Gå til innhold

Netflix dropper AirPlay-støtte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det Netflix som fjerner støtte, eller Apple som ikke tillater at Netflix bruker Airplay lengre, da de lanserer en konkurrerende tjeneste som Netflix ikke ønsket å delta i?

 

Det er Netflix som fjerner støtten ja. Hvorfor skulle Apple nekte Netflix å bruke AirPlay, når de tillater Netflix-appen både på iOS og tvOS?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og lurer på hvorfor man skal sende netflix via airplay fra en ipad eller iphone til Apple-TV. Netflix appen har man jo installert i Apple-TVen.

Regner med det er av samme grunn som at jeg bruker Plex App på min mobil når jeg finner frem til det jeg skal se på, selvom LG TVen min har en Plex App.

 

Raskere og mer brukervennelig når man bare finner det fort frem på mobilen, så streamer til TVen (Chromecast) enn at man fikle rundt med en fjernkontroll :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Jeg har alle disse elementene. Og lurer på hvorfor man skal sende netflix via airplay fra en ipad eller iphone til Apple-TV. Netflix appen har man jo installert i Apple-TVen.

 

Er vel ofte mer behagelig å søke seg frem til filmen på et nettbrett/telefon hvor du har et greit tastatur, enn på fjernkontrollen til Apple TV.

 

Tror ikke det kommer til å gjøre hverdagen til folk betydelig mer tungvindt, men litt mer tungvindt blir det. Dessuten blir det mer tungvindt hvis du vil vise Netflix som gjest hos noen med AppleTV, men uten Netflix.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Er vel ofte mer behagelig å søke seg frem til filmen på et nettbrett/telefon hvor du har et greit tastatur, enn på fjernkontrollen til Apple TV.

 

Tror ikke det kommer til å gjøre hverdagen til folk betydelig mer tungvindt, men litt mer tungvindt blir det. Dessuten blir det mer tungvindt hvis du vil vise Netflix som gjest hos noen med AppleTV, men uten Netflix.

Syns ikke det er noe tungvindt å bruke apple remote app på ipad med netflix appen native på apple tv. Men det er meg. Airplay brukes til andre ting enn dette, spotify avspilling, personlige videoer, bilder osv

Navigeringen med apple tv remote på native apple tv netflix app er vel så rask å bruke som fingesveipingen på en telefon eller ipad.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå som Apple lanserer TV+, blir ikke å fjerne airplay-støtten som å skyte seg selv i foten med tanke på Apple-kunder? Om de må bruke TV+ (eller eventuelle andre som støtter airplay) til dette for å få sømløs overgang, vil da ikke det friste kundene til å gå over? Jeg starter nok ikke film på en enhet og går over til en annen (ikke har jeg apple-enheter lengre heller), men på musikk gjør jeg ofte det (spotify connect, google chromecast). 

Lenke til kommentar

Det er Netflix som fjerner støtten ja. Hvorfor skulle Apple nekte Netflix å bruke AirPlay, når de tillater Netflix-appen både på iOS og tvOS?

Fordi det er forskjell på det å gjøre det vanskelig for Netflix, og det er opplagt misbruke sin posisjon ved å blokkere Netflix.

.

Endret av Spoki0
Lenke til kommentar

Apple har jo blitt en ganske akterutseilt og gammaldags plattform. Ingen grunn til å støtte den. Bare fjortiser og gamlinger som fortsatt bruker Apple

 

Ingenting gammeldags med en OS integrert strømmeprotokoll, som ikke er avhengig av tredjeparts implementering via apper.
Lenke til kommentar

Jeg har alle disse elementene. Og lurer på hvorfor man skal sende netflix via airplay fra en ipad eller iphone til Apple-TV. Netflix appen har man jo installert i Apple-TVen.

 

 

Hjemme bruker jeg appen, men på hytta er det kjekt å kunne bruke Airplay slik at de som eier dem (foreldre) er logget inn på sin konto - og det ikke erstattes av den kona og jeg bruker.

 

Har også vært på noen hoteller der det er AppleTV på rommet - kjekt å kunne streame dit uten å måtte legge inn brukernavn/passord på en enhet som ikke er min.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hjemme bruker jeg appen, men på hytta er det kjekt å kunne bruke Airplay slik at de som eier dem (foreldre) er logget inn på sin konto - og det ikke erstattes av den kona og jeg bruker.

 

Har også vært på noen hoteller der det er AppleTV på rommet - kjekt å kunne streame dit uten å måtte legge inn brukernavn/passord på en enhet som ikke er min.

Dette. Akkurat dette med hotell blir jo kjipt nå. Siden en del hoteller har løsninger for både Chromecast og Airplay. Kjipt da, når Netlfix ikke støtter dette lengre. 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...