Gå til innhold

Merkelig hendelser med telenor sin router zyxel. Noen som vet?


Anbefalte innlegg

Hei. 

 

Sitter med fiber fra Telenor 250/250 

 

Med speedtest på mobil koblet til wifi pleier jeg å få 250/250 

Med speedtest på bærbar pc koblet til wifi pleier jeg å få 250/250 

Med speedtest på ps4 pleier jeg å få 30/30 og fin ping. 

Med speedtest på appletv 250/250 

Nå i hele dag, så får jeg:

 

Speedtest på mobil 4/2

Speedtest bærbar pc 250/250

speedtest ps4 1/0.5 

Speedtest appletv 6/2 

 

Det vil si at wifi er kjempe tregt på alle enheter BORTSETT fra på bærbare maskinen. Ikke kan jeg spille på ps4, og ikke kan jeg streame på appletv. Slik har det vært i hele dag. HVA SKJER? 

 

Jeg har restartet router zyxel fra Telenor, og jeg har restartet den lille boksen som fiberen kommer inn i. Men ingen forskjell. Jeg har også restartet de fleste enheter. Jeg hadde jo skjønt at noe var galt med linjen eller / og router hvis jeg fikk lav linje på alt sammen, men siden den bærbare klarer maks på linjen opp og ned, og ALT annet ikke klarer det? 

 

Alle enheter er koblet opp mot samme nett. 

Endret av Smultring77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Nei jeg har ikke sett at denne bytter bånd ette hensikt. Men mobilen og bærbare går på 5 og de andre på 2,4. Men siden det er likt på produkter som bruker både 5 og 2,4 så er nok ikke det årsaken.

 

Jeg tok ut kontakten på ruter og den boksen før ruter og lot de stå av i 30 min. Koblet så på den første boksen og ventet, så ruteren og da virket det igjen. Får se når jeg kommer hjem i dag om det virker framdeles.

 

Lurer på om den nye ruteren til Telenor er såpass mye bedre at jeg skal bytte til den ?

Lenke til kommentar

Trodde denne ruteren ordnet slik at de ulike enhetene koblet seg til det mest hensiktsmessige båndet?

 

I tilfelle høres det ut som noe i programvaren ikke funker som den skal. Har du forsøkt å ringe kundeservice?

Det gjør den ikke, med mindre du som bruker endrer SSIDene til det samme. Som standard har den, som de aller fleste andre routere, ulike navn på 2,4 og 5 GHz-båndene. Noe som er greit, da man har kontroll på hvilket bånd som er i bruk for hver enkelt enhet.

Lenke til kommentar

Det gjør den ikke, med mindre du som bruker endrer SSIDene til det samme. Som standard har den, som de aller fleste andre routere, ulike navn på 2,4 og 5 GHz-båndene. Noe som er greit, da man har kontroll på hvilket bånd som er i bruk for hver enkelt enhet.

Tror jeg må ha vært litt fjern når jeg skrev det... Hadde fått det for meg at det var den nye ruteren deres det var snakk om. Mener å ha hørt at den skal ha/skal få slik funksjonalitet. Ser nå det er snakk om Zyxelen, og den funker ikke sånn nei ? Bra andre følger bedre med! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...