan også ha negativ effekt.

 

 

 

TLDR

 

 

 

- To each it's own...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...