Gå til innhold

Ny tv til filmrom.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NIce setup! Men jeg har aldri skjønt hvorfor folk henger en TV så høyt oppe på veggen. :)

 

Takk. TV'n skulle gjerne ha vært litt lavere, men må uansett være over senterhøyttaleren, og midten av senterhøyttaleren bør være midt i diskanthornet på de to andre i front (i dette tilfellet). Blir litt gi og ta når man må inngå kompromisser.

Lenke til kommentar

Hva skal du med en 18" Subwoofer til det rommet ?

Dette er jo mye større element enn mange kioner kjører. Du hadde kommet bedre ut med doble 12" med tuning lydmessig.

 

Planen var å ha to 15", men med forsøk med to så ble det en kraftig kanselleringer ved 50Hz, som ikke var til stedet med én (prøvde med de to 15" som jeg har i anlegget på stua), så da ble det en 18". Igjen så var det begrenset med plasseringsmuligheter andre steder i rommet, så da må man inngå kompromisser der også. Men forklar meg gjerne hvorfor du mener at doble 12" er bedre, jeg sier ikke at mitt valg er best eller bedre enn noe annet.

Endret av Thunderhead
Lenke til kommentar

Jeg flyttet de frem og tilbake i det området jeg hadde til rådighet for praktisk plassering samtidig som jeg gjorde målinger i REW. Gjorde også simulering i REW med alt i fra én til fire subber over alt i rommet, og det beste resultatet med simuleringen ble bekreftet med den praktiske målingen. Én sub plassert som på bildet var det som kom best ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...