Gå til innhold

Tesla knuste rekorden: Leverte over 5 300 Model 3 i mars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra rapportene så ser det ut til at Tesla har solgt litt over 50 000 Model 3 i Q1, et kvartal hvor backlogen i Europa og Kina ble tømt.

 

Lurer da på hvordan de skal klare guidance på 500 000 solgte i 2019.

 

Backlog er ikke tømt, ref Tesla selv(nei ikke Elon... Men folk på "gulvet") og facebook grupper som maser om levering, venner og bekjente som leverer osv. De leverte det de klarte i Mars. Men det er mye igjen I Norge iallefall. I tillegg forventer de enda verre tilstander i sommer når SR kommer. +/- Elon tid såklart :) 

Lenke til kommentar

Det er snart bilferiesesong. Med anslagsvis 80% flere Teslaer på norske veier nå i sommer enn i fjor*, så bør de øke takten på bygging av ladestasjoner og antall ladestolper per stasjon. Jeg antar at en høy andel av de nye teslaeiere er innstilt på bilferie i år.

 

* I fjor sommer var det ca 26117 teslaer registrert i Norge per 1. juli. I øyeblikket er det 37944. Legger vi på et anslag på 4000 flere i april, 3000 i mai og 2000 i juni er vi oppe på ca 46 944 per 1. juli 2019. Det er en økning på 80%.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ut fra rapportene så ser det ut til at Tesla har solgt litt over 50 000 Model 3 i Q1, et kvartal hvor backlogen i Europa og Kina ble tømt.

 

Lurer da på hvordan de skal klare guidance på 500 000 solgte i 2019.

Bloomberg estimerer ca 80k model 3i Q1. De har truffet veldig godt tidligere.

 

Blir spennende å se. Jeg tror de overrasker med bedre tall en forventet.

Lenke til kommentar

Bloomberg estimerer ca 80k model 3i Q1. De har truffet veldig godt tidligere.

 

Blir spennende å se. Jeg tror de overrasker med bedre tall en forventet.

Bloomberg estimerer produserte biler basert på VIN-tracking. Ikke veldig pålitelig.

 

Insideevs beregner rundt 23K i NA. Så har man litt over 20K i Europa, et par tusen i Kanada + noen tusen i Kina.

Lenke til kommentar

Bloomberg estimerer produserte biler basert på VIN-tracking. Ikke veldig pålitelig.

 

Insideevs beregner rundt 23K i NA. Så har man litt over 20K i Europa, et par tusen i Kanada + noen tusen i Kina.

Ikke pålitelig? De har jo truffet på de siste ifølge artikkelen jeg leste. Har dog ikke sjekket kildene dems..

Lenke til kommentar

Ikke pålitelig? De har jo truffet på de siste ifølge artikkelen jeg leste. Har dog ikke sjekket kildene dems..

Bloomberg bommet med 20% på produksjonstallene og har akkurat gått ut og beklaget det.

 

51K Model 3 i Q1. Hvordan de skal klare guidance på 500K dette året må fåglarna vite.

Lenke til kommentar

Bloomberg bommet med 20% på produksjonstallene og har akkurat gått ut og beklaget det.

 

51K Model 3 i Q1. Hvordan de skal klare guidance på 500K dette året må fåglarna vite.

I pressemeldingen står det at de endrer guidence fra 360k til 400k. Hvor kommer 500 k fra?

 

De mener jo det gikk tregt i oppstarten av q1. At de bare hadde levert halvparten innen 21 mars

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I pressemeldingen står det at de endrer guidence fra 360k til 400k. Hvor kommer 500 k fra?

Tja, si det. Musk kommer med forskjellige tall hele tiden.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-03-01/musk-makes-yet-another-2019-forecast-up-to-600-000-cars

 

Men 400K ser helt håpløst ut det også.

 

De mener jo det gikk tregt i oppstarten av q1. At de bare hadde levert halvparten innen 21 mars

De har 10 000 Model 3 i transitt.

Lenke til kommentar

Tja, si det. Musk kommer med forskjellige tall hele tiden.

 

https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-03-01/musk-makes-yet-another-2019-forecast-up-to-600-000-cars

 

Men 400K ser helt håpløst ut det også.

 

 

De har 10 000 Model 3 i transitt.

Jeg tror ofte det er viktig å heller se på uttalelsene til selskapet generelt og ikke Tesla sine skudd i blinde. Han sier jo mye greier. Jeg finner iallefall 400 000 i releasen til Tesla. Og stemmer det de sier om over 30k biler de siste 9 dagene i mars er det jo potensial for enorme leveringskapasitet fremover. Men vi får se. Det spiller liten rolle for meg, så lenge de havner over på grønt igjen så er jeg happy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...