Gå til innhold

Ludicrous-modusen er ikke lenger inkludert for norske Tesla-kunder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2,6sek og 3sek er diferansen mellom Mosell S og Modell X. Så differansen Long Range og Ludicrous er nok mer enn 0,5 sek. Modell S finner jeg info på Wikipedia at Long Range klare 0-100 på 3,8sek

Og bilen min bruker vel 15-18 sekunder, uten at jeg har noen problemer med det. I Norge med barnehage-fartsgrensene trenger man ikke denne akselrasjonen.

 

125000 for et halvt sekund raskere på en bil som allerede akselrerer som en superbil er galskap spør du meg. 

Lenke til kommentar

Går allerede an å tukle med motorkontrollerene og slikt. Men glem garanti og noen som helst støtte fra Tesla for resten av bilens levetid. Verditapet blir mer enn 125.000, for å si det slik.

Klarer man å hacke dette, for å åpne Ludicrous mode, så klarer man nok å ta en sikkerhetskopi av fila for å kunne reversere det igjen om det trengs. Før service f.eks. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mer som å kunne kjøpe motoroppgradering på en Lamborghini med 400 hester og øke det til 600 hester, for 125.000 kroner. Det finnes mange som har betalt mye mer, for mye mindre.

Ment som en liten fleip, men tror likevel du misset poenget. Personlig synes jeg det å kjøpe en Performance uten Ludicrous blir litt som å kjøpe en Lambo med 80 hester. Kjøper man en Performance-modell, så er det vel power man er ute etter? Når du da har en Model S Performance uten L, så vil du ende opp med 0-100 på 3,2 sek. Noe som kun er 0,3 sek mindre enn en Model 3 Performance. Da kan du jo selv avgjøre om du mener prisstigen fra rundt 630.000 til 1.000.000 er verdt tregere ladetid og tilgang til nye funksjoner senere, for kun 0,3 sek raskere 0-100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ment som en liten fleip, men tror likevel du misset poenget. Personlig synes jeg det å kjøpe en Performance uten Ludicrous blir litt som å kjøpe en Lambo med 80 hester. Kjøper man en Performance-modell, så er det vel power man er ute etter? Når du da har en Model S Performance uten L, så vil du ende opp med 0-100 på 3,2 sek. Noe som kun er 0,3 sek mindre enn en Model 3 Performance. Da kan du jo selv avgjøre om du mener prisstigen fra rundt 630.000 til 1.000.000 er verdt tregere ladetid og tilgang til nye funksjoner senere, for kun 0,3 sek raskere 0-100.

Model S Performance uten Ludicrous er fortsatt en sinnsykt raskt bil. Og da kan man få stor bagasjeplass/bagasjeluke, skjerm bak rattet, bedre rekkevidde, ventilerte seter, luftfjæring, osv. Så det er masse grunner for å velge Model S Performance over Model 3 Performance. Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klarer man å hacke dette, for å åpne Ludicrous mode, så klarer man nok å ta en sikkerhetskopi av fila for å kunne reversere det igjen om det trengs. Før service f.eks.

Lykke til. Teslaene er svært kompliserte software-messig, og er koblet til servere hos Tesla som monitorerer diverse ting (så lenge man ikke slår av dette).

 

Jeg tror tesla vil med en gang se det i diagnostikken om du kommer på service med en Tesla der det har blitt tuklet med software.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla har vel ca aldri vært på mer stabil grunn enn nå, så snakk om konkurs er bare ren ønsketenkning fra hatere.

 

En kan finne bullish forklaringer på mange av de merkelige krumspringene som sjefen og selskapet foretar seg, men her er et velment tips til deg herr Andersen:

 

Legg fra deg mikroskopet og ta frem vidvinkelen. Det er summen av alle varsellampene som er skremmende, og Tesla lyser som et juletre. 

 

Synes du har argumentert godt tidligere, selv om jeg er helt uenig med deg i det meste du skriver. Derfor er det trist å se at du synker ned på Hekomo-nivå ved å stemple kritikere av selskapet for "hatere".  

 

 

Endret av Felon Musk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Legg fra deg mikroskopet og ta frem vidvinkelen. Det er summen av alle varsellampene som er skremmende, og Tesla lyser som et juletre.

Hvilke varsellamper er det?

 

- Overskudd?

- Raskt økende kontantbeholdning?

- Ca 50% årlig vekst?

- Banker som står i kø for å kaste penger etter Tesla?

- Ingen meningsfull konkurranse de nærmeste 2-5 årene?

- Produkter som kundene elsker?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og bilen min bruker vel 15-18 sekunder, uten at jeg har noen problemer med det. I Norge med barnehage-fartsgrensene trenger man ikke denne akselrasjonen.

 

125000 for et halvt sekund raskere på en bil som allerede akselrerer som en superbil er galskap spør du meg. 

 

 

EDIT: Fjerner kommentaren da jeg har sammenlignet Long Range og ikke Performance mot Ludicrous.

Endret av polonium
Lenke til kommentar

Model S Performance uten Ludicrous er fortsatt en sinnsykt raskt bil. Og da kan man få stor bagasjeplass/bagasjeluke, skjerm bak rattet, bedre rekkevidde, ventilerte seter, luftfjæring, osv. Så det er masse grunner for å velge Model S Performance over Model 3 Performance.

Klart det fremdeles er en sinnsykt rask bil, ingen tvil om det. Er derimot ikke helt med på grunnene du nevner for å velge Model S fremfor Model 3. Største grunnen er vel plassen og luftfjæring. De andre føler jeg derimot ikke forsvarer prisforskjellen. Største grunnen, mener jeg, for å velge en såkalt "flaggskip"-modell burde være rekkevidde, ladetid, features og akselerasjon. Rekkevidden på en Model S Performance er 315 miles EPA, mens Model 3 Performance har 310 miles EPA. Sistnevnte har også raskere ladetid med SC v3, samt mottar tilgang til nye funksjoner (SC v3, Sentry Mode og Dog Mode) tidligere. Kan vel også slenge med at M3 har CCS-lader som standard, mens med MS er man nødt til å kjøpe en adapter.

Lenke til kommentar

 

Tesla er på full fart mot chap 7 og det beste for Musk er at SEC gir dødsstøtet slik at han kan skylde på noe annet enn sin egen inkompetanse.

Tesla har vel ca aldri vært på mer stabil grunn enn nå, så snakk om konkurs er bare ren ønsketenkning fra hatere.

Det samme sa komplett.no om komplett mobil også. Man ser resultatet nu, ikke smart å være naiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en tråd om konkurs og andre usakligheter fra samme gjengen som alltid, slår aldri feil:)

 

Det samme sa komplett.no om komplett mobil også. Så at Tesla kan gå konkurs/solgt er jo like sannsynlig. Men du sletter deg vel på hardware.no og oppretter nytt brukernavn hvis det skjer.

Lenke til kommentar

Dere som er skeptiske får fortsette å kjøre kjipe biler og betale en liten formue i drivstoff. Eller kjøpe en elbil av et annet merke og forberede dere på å stå i ladekø.

 

Jeg kjøpte en model X i høst og har aldri vært mer fornøyd. Samtidig som bilutgiftene har gått ned.

 

Man kan gjerne mislike tesla og Musk, men spår man at selskapet skal gå konkurs er det bare å stille seg i kø bak alle andre som har ment det samme - og tatt feil.

 

Jeg ville vært mer forsiktig med å kjøpe bil fra produsenter som ikke følger med i timen. Noen som husker Kodak? Eller Nokia?

Endret av OscarMike1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Tesla må være det minst forutsigbare selskapet som finnes.

 

BMW i3 120Ah ble 20-30.000kr billigere rundt en måned etter lansering. De som hadde sin bil til bestilling med "gammel pris" fikk ingen kompensasjon. Det får de som bestiller hos Tesla. BMWs krumspring fikk heller ingen mediaomtale såvidt meg bekjent, men Tesla får jo hver eneste lille fis på trykk.

Selvsagt ikke, du bestilte til gammel pris! Hva om prisen hadde godt opp, hadde du vært like fornøyd med å betale ny pris?

Lenke til kommentar

Det samme sa komplett.no om komplett mobil også. Så at Tesla kan gå konkurs/solgt er jo like sannsynlig. Men du sletter deg vel på hardware.no og oppretter nytt brukernavn hvis det skjer.

Apple har også aldri vært på mer stabil grunn enn nå. Betyr det at de vil gå konkurs?

 

Det er svært usannsynlig at Tesla skulle gå konkurs. Det er bare å lese informasjonen fra selskapet. De har masse penger, en god del ubrukte lånemuligheter, de siste par kvartalene har de gått med overskudd og positiv kontantstrøm.

 

I Q1 har de betalt ned $920 mill i lån, så man kan forvente at kontantbeholdningen vil gå ned. Samtidig som de øker biler i transitt og har hatt en del restruktureringskostnader, slik at de neppe vil gå med overskudd. Men dette er engangseffekter. De som kan regne ser at det er svært sannsynlig at Tesla fortsetter med overskudd og positiv kontantstrøm i Q2.

 

Et selskap som får inn mer penger enn de bruker går ikke konkurs, så enkelt er det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det samme sa komplett.no om komplett mobil også. Så at Tesla kan gå konkurs/solgt er jo like sannsynlig. Men du sletter deg vel på hardware.no og oppretter nytt brukernavn hvis det skjer.

Ehm, nei hvorfor skulle jeg slette meg? Selvfølgelig kan Tesla gå konk. Det var ikke poenget.

 

Poenget er at alle tesla saker havner over på samme tema, det er dørgende kjedelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla må være det minst forutsigbare selskapet som finnes. Og hvem i all verden vil betale 125000 kr for en softwareupdate som øker akselrasjonen med et halvt sekund?

 

Lurer på hvorfor noen i all verden er villig til å betale rundt millionen for et batteri.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...