Gå til innhold

Ny tv til filmrom.


Anbefalte innlegg

Ene TVen gikk i stykker og TVen på filmrommet måtte ned i stua. Jeg nekter dog å se på Game of thrones her, så derfor må vi ha ny tv før 14. April :p

 

Rommet har sorte vegger og tak hvis der har noe å si.

 

Er det mulig å finne en bra 75" (evt 70") til under 20k? Helst 15k. Forsøkte å få hjelp på Power til tvkjøp, men de hadde bare én type, og kunne ikke hjelpe ut over den. Virker som om det er begrenset med typer å velge i mellom, og mange av TVene selges kun av en butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet hva Churchill sa: "Den som er villig til å ofre billedkvalitet for skjermstørrelse fortjener ingen av delene". Eller kanskje det var Einstein.

Jeg tror faktisk at det var Pavlov.

 

Men ja, jeg er enig i det, som sagt skulle jeg gjerne hatt 65". Men så er vi to i dette huset, han er fast bestemt på 75", jeg spør derfor om det finnes noe som er bra nok til vårt bruk. :)

Lenke til kommentar

Samsungen er helt OK og merket har levert gode produkter i mange år i Norge. Det som er viktig når skjermen blir stor er bra billdebehandling, og det har denne skjermen i tillegg til en haug med andre egenskaper. Dette er ikke noe risikokjøp kvalitetsmessig. 65" versjonen av denne skjermen er faktisk dyrere enn 75"

 

75" kan virke stort til å begynne med, men man venner seg overraskende fort til det. Størrelsen fungerer greit på litt sitteavstand. Sitter dere ganske nært vi jeg si 65" fungerer bedre.

 

Hvis du deler synsfeltet opp i ni like store biter er max rundt 1/9 det som fungerer rimelig bra.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Philips 75" 75PUS8303/12 er på tilbud i dag 16. Mars frem til kl 19 hos Elkjøp da. Om den er bedre enn den Samsung'n dere linka til vet jeg ikke.

 

Jeg har selv en 75"  TV og sitter ca 3 meter unna den, og da er det akkurat passe synes jeg. Kunne sikkert hatt 80" også til denne avstanden, men større TV enn det og man må sitte lenger unna (la oss si 4 meter). Digg med stor TV  :yes:

 

Det sier seg selv at kvaliteten på en 75" TV til ~15K ikke kan sammenliknes med toppmodellene da.

Lenke til kommentar

Philips 75" 75PUS8303/12 er på tilbud i dag 16. Mars frem til kl 19 hos Elkjøp da. Om den er bedre enn den Samsung'n dere linka til vet jeg ikke.

 

Jeg har selv en 75"  TV og sitter ca 3 meter unna den, og da er det akkurat passe synes jeg. Kunne sikkert hatt 80" også til denne avstanden, men større TV enn det og man må sitte lenger unna (la oss si 4 meter). Digg med stor TV  :yes:

 

Det sier seg selv at kvaliteten på en 75" TV til ~15K ikke kan sammenliknes med toppmodellene da.

 

Dette er en Premium-TV med førpris på 40k, så den burde være bra. Philips har litt dårlig rykte på forsinkelser ved gaming, så verdt å sjekke det opp. En rask sjekk viser i alle fall at TV'en har Game Mode. Samsungen er i alle fall helt fin der. Philips har ambilight som lyser opp området bak TV-en basert på hvilke farger som vises i TV-bildet så det er en effekt som kan gi mer innlevelse eller som er irriterende nok til at en bare slår det av.

 

Edit:

https://www.lydogbilde.no/test/tv/8-storskjermer-til-fotball-vm/philips-65pus8303

Endret av vidor
Lenke til kommentar

E8 ble en upopulær tv på utlandske tv forums med sin rare glass panel under displayet som ser helt snålt ut om man vegg monterer.

 

Virker ikke helt gjennomtenkt til veggmontering, men det nok designet for å se kult ut på underlag.

Ulempen er at man ikke får skjult kablene, så man trenger en kabelbro.

Lenke til kommentar

Dette er en Premium-TV med førpris på 40k, så den burde være bra. Philips har litt dårlig rykte på forsinkelser ved gaming, så verdt å sjekke det opp. En rask sjekk viser i alle fall at TV'en har Game Mode. Samsungen er i alle fall helt fin der. Philips har ambilight som lyser opp området bak TV-en basert på hva som fargene som vises i TV-bildet så det er en effekt som kan gi mer innleving eller som er irriterende nok til at en bare slår det av.

 

Edit:

https://www.lydogbilde.no/test/tv/8-storskjermer-til-fotball-vm/philips-65pus8303

 

 

Har 75PUS8303 selv.  Kjøpte den når den var på kampanje i fjor høst til 20K.  Til 18K vil jeg si det er en veldig bra TV for den prisen.  

Philips sin styrke er bildeprosessoren (P5).  Den har fått veldig bra kritikk av flere store fagblader.  Ulempen er at det en IPS skjerm med ikke like god kontrast som en VA skjerm (som Samsung benytter).  Men for meg så er kontrasten mer enn god nok og Philips har noe de kaller for "micro-pro-dimming" hvor de deler skjermen opp i 6400 soner som kan blendes ned mot nesten null lys.   Jeg er i alle fall veldig fornøyd med min.  Og når Elkjøp har 50 dagers bytterett i tillegg så er det jo bare å forsøke.   TV-en kjører Android v8.0 system (nylig oppgradert OTA fra v7.x) og støtter HDR10 og HDR10Plus.

Lenke til kommentar

At den ikke er verdt 40k kan jo være, men den har kostet det før på Elkjøp som det står i linken du postet.

Det er en av Philips sine margin-modeller. Det gjelder ikke bare Elkjøp, men butikker generelt. De har TVer som plutselig kommer på 50% tilbud, og alle tenker "hallelujah". I realiteten er den god til 19k, men ikke i nærheten å være verdt 40k. Nettopp pga. det som er nevnt med IPS-panel, som automatisk gir nokså dårlig kontrast. Samsung og Sony har massevis av modeller med langt bedre VA-panel. Jeg personlig ville aldri vurdert en TV som ikke har enten VA-panel eller OLED, men det er det delte meninger om.  :wee: Til 19k likevel et bra kjøp for 75 tommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi Philips har vært veldig dårlig på interaktivitet før har jeg egentlig skrinlagt dem over flere år og ikke fulgt noe med dem, men de begynner å komme seg nå. Valgte Samsung fordi dem har VA, bra interaktivitet og fordi jeg kjenner dem rimelig godt fra før og har fulgt den bra utviklingen de har hatt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for svar. Det ble en Samsung, synes fortsatt det er litt svært, fikk ikke plass i den lille varebilen, var et helvete å bære opp trappa og å henge den opp var et kapittel for seg selv, men da har jeg ihvertfall tv på filmrommet til GOT, så da er jeg fornøyd

 

Hehe ja en 75" TV er ikke akkurat praktisk å frakte eller pakke opp av esken. Man bør være 3 personer :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...