Gå til innhold

Huawei p30 og p30 pro tråden


Anbefalte innlegg

5 hours ago, Merko said:

10 dager? :) er nok nærmere 3 uker som er "urimelig tid".

Kommer an på om kunden har fått tilbud om lånetelefon, isåfall er det ca 3-4 uker. Uten det, så tror jeg telefonen skal tilbake innen ca 10 dager eller mindre. 

Dette avgjøres i hver sak, siden ulempen er forskjellig fra person til person. Ulempen vil være liten om kunden har en god reservetelefon. Ulempen vil være større om kunden kan vise til at h*n ikke får gjort ting pga manglende telefon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
14 hours ago, Merko said:

Telefonen skal dekke "rimelig behov", så om du bruker telefonen til noe helt ekstremt, så betyr ikke det så veldig mye. Man skal ha tilgang til de mest vanlige funksjonene som ringe, sms og de vanlige appene.

Rimelige behov ut ifra produktet som er kjøpt isåfall. Kjøper man en telefon med markedets beste kamera, så skal en ha lånetelefon med et godt kamera (gitt at en "har bruk for det").

Det er ihvertfall min tolkning av lovverket. Elkjøp var ikke enig, så venter på at forbrukerklageutvalget skal ta en avgjørelse i saken. 

 

Lenke til kommentar
Axefjord skrev (Akkurat nå):

Enig. Derfor skrev jeg "godt kamera". 

Jepp. En helt gjennomsnittlig smart-tlf i dag er "godt nok" ifølge forbrukerrådet. Hvert fall var det slik når jeg jobbet i Elkjøp for en tid tilbake. Da var det jo ofte møter med hvilke type utlånsprodukter som er innenfor "normen" ol.

Lenke til kommentar
12 hours ago, Merko said:

Jepp. En helt gjennomsnittlig smart-tlf i dag er "godt nok" ifølge forbrukerrådet. Hvert fall var det slik når jeg jobbet i Elkjøp for en tid tilbake. Da var det jo ofte møter med hvilke type utlånsprodukter som er innenfor "normen" ol.

Og der var vi uenige igjen... Hver sak må vurderes individuelt siden "behov" vil variere mye, dette vet forbrukerrådet. Å få en gammel lånetelefon med nypris ca 1500-2000 (det elkjøp først tilbydde meg) er ikke godt nok når min telefon kosta nesten 10 lapper og jeg kan dokumentere at jeg bruker kamera ofte og i krevende situasjoner. 

Lenke til kommentar
22 hours ago, Merko said:

Ja uenige kan vi godt være, men sier bare hva forbrukerrådet synes er "ok". :) 

Jeg fant ingenting da jeg googlet dette. Nettsidene deres sier nemlig noe annet, men forbrukerrådet består av mange mennesker, så jeg tviler ikke på at det har vært praktisert. Fra nettsiden "Du har krav på å få låne ein lånegjenstand av butikken, dersom det ikkje blir urimeleg dyrt for butikken målt opp mot kva nytte du har av tingen."

Men vi er vel temmelig off-topic her. Hvis du plinger på om 9mnd, så kanskje jeg har fått et svar på min sak fra FKU, som trumfer forbrukerrådet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
hojohansen skrev (3 timer siden):

Hvordan kan jeg legge til all tingene jeg har sikkerhetskopiert på Huawei sitt og google sitt system, utenom å automatisk legge inn applikasjoner? De ønsker jeg å installere manuelt.

Du setter opp enheten som ny, deretter velger man vel hvilke elementer man ønsker. Via Huawei kan du feks. få bilder, musikk, nedlastninger og filer, meldinger.

Lenke til kommentar

I det siste har eg fått tilbakemelding frå dei eg snakka med i telefonen at det plutselig blir heilt stille. Eg kan høyre dei, men dei høyre ikkje meg. Har og fått tilbakemelding på at det høyres ut som lyden er "under vatn" eller veldig langt vekke.

Fleire med samme problem? Kan det hjelpe å tilbakestille tlf? 

Lenke til kommentar
klxm skrev (21 timer siden):

I det siste har eg fått tilbakemelding frå dei eg snakka med i telefonen at det plutselig blir heilt stille. Eg kan høyre dei, men dei høyre ikkje meg. Har og fått tilbakemelding på at det høyres ut som lyden er "under vatn" eller veldig langt vekke.

Fleire med samme problem? Kan det hjelpe å tilbakestille tlf? 

 

Takk og lov for at jeg ikke er den eneste som sliter med dette! ?

Har hatt P20 Pro siden den kom ut på markedet, og har generelt vært veldig fornøyd med den. Men nå merker jeg at lyden under samtaler bare blir mer og mer grumsete. Det er så utydelig at folk nesten ikke hører meg lenger. Ganske irriterende. Lurer på om noen kjenner til en løsning på dette. Hva er greia her? Ikke har jeg mistet den, den har ikke vært i vann, og har prøvd å støvsuge mikrofonen. Har hatt kontakt med Huawei sin kundeservice og gått gjennom hele smørdbrødlista der, uten at noe har nyttet. Også har jeg bytta mobilabonnement for å se om det hadde noe med saken å gjøre. Gikk fra Ice til Happybytes, som er Telenor sitt nett.

Lenke til kommentar
Istapp skrev (4 minutter siden):

 

Takk og lov for at jeg ikke er den eneste som sliter med dette! ?

Har hatt P20 Pro siden den kom ut på markedet, og har generelt vært veldig fornøyd med den. Men nå merker jeg at lyden under samtaler bare blir mer og mer grumsete. Det er så utydelig at folk nesten ikke hører meg lenger. Ganske irriterende. Lurer på om noen kjenner til en løsning på dette. Hva er greia her? Ikke har jeg mistet den, den har ikke vært i vann, og har prøvd å støvsuge mikrofonen. Har hatt kontakt med Huawei sin kundeservice og gått gjennom hele smørdbrødlista der, uten at noe har nyttet. Også har jeg bytta mobilabonnement for å se om det hadde noe med saken å gjøre. Gikk fra Ice til Happybytes, som er Telenor sitt nett.

 ? Samme med meg, ingen skader / uhell med telefonen som skulle "forklare" problemet. Vurdera å levere den inn til butikken den var kjøpt i morgon. Problemet er begynt å bli så pass stort at det skjer fleire gangar under en og samme samtale. Irriterande for både meg og den i andre enden! 

Lenke til kommentar
klxm skrev (På 30.9.2020 den 21.18):

 😄 Samme med meg, ingen skader / uhell med telefonen som skulle "forklare" problemet. Vurdera å levere den inn til butikken den var kjøpt i morgon. Problemet er begynt å bli så pass stort at det skjer fleire gangar under en og samme samtale. Irriterande for både meg og den i andre enden! 

Nå har jeg ikke hatt tid til å være detektiv på heltid rundt dette, men jeg lurer jo på hvorfor kundeservicen til Huawei ikke kjenner til dette. Og hvorfor finner jeg ingenting på nettet om dette? Jeg begynner å lure på om det kan være alle vindturbinene som popper opp for tiden. Leser blant annet at enkelte ikke får sett på TV pga. dette, og ingen vil ta ansvar for det...

Men ja, dette er et irriterende problem, og jeg skulle svært gjerne likt å visst hva dette skyldes. Jeg kan prøve å ta det opp med leverandøren og høre om de kjenner til dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Istapp skrev (På 6.10.2020 den 14.30):

 

Fekk dette svaret frå kundeservice. Funka for meg, har ikkje hatt problemet etter eg gjorde dette!

Jag skulle vilja att du testar en sak och det är att gå in på Innstillinger -> Apper -> Apper och trycker på de tre små prickarna i övre högra hörnet. Där väljer du Vis systemprosesser. Här får då en lång lista med appar och det finns fyra ställen jag vill att du går in på och gör samma sak på alla:
1) Telefon
2) Telefonfontjenseter
3) Lagring för telefon/meldinger
4) Anropsbehandling

När du går in på appen väljer du Lagring och väljer sedan Fjern Hurtigbuffer och sedan Fjern Data. Gör detta för alla fyra appar och starta sedan om telefonen och se om ljudet blivit bättre.

Om det fortfarande är problem vill jag att du går till Innstillinger -> Lagring och trycker på Rydd.  Välj där att Rydd opp Söpppelfiler och se om det gör någon skillnad.
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
On 9/29/2020 at 11:09 PM, klxm said:

I det siste har eg fått tilbakemelding frå dei eg snakka med i telefonen at det plutselig blir heilt stille. Eg kan høyre dei, men dei høyre ikkje meg. Har og fått tilbakemelding på at det høyres ut som lyden er "under vatn" eller veldig langt vekke.

Fleire med samme problem? Kan det hjelpe å tilbakestille tlf? 

Prøv om det samme skjer i speakerphone modus. Ble skiftet mic på min P30 pro, da samtalekvalitet var dårlig, med tlf mot øret, men bra på speakerphone modus. P30 pro har 2 mikrofoner. En oppe til lydopptak og speakerphone modus og en nede til vanlige samtaler. Den nedre ble skiftet på garanti og lyden ble bra igjen. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er dette "dead pixels"? Jeg har hatt et skjermbytte på min P30 pro (som jeg fikk gratis gjennom support-appen), det sort området dukket opp ~6 måneder senere, før skjermen ble knust på kanten. Kan det være noe annet enn døde piksler? Er det noen grunn til at dette ikke skal være reklamasjon eller lignende?

 

Untitled.png

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...