Gå til innhold

Ny elbilprodusent vil vippe Tesla av tronen med fire motorer


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant løsning å kunne velge mellom 1, 2, 3 og 4 motorer. Lurer på om det er snakk om samme type motor i alle tilfellene og hva det har å si for ytelse, totalvekt, rekkevidde og om motorplassen kan brukes til noe annet (som i Tesla model S sin frunk).

Rent utseendemessig ser jeg ganske mange likheter med Tesla model S helt fra forhjulet og bakover. Glem det, her, her og her er flere bilder og da forsvant vist mange av likhetene.

 

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Moderatormelding

Korte og unødvendige innlegg som ikke hører hjemme i tråden er flyttet inn i det sorte hullet til forumet. Vennligst ikke skriv i tråden med mindre det er relevant til trådens tema. Les gjerne retningslinjene §1.

 
Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Tja.. Det er langt fra "Under 3sek" til P100DL sine 2,6sek..

Det kan vanskelig sies å være å vippe Tesla av tronen..?!

Akselerasjon er altså det eneste kriteriet her? 

 

For meg får disse konseptene pluss for:

  • Utseende. 
  • Konfigurasjoner.
  • Dashbord. 
  • Interiør/eksteriør. 

 

Absolutt en god kandidat for å ta et stykke av markedsandelen når disse kommer ut. 

Lenke til kommentar

Akselerasjon er altså det eneste kriteriet her? 

 

For meg får disse konseptene pluss for:

  • Utseende. 
  • Konfigurasjoner.
  • Dashbord. 
  • Interiør/eksteriør. 

 

Absolutt en god kandidat for å ta et stykke av markedsandelen når disse kommer ut. 

Enig. Merkelig denne ensidige foksusen på akselerasjon når man kjører utenfor bane og akselerasjonen allerede er ekstrem. 

 

Bilen ser veldig bra ut. Det samme gjør flere andre nye elbiler som vises frem nå. Samtidig blir det tøft for nye merker å overleve og flere vil nok gå dukken.

Endret av gamlefar
Lenke til kommentar

Jeg ønsker alle nye elbiler velkomen som ser ut som biler, og ikke som en plastkloss delvis smeltet i en vindtunnel! Fokus på mange hester, ekstremt dreiemoment og hinsides akselerasjon kan og vil tiltrekke dem med stor kjøpekraft (eller et godt stykke over snittet bilinteresse), men det er den ordinære bilen (les. volvo 240 med slepekrok) som her i landet appelerer til massene og gir ommsetning! I dag er en slik bil en grei SUV med slepekrok i segmentet 350K - 600K og som du "plugger i kontakten" i garasjen, carporten eller i kjelleren på boretslaget. Klarer Tesla å levere en model Y du kan hekte hengeren på... Jeg tror aldeles ikke Seres blir noen Tesla killer. Bilmerkene som forsvinner, er dem som i dag ikke har fått med seg at vi i realiteten har passert et paradigmeskifte!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...