Gå til innhold

Vi samler elbiltoppene i Oslo – og strømmer debattene direkte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hva er det som gjør at mange allerede velger elbiler, og hva stopper andre?"

 

Elbiler er framtiden. Både fordi det reduserer  lokal forurensning, og plantenæringen Co2 globalt, men også fordi produksjon og vedlikehold blir enklere.

 Med hydrogen som rekkeviddeforlenger vil bruken være uavhengig av (over) utbygging av nettet ved hurtig-ladestasjoner og i boligområder, og alle kunne kjøre elektrisk og forurensningsfritt.  Både tungt og lett.

Kun batteri er absolutt mest effektivt. Men hydrogen, som har samme kjøre/fylle-mønster som bensin/diesel, er allikevel 2-3 ganger så effektivt som forbrenningsmotor.

En full utbygging av  sakte-lading og  hydrogen-produksjon/fylling ( produksjon kan foregå når nettet har kapasitet )  på alle landets bensinstasjoner vil koste 20 milliarder. Så vil all transport i Norge kunne foregå elektrisk med vannkraft ( uten Co2-avgift og/eller lokal/global forurensning). - Og rimeligere enn dagens bensin/diesel-pris pr. km.

En (over- )oppgradering av nettet nær hutig-ladestasjoner og i boligområde/byer vil koste 30-60 milliarder.

 

De som ville kunne fortsatt kjøre kun batteri-elektrisk, og spise middag mens de lader på ladestasjone.

De som ville lade hjemme for kortkjøring kunne fortsatt gjøre dette. Men med hydrogen-elektrisk kunne de gjøre dette når nettet hadde kapasitet i deres boligområde. Ingen stress med lade-trøbbel eller rekkeviddeangst. Bilen går jo også på hydrogen-elektrisk.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Men for de som tenker miljø  kun når/hvis de får "lade gratis hjemmme" finnes det ikke noe annet alternativ enn batteri-elektrisk. 

Fordi "det er det mest effektive, alt annet er bortkastet", -spesielt hvis alle andre, bilister eller ikke, betaler regningen for over-oppgradering av nettet.

Det er ikke noe moro å "være miljøbevisst" hvis alle  er det, og jeg ikke tjener på det eller får kred.

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Med hydrogen som rekkeviddeforlenger vil bruken være uavhengig av (over) utbygging av nettet ved hurtig-ladestasjoner og i boligområder, og alle kunne kjøre elektrisk og forurensningsfritt.  Både tungt og lett.

Den einaste elbilen med hydrogen som "rekkjeviddeforlengar" har kortare rekkjevidde til saman, med fulle hydrogentankar og fullt batteri, enn dei fleste reine batteribilar i same klasse.

 

Trenden går mot større batteri, og ingen fordyrande rekkjeviddeforlengar. Salet av ladbare hybridar av alle slag er i ferd med å flate ut, medan salet av reine batteribilar aukar meir enn nokon gong.

 

Ein "rekkjeviddeforlengar" på hydrogen bil ikkje berre vere veldig dyr, auke vedlikehaldskostnadane og redusere levetida til bilen, man reduserer òg rekkjevidda samanlikna med ein tilsvarande batteribil. I tillegg er drivstoffet dyrare. Kor mange km du kan fylle batteriet med pr minutt på ein hurtigladar er stort sett proporsjonalt med storleiken på batteriet. Dermed er det både økonomisk og alle andre måtar meir fornuftig å kjøpe eit større batteri enn ein "rekkjeviddeforlengar" av noko slag.

 

Dessutan er straum veldig mykje enklare å få tak i enn hydrogen. Eg har høyrt mykje om påstått utbygging av hydrogenstasjonar i Europa, men har framleis til gode å sjå 100 stasjonar i Europa oppe på ein gong. Det verkar som dei legg ned og byggjer nye på same tid. I Danmark var det 10 stasjonar. No er det 9 og 1 "ny" under bygging. Finland hadde to hydrogenstasjonar på det meste. No er alle nedlagde. Trur dei ikkje at vi ser at stasjonane berre vert flytta rundt? Dermed er som regel hydrogenfylling ikkje eit reelt alternativ. Ein må lade, og då er større batteri med raskare lading ein fordel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Med hydrogen som rekkeviddeforlenger vil bruken være uavhengig av (over) utbygging av nettet ved hurtig-ladestasjoner og i boligområder, og alle kunne kjøre elektrisk og forurensningsfritt.  Både tungt og lett.

Med hydrogen blir det dyrere, mindre effektivt, større utslipp, mer sløsing av kraft, og man må bygge ut hydrogenstasjoner, som er bortkastede penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Denne saka handlar om bilar, ikkje "alt". Til bilar er batteri overlegent.

Det spørs helt på bruk, og hvor mye penger man har til rådighet. 

ICE er stort sett overlegent i mange områder ennå, særlig på vinteren.

ICE tek kortare tid å tanke enn det tek å lade ein elbil. Det er ikkje eit stort poeng. I praksis kan batteribilar fylle "tanken" like fort med batteribyte, men etterspurnaden er ikkje der. Hadde det vore viktig for folk, hadde det vore ein etterspurnad etter raskt batteribyte. Elles er ICE billigare, og førebels finst det eit større utval av modellar med ICE. Er det fleire?

 

Eg går ikkje med på at ICE er overlegent om vinteren. Tvert imot. Eg kan trykke på ein knapp, so er bilen varm og isfri fem minutt seinare. Prøv det med ein eksosbil. Då må han stå tilkopla ein svært kraftig motor- og kupevarmar.

 

Hydrogenbilar har berre ulemper. Inkludert ulemper som eksosbilar ikkje har.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eg går ikkje med på at ICE er overlegent om vinteren. Tvert imot. Eg kan trykke på ein knapp, so er bilen varm og isfri fem minutt seinare. Prøv det med ein eksosbil. Då må han stå tilkopla ein svært kraftig motor- og kupevarmar.

De resterende millionene av menneskene på kloden som lever i kaldere klima, driter i hvilke behov du har og kan etterfylle med din elbil. Det er flere som ikke kan lade hjemme, og det er flere som ikke kan lade på jobb. Da forsvinner straks denne forvarmingen, og batteriet som har en optimal temperatur på rundt 25-30 grader mister kjapt 30-40% av sin kapasitet.

 

Sleng på da hvor mye penger folk flest har å rutte med når det gjelder bil, så er det lenge til elbilene tar over bilparkene rundt om kring i verdenen. I Norge så er vell den gjennomsnittlige bilen som blir solgt hvert år fra 40-60,000,-

 

Det er ikke mye til elbil man får for 40-60,000,- brukt. Så ICE vinner nok i ganske mange år fremover. Problemet her, er jo at ICE vil koste mer og mer, pga CO2 avgifter, at det går ut over de fattige som rett og slett ikke får byttet ut bilene sine. Dyrt å være fattig er vell det man sier? 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Eg går ikkje med på at ICE er overlegent om vinteren. Tvert imot. Eg kan trykke på ein knapp, so er bilen varm og isfri fem minutt seinare. Prøv det med ein eksosbil. Då må han stå tilkopla ein svært kraftig motor- og kupevarmar.

De resterende millionene av menneskene på kloden som lever i kaldere klima, driter i hvilke behov du har og kan etterfylle med din elbil. Det er flere som ikke kan lade hjemme, og det er flere som ikke kan lade på jobb. Da forsvinner straks denne forvarmingen, og batteriet som har en optimal temperatur på rundt 25-30 grader mister kjapt 30-40% av sin kapasitet.
Feil. Bilen er ikkje avhengig av å stå tilkopla straum for å forvarme seg. Bilen min har med sin eigen straum på batteri. Kombinert vasskjøling av motor, kraftelektronikk og batteri gjer at batteriet lett når vanleg driftstemperatur etter litt køyring, ved at spillvarme frå motor og elektronikk varmar opp batteriet. Når det er veldig kaldt vil eit keramisk varmeelement på 6 kW slå til og få opp temperaturen veldig fort. Føresetnadane du legg til grunn gjeld berre bilmodellar som ikkje er tilpassa kulde. Eg legg til grunn at dei millionane som bur midt i Sibir kjøper ein bil som eignar seg for forholda.

 

Du tek òg feil når du legg til grunn at millionar av bileigarar bur i straumlause område. Straum er truleg meir tilgjengeleg enn veg.

 

Sleng på da hvor mye penger folk flest har å rutte med når det gjelder bil, så er det lenge til elbilene tar over bilparkene rundt om kring i verdenen. I Norge så er vell den gjennomsnittlige bilen som blir solgt hvert år fra 40-60,000,-

Kan du dokumentere det? Snakkar du då om det vi reknar som bil, eller inkluderer du trehjulingar og mopedbilar?

 

Eg nemnde at ICE-bilar er billigare, gjorde eg ikkje? Jau, det nemnde eg som ein av tre fordelar med ICE framfor batteri. Men det tek ikkje lang tid før elbilane tek over, for dei vert stadig billigare, samstundes som nye krav gjer eksosbilar stadig dyrare. Salet av reine batteribilar globalt har auka med 60-70% årleg i fleire år. Hugsar du at folk som deg gjorde narr av det norske elbilsalet då det låg på 1-2% av totalen, og auka med 60% i året? Ler du framleis?

 

Veksten er so voldsom at årlege gjennomsnitt vert utdaterte fort. For heile 2018 var 2,2% av det globale bilsalet ladbare bilar. Omlag 1,5% var batteribilar. I desember månad 2018 var 3,8% av det globale bilsalet ladbare bilar. Omlag 2,7% av det globale salet i desember 2018 var reine batteribilar. Den "norske" veksten har vorte til global vekst. Med denne veksten er nye ICE-bilar for dinosaurar å rekne om ti år.

 

Mars i år kjem til å vere vendepunktet då over halvparten av alle nye norske bilar er elektriske. Med både Model 3 og e-Tron inne for fullt er 58% av alle nyregistrerte bilar til no i mars elektriske. Möller-gruppa varsla nyleg om store tap på leasing framover, fordi eksosbilar dei får att frå leasing-kundar har tapt seg mykje meir enn venta i verdi. (https://www.dn.no/motor/moller-mobility-group/bil/elbil/moller-varsler-prissmell-pa-bruktbiler/2-1-552431) Flaumen av veldig billige brukte eksosbilar gjer nye eksosbilar stadig mindre attraktive, og medverkar til at folk som kjøper nytt går for elbil. Dei som heller vil ha eksosbil kjøper brukt. Difor må nye eksosbilar ned i pris for å kunne konkurrere med elbilar, trass i at dei er billigare i utgangspunktet.

 

Dette har eg skrive i mange år, og det er moro å sjå at det eg alltid har skrive berre vert realisert månad for månad og år for år.

 

Hydrogenbilar? Dei er sjanselause.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Feil. Bilen er ikkje avhengig av å stå tilkopla straum for å forvarme seg. Bilen min har med sin eigen straum på batteri.

Som er hele poenget. Når energien må brukes i høy grad for å varme opp batteriene, samt kupeen så går det ut over rekkevidden på vinteren. I enkelte tilfeller så høyt opp som 40% mindre rekkevidde. Når man da ser på bruktbilprisene på elbiler, og hvor mye penger folk flest bruker på et bruktbilkjøp, så er det ikke akkurat mange behov man dekker med en bil i dette segmentet. 

 

Kombinert vasskjøling av motor, kraftelektronikk og batteri gjer at batteriet lett når vanleg driftstemperatur etter litt køyring, ved at spillvarme frå motor og elektronikk varmar opp batteriet.

 

Kan du dokumentere dette? Hvor mange grader holder batteriene etter X kilometre fra en kald-start? Optimal temperatur er rett og slett 25 grader i batteriene, så hvor lenge må du kjøre før batteriene når den temperaturen? 

 

https://www.dinside.no/motor/sa-langt-kjorer-elbilene-egentlig-i-kulda/70871420

 

Denne viser noe av det jeg sier. Det finnes ingen elektriske biler som ikke mister en stor majoritet av sin rekkevidde i kulda, og denne testen var på skarve -11 grader. Hvordan ser det ut i minus 20 som jo ikke er et unaturlig temperatur i store deler av den nordlige halvkule på vinteren? 

 

Du tek òg feil når du legg til grunn at millionar av bileigarar bur i straumlause område. Straum er truleg meir tilgjengeleg enn veg.

 

Jeg snakket om vinter. Hvor mange som bor i områder der temperaturene går under 0 grader på vinteren. Ikke strøm. 

 

Kan du dokumentere det? Snakkar du då om det vi reknar som bil, eller inkluderer du trehjulingar og mopedbilar?

 

 

Nå vet jeg ikke hva som betegnes innenfor en "bilpark", men jeg regner med det kun omhandler biler. 

 

https://www.motor.no/artikler/2018/mars/dette-er-den-norske-bilparken/

Jeg brukte bare bruktbilprisene for en 10,5 år gammel VW Passat på Finn. De ligger gjerne fra 40-60,000,- 

 

 

Eg nemnde at ICE-bilar er billigare, gjorde eg ikkje?

 

Jepp, men du sammenligner nybil mot bruktbil når du prater om ICE vs BEV. 

 

 Salet av reine batteribilar globalt har auka med 60-70% årleg i fleire år. Hugsar du at folk som deg gjorde narr av det norske elbilsalet då det låg på 1-2% av totalen, og auka med 60% i året? Ler du framleis?

 

Hvorfor skulle jeg ledd av det? Jeg har kjørt elbil i 4 år allerede. Bra det at elbilsalget går opp. Men det tar fremdeles lang tid før "Ola Nordmann" får råd til å kjøpe en elbil som har samme nytte som sin 10,5 år gamle VW Passat når det gjelder frihet og behov i en bil. 

 

Hydrogenbilar? Dei er sjanselause. 

 

Det samme problemet ligger i hydrogenbiler. Det vil ta mange, mange år før bruktbilprisene blir lave nok her også, så vi må nok nøye oss med det vi får av nysalg som på sikt bytter ut bilparken. Da mener jeg FCEV og BEV passer som hånd i hanske. Vi har bruk for begge delene. 

 

Hydrogenbiler gir ikke noen mening i noe lite som f.eks en hatchback. Men jeg kan se pickups og nyttekjøretøy kan gå her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Feil. Bilen er ikkje avhengig av å stå tilkopla straum for å forvarme seg. Bilen min har med sin eigen straum på batteri.

Som er hele poenget. Når energien må brukes i høy grad for å varme opp batteriene, samt kupeen så går det ut over rekkevidden på vinteren. I enkelte tilfeller så høyt opp som 40% mindre rekkevidde.
Det same gjeld jo ICE-bilar, når du startar alle turar med kald bil og aldri køyrer meir enn to km i slengen. (Same føresetnad, med andre ord.)

 

Når man da ser på bruktbilprisene på elbiler, og hvor mye penger folk flest bruker på et bruktbilkjøp, så er det ikke akkurat mange behov man dekker med en bil i dette segmentet.

Dette må du presisere betre for at det skal gje meining. Kor mykje tykkjer du eg skal sjå at folk brukar på eit bilkjøp? Medianprisen for bruktbilar på finn.no er 189.000 kroner. For den prisen får du mange heilt greie tre år gamle elektriske Kia, Golf eller Leaf. Det er populære bilar, og eg vil tru dei dekkjer mange behov.

 

 

Kombinert vasskjøling av motor, kraftelektronikk og batteri gjer at batteriet lett når vanleg driftstemperatur etter litt køyring, ved at spillvarme frå motor og elektronikk varmar opp batteriet.

Kan du dokumentere dette? Hvor mange grader holder batteriene etter X kilometre fra en kald-start? Optimal temperatur er rett og slett 25 grader i batteriene, så hvor lenge må du kjøre før batteriene når den temperaturen?
Dokumentasjon på kjøle/varmesystem:

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-3a94d42466b09dccd01a61b3f99d09f4

 

Optimal temperatur er ikkje ein fast verdi. Optimal verknadsgrad får du ved ein høgare temperatur, optimal levetid med ein lågare temperatur. Kor mange kilometer ein må køyre er avhengig av temperaturen i utgangspunktet, kor fort og aggressivt ein køyrer, osb. Batteriet pleier å ha ein temperatur der (i praksis) full energimengde er tilgjengeleg etter eit par kilometer, men for å få full effekt, spesielt ladeeffekt, kan det hende ein må køyre nokre kilometer til. Avhengig av temperatur og økonomimodus. (Med økonomimodus på, brukar ikkje bilen meir straum på å varme opp batteriet enn naudsynt.)

 

https://www.dinside.no/motor/sa-langt-kjorer-elbilene-egentlig-i-kulda/70871420

 

Denne viser noe av det jeg sier. Det finnes ingen elektriske biler som ikke mister en stor majoritet av sin rekkevidde i kulda, og denne testen var på skarve -11 grader. Hvordan ser det ut i minus 20 som jo ikke er et unaturlig temperatur i store deler av den nordlige halvkule på vinteren? 

Det er ein del rart der. Til dømes:

I ti kilometer fra start kjørte vi varmeapparatet på defroster, med maksimal varme, på frontruten.

Maksimal varme på frontruta er 6 kW i Tesla. Eg vil tru den hadde klart seg med kortare tid enn det. For andre bilar er det kanskje passeleg.

 

Artikkelen seier ikkje noko om køyreruta. Din Side har tidlegare demonstrert vantande fysikkunnskapar ved å køyre "testar" oppover fjellet. Dvs med stor høgdeskilnad frå start til slutt, og mest stigning på slutten. Det påverkar sjølvsagt resultatet mykje, sidan bilen må tilførast ein heil del potensiell energi. Og sjølv i ei kolonne vil individuell køyrestil ha mykje å seie. Eg har aldri klart å få til eit so høgt forbruk på vanleg vinterføre som i den testen der, og eg pleier å ha det varmare i kupeen, so eit eller anna rart må dei ha gjort.

 

 

Du tek òg feil når du legg til grunn at millionar av bileigarar bur i straumlause område. Straum er truleg meir tilgjengeleg enn veg.

Jeg snakket om vinter. Hvor mange som bor i områder der temperaturene går under 0 grader på vinteren. Ikke strøm.
Dersom dei har straum, forstår eg ikkje korleis du klarer å konstruere eit problem i det heile.

 

 

Kan du dokumentere det? Snakkar du då om det vi reknar som bil, eller inkluderer du trehjulingar og mopedbilar? 

Nå vet jeg ikke hva som betegnes innenfor en "bilpark", men jeg regner med det kun omhandler biler. 

 

https://www.motor.no/artikler/2018/mars/dette-er-den-norske-bilparken/

Jeg brukte bare bruktbilprisene for en 10,5 år gammel VW Passat på Finn. De ligger gjerne fra 40-60,000,- 

So gamle bilar vert i liten grad omsett. Dei vert køyrde av noverande eigar til dei er utslitne eller vrak. Medianprisen for bruktbilar til sals på finn.no er ca 189000 kroner. Ser eg berre på bilar lagt ut i dag, er medianprisen 184000 kroner.

 

Kan du dokumentere at den gjennomsnittlege salsverdien ligg på 1/4 av prisen bilane som er til sals vert lagt ut for, eller har du basert deg på verdien av bilar folk ikkje har kasta enno?

 

 

Eg nemnde at ICE-bilar er billigare, gjorde eg ikkje?

Jepp, men du sammenligner nybil mot bruktbil når du prater om ICE vs BEV. 
Nei, det gjer eg ikkje. Eg seier at nye eksosbilar vert stadig vanskelegare å selje, fordi bruktmarknaden fløymer over av gode tilbod. Det gjer at ein større del enn naturleg av nybilsalet er batteribilar. So lenge etterspurnaden etter batteribilar stadig aukar, får du ikkje den same effekten for dei.

 

Dette ligg sikkert langt over hovudet ditt, so berre slå deg til ro med at dette er ein funksjon av tilbod og etterspurnad. Tilbodet av brukte ICE er veldig stort. Det pressar prisen på brukte ICE ned, og gjer dei mykje meir attraktive å kjøpe enn nye ICE. Dermed vert det seld mindre nye ICE, og BEV tek ein større del av marknaden for nye bilar.

 

 

 Salet av reine batteribilar globalt har auka med 60-70% årleg i fleire år. Hugsar du at folk som deg gjorde narr av det norske elbilsalet då det låg på 1-2% av totalen, og auka med 60% i året? Ler du framleis?

Hvorfor skulle jeg ledd av det? Jeg har kjørt elbil i 4 år allerede. Bra det at elbilsalget går opp. Men det tar fremdeles lang tid før "Ola Nordmann" får råd til å kjøpe en elbil som har samme nytte som sin 10,5 år gamle VW Passat når det gjelder frihet og behov i en bil. 

Den som ikkje har råd til ny elbil har neppe råd til ny bensinbil heller, og påverkar difor ikkje salsstatistikken for nye bilar. Med tid og stunder vil dei ha råd til ein brukt elbil som eignar seg.

 

 

Hydrogenbilar? Dei er sjanselause.  

Det samme problemet ligger i hydrogenbiler. Det vil ta mange, mange år før bruktbilprisene blir lave nok her også, så vi må nok nøye oss med det vi får av nysalg som på sikt bytter ut bilparken. Da mener jeg FCEV og BEV passer som hånd i hanske. Vi har bruk for begge delene.
For FCEV er bruktbilprisane faktisk veldig låge. Dei fell som steinar i pris etter at dei er registrert. Du får to år gamle FCEV til halv pris av nye.

 

Hydrogenbiler gir ikke noen mening i noe lite som f.eks en hatchback. Men jeg kan se pickups og nyttekjøretøy kan gå her.

Neppe. I Frankrike har det vore registrert nokre få varebilar med brenselcelle. Det er dei einaste i Europa og sannsynlegvis i verda.

 

Elles er eg litt lei av å høyre om at "dette hadde nok hydrogen eigna seg til" om farkostar som ingen til no har køyrt på hydrogen. Ikkje alle idear er like gode som dei høyrest ut. Å køyre noko på hydrogen er som regel ein dårleg idé, uansett kva det er. Sjølv om det skulle finnast eit bruksområde for hydrogen som i teorien litt betre enn batteri, er det fordelar med å kunne køyre alt på batteri òg. Hydrogeninfrastruktur er dyrt, og ein ekstrakostnad når batteri allereie er utbreidd og kan brukast i staden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det same gjeld jo ICE-bilar, når du startar alle turar med kald bil og aldri køyrer meir enn to km i slengen. (Same føresetnad, med andre ord.)

Joda, men om man starter med 1,000 km rekkevidde og mister 40%, så har man fremdeles 600km rekkevidde. 

 

Dette må du presisere betre for at det skal gje meining. Kor mykje tykkjer du eg skal sjå at folk brukar på eit bilkjøp? Medianprisen for bruktbilar på finn.no er 189.000 kroner. For den prisen får du mange heilt greie tre år gamle elektriske Kia, Golf eller Leaf. Det er populære bilar, og eg vil tru dei dekkjer mange behov.

 

Du kan jo ikke se på gjennomsnittlig pris på biler som står ute til salg på Finn? Hva skjer med de sportsbilene til millionen og opp som drar opp snittet fryktelig som står til salgs i årevis? Det at det ligger mange biler ute kan f.eks bety at de bilene ikke blir solgt.

Du må jo se på nyregistrerte biler, og se hvor gamle de er. 

 

https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/bilreg/aar

 

Dette stemmer ganske godt overens med kilden jeg gav tidligere, når du ser på snittalderen - og her står det "i alt - Sniitalder - 10,5 år". 

 

VW Passat brukte jeg rett og slett pga VW er den mest solgte merket, samt det var den bilen kilden oppgav som et perfekt eksempel på den gjennomsnitlige bil i den norske bilparken. Om du vil, kan jeg bruke VW Golf istedenfor? Da blir nok prisen enda lavere enn 40-60,000,-

 

 

 

Det er ein del rart der. 

 

Klart det. Det er kun du som ikke merker at bilen din mister rekkevidde på vinteren. Alle oss andre har tydeligvis kjøpt katta i sekken som kjøper elbiler som mister rekkevidde på vinteren. 

 

 

Dersom dei har straum, forstår eg ikkje korleis du klarer å konstruere eit problem i det heile.

 

Jeg snakker om den Norske bilparken, som vist gjennom www.ssb.no. Hva slags elbil får du kjøpt for 40-60,000 kr? Hvor lang rekkevidde har disse bilene på vinteren? 

 

Enten må vi heie frem alle teknologiene som bytter ut ICE i bilparken våres, eller så må vi belage oss på å vente endel år ettersom det kommer til å ta ei stund før elbilene som har 60 kWh batteripakker eller større havner på den samme prisen som den gjennomsnittlige norske eier bruker på sin bil.  

 

Ser eg berre på bilar lagt ut i dag, er medianprisen 184000 kroner.

 

Igjen, du må se på nyregistrerte biler, og hvor gamle de bilene er. Det hjelper lite å kaste ut en bil på finn for 184,000,- der den ikke blir solgt. Det at du finner biler på finn sier ikke et fjas om den norske bilparken. 

 

Kan du dokumentere at den gjennomsnittlege salsverdien ligg på 1/4 av prisen bilane som er til sals vert lagt ut for, eller har du basert deg på verdien av bilar folk ikkje har kasta enno?

 

Det har jeg allerede gjort. 

 

Dette ligg sikkert langt over hovudet ditt, so berre slå deg til ro med at dette er ein funksjon av tilbod og etterspurnad. 

 

Du prater om nybilsalg. Jeg prater om den norske bilparken. Kanskje lese det jeg har skrevet et par ganger før du forstår innholdet? 

 

Den som ikkje har råd til ny elbil har neppe råd til ny bensinbil heller, og påverkar difor ikkje salsstatistikken for nye bilar. Med tid og stunder vil dei ha råd til ein brukt elbil som eignar seg.

 

Det er jo hele poenget? Det er fremdeles betydelig større andel som kjøper seg en bruktbil kontra en nybil. Det er jo hele poenget med å se på hvor mye den gjennomsnitlige bilen koster, slik at man ser hvor mye elbil man får for den samme summen. 

 

For 40-60,000,- så kan man kanskje kjøre 6-8 mil på vinteren om man bruker de pengene på en elbil kontra en ICE. 

 

For FCEV er bruktbilprisane faktisk veldig låge.

 

Så bra! Da får vi byttet ut den norske bilparken til elektrisk drivlinje kjappere.

 

Elles er eg litt lei av å høyre om at "dette hadde nok hydrogen eigna seg til" om farkostar som ingen til no har køyrt på hydrogen. Ikkje alle idear er like gode som dei høyrest ut. Å køyre noko på hydrogen er som regel ein dårleg idé, uansett kva det er. Sjølv om det skulle finnast eit bruksområde for hydrogen som i teorien litt betre enn batteri, er det fordelar med å kunne køyre alt på batteri òg. Hydrogeninfrastruktur er dyrt, og ein ekstrakostnad når batteri allereie er utbreidd og kan brukast i staden. 

 

Batterier inneholder for lite energi, og veier for mye når man skalerer dette opp. 

 

For å doble rekkevidden med batterier, så må man doble vekten og volumet på batteripakken. Det sier seg selv at dette skaper et problem når man må skalere opp systemene. 

Lenke til kommentar

 

Det same gjeld jo ICE-bilar, når du startar alle turar med kald bil og aldri køyrer meir enn to km i slengen. (Same føresetnad, med andre ord.)

Joda, men om man starter med 1,000 km rekkevidde og mister 40%, så har man fremdeles 600km rekkevidde.

 

Det einaste du oppnår ved å repetere myter om rekkjeviddetap for bilar med stort bartteri om vinteren, er å demonstrere di eiga manglande forståing for enkel fysikk.

 

 

 

Dette må du presisere betre for at det skal gje meining. Kor mykje tykkjer du eg skal sjå at folk brukar på eit bilkjøp? Medianprisen for bruktbilar på finn.no er 189.000 kroner. For den prisen får du mange heilt greie tre år gamle elektriske Kia, Golf eller Leaf. Det er populære bilar, og eg vil tru dei dekkjer mange behov.

Du kan jo ikke se på gjennomsnittlig pris på biler som står ute til salg på Finn? Hva skjer med de sportsbilene til millionen og opp som drar opp snittet fryktelig som står til salgs i årevis? Det at det ligger mange biler ute kan f.eks bety at de bilene ikke blir solgt.

Du må jo se på nyregistrerte biler, og se hvor gamle de er.

 

Eg har aldri teke meg bryet med å rekne ut gjennomsnittsprisen. Kom attende når du har lært deg skilnaden mellom gjennomsnitt og median. Sonen min lærte om dette i 4. klasse på barneskulen. Når medianen er so høg, må resten av bilane koste svært lite for at gjennomsnittsprisen skal verte 40-60.000 kroner.

 

 

https://www.ssb.no/transport-og-reiseliv/statistikker/bilreg/aar

 

Dette stemmer ganske godt overens med kilden jeg gav tidligere, når du ser på snittalderen - og her står det "i alt - Sniitalder - 10,5 år".

Ingen protesterer på dette. Det du må prove er at gjennomsnittsalder ved omsetnad er 10,5 år. Du kan til dømes finne gjennomsnittsalder ved omregistrering. 80% av bruktbilane lagt ut på finn.no i dag er årsmodell 2008-2019. Berre 20% er eldre enn 10,5 år. Det stadfestar det eg skriv om at gamle bilar i liten grad vert omsett. Eigaren køyrer heller bilen til han er utsliten. Det er difor svært usannsynleg at påstanden din om at den gjennomsnittlege bilen som vert seld i år kostar 40-60.000 kroner er sann.

 

 

 

Det er ein del rart der.

Klart det. Det er kun du som ikke merker at bilen din mister rekkevidde på vinteren. Alle oss andre har tydeligvis kjøpt katta i sekken som kjøper elbiler som mister rekkevidde på vinteren.

 

Tull. Eg merkar jo at det går eit par kWh ekstra frå batteriet uavhengig av lengde på turen. Det er det ekstreme ekstraforbruket på langturar eg aldri har sett. Når artikkelen utelet essensiell informasjon om høgdeprofil på ruta, verkar han veldig useriøs. Ser du ikkje det poenget?

 

 

 

Dersom dei har straum, forstår eg ikkje korleis du klarer å konstruere eit problem i det heile.

Jeg snakker om den Norske bilparken, som vist gjennom www.ssb.no. Hva slags elbil får du kjøpt for 40-60,000 kr? Hvor lang rekkevidde har disse bilene på vinteren?

 

Anar ikkje, men merk deg at gjennomsnittleg årleg køyrelengde til ein bil er omvendt proporsjonal med alderen. Sist eg tok med ein nesten 10 år gammal bil til Tyskland, tok eg eit siste farvell med bilen på ein parkeringsplass der. Oljepumpa ga opp og motoren skar seg etter 250.000 km.

 

Kva relevans meiner du dette har for nybilsalet? Kor mange nye bilar får du for 40-60.000 kroner?

 

 

Enten må vi heie frem alle teknologiene som bytter ut ICE i bilparken våres, eller så må vi belage oss på å vente endel år ettersom det kommer til å ta ei stund før elbilene som har 60 kWh batteripakker eller større havner på den samme prisen som den gjennomsnittlige norske eier bruker på sin bil.

Det der er fullstendig ulogisk. Du akselererer ikkje utviklinga ved å kaste vekk mykje ekstra pengar på ein mykje dyrare teknologi som ikkje har ei framtid.

 

Ikkje er det noko mål i seg sjølv å byte ut ICE med kva som helst heller. Mange hydrogenstasjonar baserer seg på elektrolyse med straum frå nettet, og då får du det mest klimafiendtlege drivstoffet som det er mogeleg å produsere. Du kan køyre ein eksosbil på kolfyrt knottgenerator med mindre utslepp av klimagassar. Vi får ingen miljøgevinst av å byte ut eitt klimafiendtleg drivstoff med eit som er verre.

 

 

 

Ser eg berre på bilar lagt ut i dag, er medianprisen 184000 kroner.

Igjen, du må se på nyregistrerte biler, og hvor gamle de bilene er. Det hjelper lite å kaste ut en bil på finn for 184,000,- der den ikke blir solgt. Det at du finner biler på finn sier ikke et fjas om den norske bilparken.

 

Sjølvsagt vert dei selde. Ein tommelfingerregel er at du bør selje bilen før han har gått 100.000 km / 5 år dersom du vil kjøpe ny bil. Etter det vert han vanskeleg å selje. Då eg var ung og fattig og kjøpte bruktbil sjølv, sette eg grensa på 100.000 km, og helst mindre enn fem år for å ha litt garanti att. Eg har alltid hatt den bilen eg då har kjøpt til han var klar for hoggaren. Stryk på EU-kontroll og for dyr å fikse, eller den som bestemte seg for å ta kvelden i Tyskland. Med unnatak av den siste bruktbilen eg kjøpte. Den kjøpte eg for 250k og selde for 100k. Det var ein dieselbil, og det tok eit år å verte kvitt han. Det er utruleg at nesten 17% av nybilkjøparane vel dieselbil i dag. Det er nok folk med veldig spesielle behov, som kjøper bil utan tanke på bruktverdi.

 

Gjennomsnittsalder på den norske bilparken seier heller ikkje eit fjas om alderen eller prisen på bilar som faktisk vert omsett.

 

 

 

Kan du dokumentere at den gjennomsnittlege salsverdien ligg på 1/4 av prisen bilane som er til sals vert lagt ut for, eller har du basert deg på verdien av bilar folk ikkje har kasta enno?

Det har jeg allerede gjort.

 

Kvar? Dei fleste bilane som vert lagt ut er jo berre eit par år gamle, so det er rarrt om dei går for 40-60.000 kroner.

 

 

 

Dette ligg sikkert langt over hovudet ditt, so berre slå deg til ro med at dette er ein funksjon av tilbod og etterspurnad.

Du prater om nybilsalg. Jeg prater om den norske bilparken. Kanskje lese det jeg har skrevet et par ganger før du forstår innholdet?

 

Eg har forlengst forstått at du er desperat etter å skifte tema. Eg er ikkje interessert i å skifte tema, so eg held meg til saka.

 

 

 

Den som ikkje har råd til ny elbil har neppe råd til ny bensinbil heller, og påverkar difor ikkje salsstatistikken for nye bilar. Med tid og stunder vil dei ha råd til ein brukt elbil som eignar seg

Det er jo hele poenget? Det er fremdeles betydelig større andel som kjøper seg en bruktbil kontra en nybil. Det er jo hele poenget med å se på hvor mye den gjennomsnitlige bilen koster, slik at man ser hvor mye elbil man får for den samme summen.

 

Kvifor er dett eit poeng?

 

Det store tilbodet av brukte eksosbilar gjer at prisnivået går ned og det vert vanskeleg å selje nye eksosbilar. Det er heile poenget mitt, for det er om nybilsalet slaget står. Bilprodusentane lagar nye bilar, og vil selje dei, ikkje brukte.

 

 

For 40-60,000,- så kan man kanskje kjøre 6-8 mil på vinteren om man bruker de pengene på en elbil kontra en ICE.

Deg om det. Av dei få bilane som ligg til sals for 40.000 kroner, er det ikkje mange eg ville kjøpt for å leggje ut på langtur om vinteren. Då skal du kjenne bilen godt.

 

 

 

For FCEV er bruktbilprisane faktisk veldig låge.

Så bra! Da får vi byttet ut den norske bilparken til elektrisk drivlinje kjappere.

 

Eigarskifte på ein bruktbil endrar ikkje samansetninga av bilparken. Dei er billige fordi ingen vil kjøpe dei. Salet av hydrogenbilar i Noreg gjekk ned med 7% frå 2017 til 2018. No er det berre to modellar til sals og interessa er dalande.

 

 

 

Elles er eg litt lei av å høyre om at "dette hadde nok hydrogen eigna seg til" om farkostar som ingen til no har køyrt på hydrogen. Ikkje alle idear er like gode som dei høyrest ut. Å køyre noko på hydrogen er som regel ein dårleg idé, uansett kva det er. Sjølv om det skulle finnast eit bruksområde for hydrogen som i teorien litt betre enn batteri, er det fordelar med å kunne køyre alt på batteri òg. Hydrogeninfrastruktur er dyrt, og ein ekstrakostnad når batteri allereie er utbreidd og kan brukast i staden.

Batterier inneholder for lite energi, og veier for mye når man skalerer dette opp. 

 

For å doble rekkevidden med batterier, så må man doble vekten og volumet på batteripakken. Det sier seg selv at dette skaper et problem når man må skalere opp systemene.

 

Dette stemmer ikkje. Både Tesla og Nissan har auka rekkjevidda mykje utan at vekta av batteripakken går opp tilsvarande. Fleire battericeller i ein eksisterande pakke aukar energimengda utan at totalvekta for heile pakken med innkapsling og kjøling aukar proporsjonalt. Bilar som er konstruert som elbilar frå grunnen av brukar batteripakken som ein viktig del av karosseriet, og sparer dermed anna vekt i bilen. Dette er viktige grunnar til at det løner seg å utvide batteripakken framfor andre måtar å utvide rekkjevidda på.

 

Hydrogentankar har ingen sike eigenskapar, og tek opp svært stort volum. I tillegg er hydrogen vanvittig klimafiendtleg på grunn av måten hydrogenet vert produsert på, og vi treng ikkje overgang frå eitt klimafiendtleg drivstoff til eit som er verre.

Endret av Sturle S
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det einaste du oppnår ved å repetere myter om rekkjeviddetap for bilar med stort bartteri om vinteren, er å demonstrere di eiga manglande forståing for enkel fysikk.

Hvilke myter har jeg repetert? Jeg viser til kilder. Om de inneholder myter, så får du da motbevise dem. Samtidig har jeg kjørt elbil selv i 4 år og kan bekrefte at rekkevidden på vinteren er dårligere enn på sommeren. 

 

Første generasjon eGolf hadde ikke 10 mil rekkevidde engang på vinteren. Og det er den bilen folk flest har råd til idag, om de skulle byttet ut sin ICE med en elbil. Det er ikke sjans å få en elbil med > 60 kWh batteripakke for den prisen. 

 

 Kom attende når du har lært deg skilnaden mellom gjennomsnitt og median. Sonen min lærte om dette i 4. klasse på barneskulen. Når medianen er so høg, må resten av bilane koste svært lite for at gjennomsnittsprisen skal verte 40-60.000 kroner.

 

Personangrep er kjekt. 

 

Det er ikke jeg som bruker Finn.no for å vise hvor mye snittbilen i den norske bilparken koster. Det er deg det. Den logikken får du ikke noen til å følge. 

 

Ingen protesterer på dette. Det du må prove er at gjennomsnittsalder ved omsetnad er 10,5 år. Du kan til dømes finne gjennomsnittsalder ved omregistrering. 80% av bruktbilane lagt ut på finn.no i dag er årsmodell 2008-2019. Berre 20% er eldre enn 10,5 år. Det stadfestar det eg skriv om at gamle bilar i liten grad vert omsett. Eigaren køyrer heller bilen til han er utsliten. Det er difor svært usannsynleg at påstanden din om at den gjennomsnittlege bilen som vert seld i år kostar 40-60.000 kroner er sann.

 

1. Man må se på hvor mye verdien til snittbilen der ute er verdt. Jeg har sagt selv at 40-60,000,- er et løst tall, og dermed også rimelig stort avvik i tallet. Jeg kunne sagt 50,000,- men det er litt bombastisk å si. Dermed gav jeg et sprik. 

Om du har andre tall for hva du mener snittbilen i den norske bilparken er verdt, så hver så god. Kom med det. 

 

2. Det spiller ingen rolle hvor mye bilene på finn.no koster. Du må jo se på hvilke biler som faktisk blir solgt og omregistrert. 

 

3. Gamle biler blir jo sirkulert rundt når de blir omregistrert? Se på statestikken

 

Jeg bruker VW siden de blir omregistrert mest:

 

0-7 år gamle biler: 165 114

8- 20+ år gamle biler: 223 298

 

Det ligger ingen tvil at gamle biler også blir omregistrert. Hva babler du om? 

 

Snittalderen for omregistrerte biler er 10,5 år gamle!

 

Tull. Eg merkar jo at det går eit par kWh ekstra frå batteriet uavhengig av lengde på turen. Det er det ekstreme ekstraforbruket på langturar eg aldri har sett. Når artikkelen utelet essensiell informasjon om høgdeprofil på ruta, verkar han veldig useriøs. Ser du ikkje det poenget?

 

Som sagt, du får komme med bevis. Dine ord tar jeg ikke for fem flate øre hva gjelder dine personlige opplevelser. Jeg har mine personlige opplevelser og de viser omtrent det samme som artikkelen - ved motorveiferdsel på vinteren hvor man har snittfart over 80 km/t på hele turen. Samtidig så har vi sanntids-streams av TeslaBjørn som viser det samme, også med en Tesla som stemmer godt overrens med artikkelen. 

 

Konklusjon: Jeg trur du lyver. 

 

Kva relevans meiner du dette har for nybilsalet? Kor mange nye bilar får du for 40-60.000 kroner?

 

Jeg har aldri nevnt nybilsalget med et ord. Så hvorfor stiller du dette spørsmået? 

 

Jeg snakker om det jeg originalt skrev. Vi må være forberedt på å møte fremtiden med elektrisk + ICE i lang lang tid fremover, rett og slett pga det vil ta tid å bytte ut bilparken til å være elektrisk. Dermed burde man vel heie frem alle teknologier som forminsker lokal CO2 utslipp? FCEV inkludert. 

 

Det der er fullstendig ulogisk. Du akselererer ikkje utviklinga ved å kaste vekk mykje ekstra pengar på ein mykje dyrare teknologi som ikkje har ei framtid.

 

Det er bare du som sier det. Ikke akkurat ord jeg legger mye vekt på. 

 

 Mange hydrogenstasjonar baserer seg på elektrolyse med straum frå nettet, og då får du det mest klimafiendtlege drivstoffet som det er mogeleg å produsere. 

 

Grønn energi er i utbedring. Se til Tyskland, og se hvor kjapt de bygger ut grønn energi der. Det er fremtiden vi skal sikte mot, ikke hvordan ståa er her idag. Vi må vell på sikt ønske å kunne lade vår BEV eller fylle vår FCEV med grønn energi i fremtiden? 

 

Grønn energi har som egenskap at den produserer en overflod av energi i perioder. Det å ytterligere skape press mot batteri-køen med å lagre energien med det er tull - det vet du også. 

 

Sjølvsagt vert dei selde. Ein tommelfingerregel er at du bør selje bilen før han har gått 100.000 km / 5 år dersom du vil kjøpe ny bil. Etter det vert han vanskeleg å selje.

 

En god regel å ha om man årlig kan kaste bort penger i bil. Trur du lever i egen boble der du trur alle har like mye penger å rutte med som du har. Dessverre er det ikke det. Omregistrerte biler viser dette klart og tydelig der snittbilen er 10,5 år gammel. 

 

Det blir omregistrert ekstremt mange flere bruktbiler enn det blir registrert nye biler. 

 

Då eg var ung og fattig og kjøpte bruktbil sjølv

 

Dette viser vell hvem Sturle S er. Han kjøper altså idag kun nybiler, og regner med at dette burde alle andre få til også, etter at det er unge, dumme og fattige... 

 

Gjennomsnittsalder på den norske bilparken seier heller ikkje eit fjas om alderen eller prisen på bilar som faktisk vert omsett.

 

Nei, men omregistreringer gjør det. Når snittbilen av omregistrerte biler er 10,5 år gammel, så tviler jeg sterkt på at disse koster 180,000,- som du prøvde deg på tidligere. 

 

Kvar? Dei fleste bilane som vert lagt ut er jo berre eit par år gamle, so det er rarrt om dei går for 40-60.000 kroner.

 

Igjen, det spiller ingen rolle hvor mange biler som blir lagt ut. De må faktisk bli solgt og omregistrert før man får noe tall på det. Dette har jeg vist kilder til. 

 

Da får det være opp til deg å bevise at snittbilen blir solgt for 180,000,-  noe som i seg selv er hårreisende å tru. Ta en kikk over dashbordet i Teslaen når du er ute på veiene og kikk på bilene som kjører rundt. Vi har ikke akkurat en bilpark vi burde være stolte over. 

 

Eg har forlengst forstått at du er desperat etter å skifte tema. Eg er ikkje interessert i å skifte tema, so eg held meg til saka.

 

Hva? Jeg skrev dette:

 

Batteri-elektrisk vil aldri kunne ta over for alt uansett. Så dere får bestemme dere. Skal vi gå inn i fremtiden med batteri-elektrisk og ICE, eller batteri-elektrisk og hydrogen-elektrisk? 

Rett måte å tolke dette på, er at den norske bilparken og verdien i den gjennomsnitlige norske bilen er for lav til at BEV gir mening for majoriteten å bytte til slik det ser ut idag. Det vil ta mange år før verdiene i en BEV er såpass langt nede at man får utfylt de samme behovene en 10,5 år gammel ICE gir deg. 

 

Om noen spør meg om de skal kjøpe en 10,5 år gammel VW Passat kontra en første generasjon eGolf med 8 mil rekkevidde på vinteren, så kommer jeg til å si "kjøp Passaten" hver gang om de har ønsker for normal frihet og behov for sin bil som folk flest. 

 

Kvifor er dett eit poeng?

 

Hvor mange år må vi vente før en god BEV er verdt 40-60,00,- slik at vi får byttet bilparken her i landet? 

 

 Deg om det. Av dei få bilane som ligg til sals for 40.000 kroner, er det ikkje mange eg ville kjøpt for å leggje ut på langtur om vinteren. Då skal du kjenne bilen godt.

 

 

Snakker du om ICE her, eller BEV? En BEV for langtur til en verdi av 40,000 kroner kan du bare glemme. 
 
 Salet av hydrogenbilar i Noreg gjekk ned med 7% frå 2017 til 2018. No er det berre to modellar til sals og interessa er dalande.

 

Hva så? Når man i perioden legger ned stasjoner for å kunne fylle bilene, så sier det seg selv at salget daler. 

 

Hyop var for tidlig ute. På samme måte som elbiler på blybatterier var for tidlig ute.

 

Både Tesla og Nissan har auka rekkjevidda mykje utan at vekta av batteripakken går opp tilsvarande.

 

Dette har du sagt før også, og det viste seg å være feil. Smartere stabling av cellene innenfor det samme volumet er svaret, men vekten økte tilsvarende med energimengden man fikk med det. 

 

Det er energimengden jeg prater om her. Man må doble vekta for å doble energimengden. På sikt når de har forstått hvordan de skal stable cellene innenfor det samme volumet på best mulige måte, så må volumet økes også - uavhengig av om man bruker det til å erstatte deler i chassis. Dette er forbedringer man kun ser nå fra de første generasjonene til den andre, og ikke forbedringer man burde forvente å se i generasjoner fremover. Da er det selve batteri-teknologien som må byttes ut isåfall. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det einaste du oppnår ved å repetere myter om rekkjeviddetap for bilar med stort batteri om vinteren, er å demonstrere di eiga manglande forståing for enkel fysikk.

Hvilke myter har jeg repetert? Jeg viser til kilder. Om de inneholder myter, så får du da motbevise dem. Samtidig har jeg kjørt elbil selv i 4 år og kan bekrefte at rekkevidden på vinteren er dårligere enn på sommeren.

Du viser til useriøse kjelder. Eg har forklart deg kvifor dei er useriøse og kvifor konklusjonen er i strid med elementær fysikk. Dersom du sjølv køyrer elbil med 1000 km rekkjevidde, snakkar du i tillegg mot betre vitande.

 

 

 

 

Kom attende når du har lært deg skilnaden mellom gjennomsnitt og median. Sonen min lærte om dette i 4. klasse på barneskulen. Når medianen er so høg, må resten av bilane koste svært lite for at gjennomsnittsprisen skal verte 40-60.000 kroner.

Personangrep er kjekt.

Det er ikkje personåtak å påpeike faktafeil og kunnskapshol hjå motparten i eit ordskifte. Dette er ikkje ein konkurranse i å dikte eller fortelle eventyr.

 

 

Det er ikke jeg som bruker Finn.no for å vise hvor mye snittbilen i den norske bilparken koster. Det er deg det. Den logikken får du ikke noen til å følge.

Du er ubrukeleg å diskutere med. Når du ikkje kan finne ei useriøs kjelde, lyg du konsekvent. Kva er vitsen? Det er ein hersketeknikk som er lett å avsløre.

 

1. Eg har aldri brukt finn.no til å syne kva snittbilen i den norske bilparken kostar. Eg har brukt finn.no til å finne medianprisen ved eigarskifte.

 

2. Eg er fullstendig uinteressert i kva gjennomsnittsbilen i den norske bilparken kostar. Det er fullstendig irrelevant for ordskiftet. Utgangspunktet er denne påstanden frå deg:

 

I Norge så er vell den gjennomsnittlige bilen som blir solgt hvert år fra 40-60,000,-

Gjennomsnittsbilen vert ikkje seld etter at han har nådd gjennomsnittsalder.

 

3. Jau, det er faktisk du som har brukt finn.no til å finne kor mykje snittbilen i den norske bilparken kostar:

 

Jeg brukte bare bruktbilprisene for en 10,5 år gammel VW Passat på Finn. De ligger gjerne fra 40-60,000,-

 

 

 

Ingen protesterer på dette. Det du må prove er at gjennomsnittsalder ved omsetnad er 10,5 år. Du kan til dømes finne gjennomsnittsalder ved omregistrering. 80% av bruktbilane lagt ut på finn.no i dag er årsmodell 2008-2019. Berre 20% er eldre enn 10,5 år. Det stadfestar det eg skriv om at gamle bilar i liten grad vert omsett. Eigaren køyrer heller bilen til han er utsliten. Det er difor svært usannsynleg at påstanden din om at den gjennomsnittlege bilen som vert seld i år kostar 40-60.000 kroner er sann.

1. Man må se på hvor mye verdien til snittbilen der ute er verdt. Jeg har sagt selv at 40-60,000,- er et løst tall, og dermed også rimelig stort avvik i tallet. Jeg kunne sagt 50,000,- men det er litt bombastisk å si. Dermed gav jeg et sprik.

Om du har andre tall for hva du mener snittbilen i den norske bilparken er verdt, så hver så god. Kom med det.

Nei, vi må ikkje sjå på kva snittbbilen i den norske bilparken er verd. Det er fullstendig uinteressant informasjon som vi ikkje kan bruke til noko. Det er i hovudsak vrakpanten, faste årlege utgifter og vedlikehald som avgjer kva snittbilen i den norske bilparken er verd, og vi diskuterer ingen av delane.

 

 

2. Det spiller ingen rolle hvor mye bilene på finn.no koster. Du må jo se på hvilke biler som faktisk blir solgt og omregistrert.

So kom med tala for det då, i staden for å vise til kva ein spesiell bil kostar på finn.no.

 

 

3. Gamle biler blir jo sirkulert rundt når de blir omregistrert? Se på statestikken.

 

Jeg bruker VW siden de blir omregistrert mest:

 

0-7 år gamle biler: 165 114

8- 20+ år gamle biler: 223 298

 

Det ligger ingen tvil at gamle biler også blir omregistrert. Hva babler du om?

Kva bablar du om? Du viser til statistikk for registrerte bilar, ikkje omregistrerte bilar. Trur du 388000 Vokswagen skiftar eigar kvart år? Til saman skifta 479179 norske bilar eigar i 2018. Eg trur ingenting på at nesten alle var Volkswagen, for eg veit av erfaring kor håplaust det er å selje ein brukt Volkswagen dieselbil. Kjelde: https://ofv.no/bilsalget/bilsalget-i-2018

 

 

Snittalderen for omregistrerte biler er 10,5 år gamle!

Som sagt: Løgner vert ikkje sanne om du repeterer dei ofte. Du framstår berre som useriøs.

 

 

 

Tull. Eg merkar jo at det går eit par kWh ekstra frå batteriet uavhengig av lengde på turen. Det er det ekstreme ekstraforbruket på langturar eg aldri har sett. Når artikkelen utelet essensiell informasjon om høgdeprofil på ruta, verkar han veldig useriøs. Ser du ikkje det poenget?

Som sagt, du får komme med bevis. Dine ord tar jeg ikke for fem flate øre hva gjelder dine personlige opplevelser. Jeg har mine personlige opplevelser og de viser omtrent det samme som artikkelen - ved motorveiferdsel på vinteren hvor man har snittfart over 80 km/t på hele turen. Samtidig så har vi sanntids-streams av TeslaBjørn som viser det samme, også med en Tesla som stemmer godt overrens med artikkelen.

 

https://www.youtube.com/watch?v=qISukJLCbs4

Konklusjon: Jeg trur du lyver.

171 Wh/km på vinterføre med start og slutt same stad (eliminerer høgdeskilnaden). Det er 100 Wh/km mindre enn DinSide fekk i sin test! DinSide hadde nesten 60% høgare forbruk enn Tesla-Bjørn, og det med lågare fart! Rettnok køyrde DinSide ein Model S og Tesla-Bjørn ein Model 3, men dette skulle demonstrere veldig tydeleg at det er noko muffens med "testen" til DinSide. DinSide har hatt fullstendig useriøse testar før, so det forundrar meg ikkje.

 

Når Tesla-Bjørn kjem til motsett konklusjon av DinSide, og det styrkar på ingen måte argumentet ditt om at rekkjeviddetap om vinteren er ein fast prosentsats som er uavhengig av storleiken på batteriet.

 

TU har tidlegare gjort ein kort test med kaldt batteri, for å finne rekkjeviddetap pga kulde. Testen måtte vere kort, fordi temperaturen stig av seg sjølv under køyring, so dette gjeld berre for korte turar. Rekkjevidda for langturar ver difor lite påverka. 13% kom dei fram til, men:

 

Så enkelt er det likevel ikke. Det vil bare være slik så lenge batteritemperaturen forblir lav, noe som i praksis forutsetter at bilen bare småkjøres. Det tar ikke veldig mange mil med kjøring før batteritemperaturen kryper oppover, og forbruket går nedover.

https://www.tu.no/artikler/sa-mye-betyr-batteritemperaturen-for-rekkevidden/451708

 

Med andre ord: Du legg til grunn berre småkøyring eller eit veldige batteri, og ektrapolerer til langkøyring med stort batteri. Det er veldokumentert feil.

 

 

 

Kva relevans meiner du dette har for nybilsalet? Kor mange nye bilar får du for 40-60.000 kroner?

Jeg har aldri nevnt nybilsalget med et ord. Så hvorfor stiller du dette spørsmået?

 

Jeg snakker om det jeg originalt skrev. Vi må være forberedt på å møte fremtiden med elektrisk + ICE i lang lang tid fremover, rett og slett pga det vil ta tid å bytte ut bilparken til å være elektrisk. Dermed burde man vel heie frem alle teknologier som forminsker lokal CO2 utslipp? FCEV inkludert.

Skal du byte ut bilparken, snakkar du om nybilsalet. Berre nybilsal og vraking påverkar samansetninga av bilparken. Eigarskifte gjer det ikkje.

 

 

 

Det der er fullstendig ulogisk. Du akselererer ikkje utviklinga ved å kaste vekk mykje ekstra pengar på ein mykje dyrare teknologi som ikkje har ei framtid.

Det er bare du som sier det. Ikke akkurat ord jeg legger mye vekt på.

Du argumenterer ikkje akkurat imot det heller. Til no har du berre krangla om påstått gjennomsnittsalder ved eigarskifte, som jo ikkje har nokon som helst påverknad.

 

 

 

Mange hydrogenstasjonar baserer seg på elektrolyse med straum frå nettet, og då får du det mest klimafiendtlege drivstoffet som det er mogeleg å produsere.

Grønn energi er i utbedring. Se til Tyskland, og se hvor kjapt de bygger ut grønn energi der. Det er fremtiden vi skal sikte mot, ikke hvordan ståa er her idag. Vi må vell på sikt ønske å kunne lade vår BEV eller fylle vår FCEV med grønn energi i fremtiden?

Ingen realistiske framskrivingar av energimiks tilseier at Tyskland er kvitt kol- og gasskraft innan det som vil vere levetid til ein FCEV seld i dag. Hugs at hydrogensystemet er datostempla 15 år. Etter det må det skiftast ut eller gjennomgå alle fabrikktestar på nytt, jf køyretyforskrifta (via nokre EU-forskrifter eg ikkje hugsar nummeret på). Det løner seg neppe på ein 15. år gammal hydrogenbil.

 

 

Grønn energi har som egenskap at den produserer en overflod av energi i perioder. Det å ytterligere skape press mot batteri-køen med å lagre energien med det er tull - det vet du også.

Samstundes veit du at det ikkje er realistisk å lagre denne energien som hydrogen. Hydrogen tek opp enormt stort volum pr kWh, og lagring som hydrogen har mykje høgare tap enn billigare og meir kompakte måtar å lagre energien på.

 

Elles ser det ut til at meir enn 100.000 tyskarar har nok tru på batteri som energilager til at dei har kjøpt det sjølv til eige bruk: https://www.cleanenergywire.org/news/germanys-home-battery-boom-far-over-solarwatt-ceo

 

 

 

Sjølvsagt vert dei selde. Ein tommelfingerregel er at du bør selje bilen før han har gått 100.000 km / 5 år dersom du vil kjøpe ny bil. Etter det vert han vanskeleg å selje.

En god regel å ha om man årlig kan kaste bort penger i bil. Trur du lever i egen boble der du trur alle har like mye penger å rutte med som du har. Dessverre er det ikke det. Omregistrerte biler viser dette klart og tydelig der snittbilen er 10,5 år gammel.

 

Det blir omregistrert ekstremt mange flere bruktbiler enn det blir registrert nye biler.

Du har ikkje funne statistikk over omregistrerte bilar. Du diktar og lyg som du pleier.

 

Det vert omregistrert omlag 3 gonger fleire brukte enn det vert seld nye bilar. Eg vil ikkje seie at det er ekstremt. Ein bil skiftar eigar gjennomsnittleg tre gonger frå ny til opphoggar.

 

 

 

Då eg var ung og fattig og kjøpte bruktbil sjølv.

Dette viser vell hvem Sturle S er. Han kjøper altså idag kun nybiler, og regner med at dette burde alle andre få til også, etter at det er unge, dumme og fattige...

Det var du om la til dum. Det er berre å sjekke inntekts- og formuestatistikken frå skattelistene, so ser du tydeleg at gjennomsnittsinntekt og -formue stig med alderen. Dei færraste studentar har råd til ny bil, utan at dei er dumme av den grunn. Når dei er ferdig utdanna, har fått god jobb, klatra på lønsstigen og betalt ned mesteparten av huslånet, då har dei derimot råd til å låne litt meir på huset for å kjøpe ny bil. Eg og kona var over 40 fyrste gong vi kjøpte ny bil, som er vår einaste bil.

 

 

 

Gjennomsnittsalder på den norske bilparken seier heller ikkje eit fjas om alderen eller prisen på bilar som faktisk vert omsett.

Nei, men omregistreringer gjør det. Når snittbilen av omregistrerte biler er 10,5 år gammel, så tviler jeg sterkt på at disse koster 180,000,- som du prøvde deg på tidligere.

Du har ikkje funne nokon statistikk som tilseier at gjennomsnittsbilen er 10,5 år ved omregistrering.

 

 

 

Kvar? Dei fleste bilane som vert lagt ut er jo berre eit par år gamle, so det er rarrt om dei går for 40-60.000 kroner.

Igjen, det spiller ingen rolle hvor mange biler som blir lagt ut. De må faktisk bli solgt og omregistrert før man får noe tall på det. Dette har jeg vist kilder til.

Nei, du har ikkje oppgjeve nokon kjelder til omregistrerte bilar. Det er det berre eg som har gjort. Di kjelde har tal for total mengde registrerte bilar, og legg til grunn at alle bilar skiftar eigar ein gong i året. Det er berre tull, og det trur eg du veit.

 

 

Da får det være opp til deg å bevise at snittbilen blir solgt for 180,000,- noe som i seg selv er hårreisende å tru. Ta en kikk over dashbordet i Teslaen når du er ute på veiene og kikk på bilene som kjører rundt. Vi har ikke akkurat en bilpark vi burde være stolte over.

Kvifor llegg du til grunn at alle bilane du ser rundt deg skifta eigar for mindre enn eitt år sidan?

 

 

 

Eg har forlengst forstått at du er desperat etter å skifte tema. Eg er ikkje interessert i å skifte tema, so eg held meg til saka.

Hva? Jeg skrev dette:

 

Batteri-elektrisk vil aldri kunne ta over for alt uansett. Så dere får bestemme dere. Skal vi gå inn i fremtiden med batteri-elektrisk og ICE, eller batteri-elektrisk og hydrogen-elektrisk?

Rett måte å tolke dette på, er at den norske bilparken og verdien i den gjennomsnitlige norske bilen er for lav til at BEV gir mening for majoriteten å bytte til slik det ser ut idag. Det vil ta mange år før verdiene i en BEV er såpass langt nede at man får utfylt de samme behovene en 10,5 år gammel ICE gir deg.

Og bruktbilkjøp endrar ikkje samansetninga av bilparken. Difor er ikkje bruktbilhandlar relevant. Det som er relevant er salet av nye bilar. Sal av nye bilar påverkar samansetninga av bilparken. Det er her bruktbilane kjem inn, for det store tilbodet av eksosbilar på bruktmarknaden påverkar salet av nye eksosbilar negativt. Eg har forklart deg kvifor tidlegare i tråden, men som sagt trur eg ikkje at du har evner til å forstå samanhengen. Du må komme deg gjennom matematikken frå 4. klasse fyrst, og lære deg skilnaden mellom median og gjennomsnitt.

 

 

Om noen spør meg om de skal kjøpe en 10,5 år gammel VW Passat kontra en første generasjon eGolf med 8 mil rekkevidde på vinteren, så kommer jeg til å si "kjøp Passaten" hver gang om de har ønsker for normal frihet og behov for sin bil som folk flest.

Deg om det. Unsett kva dei gjer påverkar ikkje det samansetnaden av bilparken.

 

 

 

Kvifor er dett eit poeng?

Hvor mange år må vi vente før en god BEV er verdt 40-60,00,- slik at vi får byttet bilparken her i landet?

Det har ingen innverknad på samansetnaden av bilparken. Den er påverka av nye bilar inn og vraka bilar ut. Eigarskifte har ingenting å seie.

 

 

 

Deg om det. Av dei få bilane som ligg til sals for 40.000 kroner, er det ikkje mange eg ville kjøpt for å leggje ut på langtur om vinteren. Då skal du kjenne bilen godt.

Snakker du om ICE her, eller BEV? En BEV for langtur til en verdi av 40,000 kroner kan du bare glemme.

Eg snakkar om bilar til sals for 40.000 kroner.

 

 

 

Salet av hydrogenbilar i Noreg gjekk ned med 7% frå 2017 til 2018. No er det berre to modellar til sals og interessa er dalande.

Hva så? Når man i perioden legger ned stasjoner for å kunne fylle bilene, så sier det seg selv at salget daler.

 

Hyop var for tidlig ute. På samme måte som elbiler på blybatterier var for tidlig ute.

Kva so? Jau, fordi når salet går nedover tyder det ikkje at vi får skifta ut drivliner kjappare. Eller – vi får skifta drivliner vekk frå hydrogen, men det var vel ikkje det du tenkte på?

 

 

 

Både Tesla og Nissan har auka rekkjevidda mykje utan at vekta av batteripakken går opp tilsvarande.

Dette har du sagt før også, og det viste seg å være feil. Smartere stabling av cellene innenfor det samme volumet er svaret, men vekten økte tilsvarende med energimengden man fikk med det.

 

Det er energimengden jeg prater om her. Man må doble vekta for å doble energimengden.

Vekta av batteripakken pr kWh er høgare før dei fekk plass til flerie celler enn etterpå, fordi vekta av innkapslinga framleis er den same. Prøv å finne noko som avkreftar dette.

 

Dette er veldig enkel rekning.

 

Basisvekt for tom batterikase = x kg.

Vekt for 1 kWh celler = y kg.

Totalvekt pr kWh = (x kg + y kg) / y kWh

 

Sjølv om cellene ikkje vert betre, ser du at vekta av batteripakken pr kWh går ned for kvar kWh med battericeller du legg til.

 

I tillegg vert battericellene stadig betre. Det er stor skilnad mellom cellene i den fyrste generasjonen Tesla og Tesla Model 3.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du viser til useriøse kjelder. Eg har forklart deg kvifor dei er useriøse og kvifor konklusjonen er i strid med elementær fysikk. Dersom du sjølv køyrer elbil med 1000 km rekkjevidde, snakkar du i tillegg mot betre vitande.

Useriøse kilder? Det må være ekstremt enkelt å bare diskreditere kilder du ikke liker? 

 

Du får bevise at de er useriøse ved å ta kontakt med dem og få de svarene du mener du trenger. Inntil den tid, så viser denne kilden det samme resultatet som jeg personlig opplever selv med elbil, og TU har jo vist til omtrent samme resultater tidligere. De er vell useriøse de også? 

 

1. Eg har aldri brukt finn.no til å syne kva snittbilen i den norske bilparken kostar. Eg har brukt finn.no til å finne medianprisen ved eigarskifte.

 

Det å bruke en median i dette er jo håpløst. Det må da være mye bedre å bruke et gjennomsnitt for å finne snittprisen ved eierskifte? 

 

 

2. Eg er fullstendig uinteressert i kva gjennomsnittsbilen i den norske bilparken kostar. Det er fullstendig irrelevant for ordskiftet. 

Gjennomsnittsbilen vert ikkje seld etter at han har nådd gjennomsnittsalder.

 

Tøys:  https://www.finn.no/car/used/search.html?exterior_colour=6&published=1&sort=2&year_from=1930&year_to=2008

 

121 treff på biler som har gått over gjennomsnittsalder er blitt lagt ut idag.

 

 

3. Jau, det er faktisk du som har brukt finn.no til å finne kor mykje snittbilen i den norske bilparken kostar:

 

Stemmer, og til svar så prøvde du deg på en "medianpris" rundt 180,000,- 

 

Rimelig latterlig. 

 

So kom med tala for det då, i staden for å vise til kva ein spesiell bil kostar på finn.no.

 

Snittalderen på vrakte biler er 18,2 år. Biler som er 10,5 år gamle har altså 8 år til på seg før de blir vraket. 

 

Selvfølgelig blir snittbilen fremdeles kjøpt og solgt mellom de 8 snittårene som de lever videre. 

 

171 Wh/km på vinterføre med start og slutt same stad (eliminerer høgdeskilnaden). Det er 100 Wh/km mindre enn DinSide fekk i sin test! 

 

Det spiller jo ingen rolle når begge deler viser at det er store forskjeller, forskjeller som man merker i mye større grad i en BEV kontra en ICE bil.

 

Det betyr jo bare at man ikke har møtt "best case" og "worst case" ennå, at det kan være litt bedre, men det kan også være enda verre enn testene forespeiler. 

 

Når man da normalt eier ei ICE VW Passat der man har sine behov dekket, også skal man bytte inn denne med en BEV, så er jo det håpløst. 150km rekkevidde på vinteren holder ikke tur/retur for de fleste når det gjelder familiens hyttetur f.eks. Det er det man får, hvis man bare skulle byttet ut snittbilen til en BEV for samme verdi. 

 

Skal du byte ut bilparken, snakkar du om nybilsalet. Berre nybilsal og vraking påverkar samansetninga av bilparken. Eigarskifte gjer det ikkje.

 

Selvfølgelig, og jeg heier frem BEV nybil-salg jeg som de fleste. Forskjellen er at jeg også heier frem FCEV om de skulle få et inntog seinere når teknologien er klar for det.

 

Det å kun heie på BEV er håpløst, særlig når man ser at selv nå når kun de rikeste har råd til BEV, så har man ladekøer inne i storbyene. Hva skjer da, når flere på landet har råd til å bytte ut til BEV, samt de i sentrum også blir tvinget over pga ICE kostnader som blir høyere og høyere pga avgifter? Det å lade i byene blir et helvete, når BEV bruktbilprisene er lave nok til at de kan konkurrere med ICE om endel år.

 

Du argumenterer ikkje akkurat imot det heller. Til no har du berre krangla om påstått gjennomsnittsalder ved eigarskifte, som jo ikkje har nokon som helst påverknad.

 

Du har sagt ditt angående det, så jeg har lest det du har å si om det. Samtidig ser jeg at verdenen går stikk i strid med du sier angående hydrogen. 

 

Et lite nylig eksempel:

http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20190320000572&fbclid=IwAR0gwH42ZydDHmTOcZsC0V66qYPF0EkckpffDb4ixYQkT2wqwxqmS2NtjHI#cb

 

Ingen realistiske framskrivingar av energimiks tilseier at Tyskland er kvitt kol- og gasskraft innan det som vil vere levetid til ein FCEV seld i dag.

 

Ok. Poenget er? Det finnes en dag i morgen også. 

 

Samstundes veit du at det ikkje er realistisk å lagre denne energien som hydrogen. Hydrogen tek opp enormt stort volum pr kWh, og lagring som hydrogen har mykje høgare tap enn billigare og meir kompakte måtar å lagre energien på. 

 

Elles ser det ut til at meir enn 100.000 tyskarar har nok tru på batteri som energilager til at dei har kjøpt det sjølv til eige bruk: https://www.cleanene...r-solarwatt-ceo

 

Powerwall-løsninger var neppe det jeg pratet om. 

Forskjell mellom å lade et batteri når strømmen er billig for så å utladet det igjen 12 timer senere, mot det å lagre energi så lenge som 6 måneder. Da mister man greit mye om man skal bruke slike batterier for å lagre energien. 

 

Ein bil skiftar eigar gjennomsnittleg tre gonger frå ny til opphoggar.

 

Kilde?

 

 Dei færraste studentar har råd til ny bil, utan at dei er dumme av den grunn. Når dei er ferdig utdanna, har fått god jobb, klatra på lønsstigen og betalt ned mesteparten av huslånet, då har dei derimot råd til å låne litt meir på huset for å kjøpe ny bil. Eg og kona var over 40 fyrste gong vi kjøpte ny bil, som er vår einaste bil.

 

Det er helt greit, men da får man vell finne ut av hvilke aldersgruppe som kjøper bil oftest, når man skal komme frem til hvor mye den gjennomsnittlige bilen koster. 

 

Du har ikkje funne nokon statistikk som tilseier at gjennomsnittsbilen er 10,5 år ved omregistrering. 

 

Du har ikke funnet noe statistikk på at man ikke selger den gjennomsnittlige bilen heller, så da får man prøve å komme frem til en logisk slutning rundt hvor mye den gjennomsnittlige bilen koster. Jeg sier bare at en 10,5 år gammel bil gjerne er verdt mellom 40-60,000 kr. For de pengene får man ikke mye til elbil for. 

 

Vekta av batteripakken pr kWh er høgare før dei fekk plass til flerie celler enn etterpå, fordi vekta av innkapslinga framleis er den same. Prøv å finne noko som avkreftar dette.

 

 

Jeg har da aldri sagt at man ikke sparte vekt ved å la batteripakken være en del av det struktruelle i chassiset? Jeg sier at denne fremgangen ikke vil vise seg i like stor grad senere som nå, når man først har funnet ut at man kan gjøre som f.eks Polestar og ha pakken som en del av det strukturelle. 

 

Nå som man først har gjort dette, så vil man fremdeles måtte doble volum og vekt for å doble rekkevidde og ytelser. Det kommer du ikke unna. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...