Gå til innhold

Tatt for juks: Huaweis «mobilbilder» var egentlig tatt med speilrefleks


Anbefalte innlegg

Hahaha! Dårlig kinajalla.

P30 er sikkert knallbra den, til telefon å være. Det er ikke der problemet ligger. Problemet er at de villeder kunder ved å gi inntrykk av at de bildene der ble tatt med P30.

 

Ellers så synes jeg det blir feil å drasse inn personvern og overvåkning i denne debatten. Det er helt off topic. Denne saken handler om villedende bildemateriell. Personvern og sånt kan dere sikkert diskutere i andre tråder.

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor jukse med reklamebildene når de faktisk har verdens beste kamera på mobilen allerede ?

 

Ikke veldig gjennomtenkt.

 

Sannsynligvis fordi det er en forventning om at alle andre gjør det, og at de som regel ikke blir tatt. Dersom Samsung jukser og Huawei er ærlige, har Samsung tilsynelatende bedre bildekvalitet. Eneste måten å hindre denne praksisen på er å sørge for at det koster mer enn det smaker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Dere som forsvarer Huawei her, hva hadde dere skrevet dersom det var Apple som hadde gjort dette? Hadde dere da forsvart Apple og saft at det er ikke så viktig?

Lenke til kommentar

Dere som forsvarer Huawei her, hva hadde dere skrevet dersom det var Apple som hadde gjort dette? Hadde dere da forsvart Apple og saft at det er ikke så viktig?

 

Så lenge de ikke skriver "tatt med en iPhone" så er det greit.

(selv om det kan diskuteres hva de mener med det for øyeblikket)

Lenke til kommentar

 

Det blir du allerede, samt Norge, USA, Korea, Russland og flere.

I motsetning til en demokratisk rettstat som vi i tillegg har sikkerhetssamarbeid med så foretrekker du å bli spionert på av regimer som verken har demokrati eller ytringsfrihet?

Huawei leverer store deler av backbone i nettet til Telenor allerede folkens.....hjelper ikke hvilken tlf du har. Hvis du skal gå rundt og være redd for spionering så er det bare å nette helt ned.......forøvrig så skal kineserne gjerne få ha detaljerte lister over hva jeg spiser til middag, og når jeg henter unger på trening.

Lenke til kommentar

 

Det samme gjorde vel Apple med iPhone

 

Nei, vet du hva!

 

Dette er n-te gang jeg leser uvitenhet, synsing og fullstendig løgn om Apple her på Tek.no. Man kan si mye rart om Apple, men 3 ting er sikkert:

 

1. Apple er den som har ABSOLUTT MINST å tjene på å spionere på sine brukere.

 

2. Apple er den som har ABSOLUTT MEST mulighet til å optimalisere hardware og software.

 

3. Apple er den som har vist ABSOLUTT RIKTIGST fortløpende informasjon rundt egne produkter (inkludert en fortløpende 'Shot on iPhone' kampanje).

 

Apple har ALDRI blitt tatt i å spionere på sine brukere unødig eller obfuskert muligheten til å reservere seg mot dette (i motsetning til for eksempel Google). Apple har siden iPhone 4 vist at de ALLTID er 1 år+ ytelsen til Qualcomm sine prosessorer (som vist på Geekbench), og om det ikke er prosessorytelse så må det nødvendigvis være optimalisering av hardware og software. Og Apple har ALDRI tuklet med initiell produktinformasjon (i motsetning til for eksempel Samsung).

 

VÅKN OPP, gutta! Det skal ikke mer til enn at Google finner opp en smarthøytaler som registrerer hva dere sier hjemme før Google har tatt steget fra overvåkning av dere på internett til overvåkning av dere I DET VIRKELIGE LIV... eller vent!?

Så søt du er ??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det blir du allerede, samt Norge, USA, Korea, Russland og flere.

I motsetning til en demokratisk rettstat som vi i tillegg har sikkerhetssamarbeid med så foretrekker du å bli spionert på av regimer som verken har demokrati eller ytringsfrihet?

Huawei leverer store deler av backbone i nettet til Telenor allerede folkens.....hjelper ikke hvilken tlf du har. Hvis du skal gå rundt og være redd for spionering så er det bare å nette helt ned.......forøvrig så skal kineserne gjerne få ha detaljerte lister over hva jeg spiser til middag, og når jeg henter unger på trening.

Hjelper det egentlig om du ikke bruker nettet selv? Når du er ute å kjører så fanger jo trafikk kamera og lignende opp bevegelsene dine, og de er jo på nettet.

Bilen din må kanskje på service og den legges ut på nettet.

Barna i barnehagen.

Etc.

 

Det eneste du har kontroll over er vel hva de får med seg at du gjør hjemme, når du har gardinene lukket, og ingenting elektrisk i nærheten.

 

Men man kan lure.

Hva får kineserne ut av informasjonen?

De ser du har handlet en flaske cola, gått ut med hunden, og sett på to episoder med law and order.

Av det du sier forstår de ingenting, og alt av varer og tjenester på norsk blir også et problem.

Lenke til kommentar

Som om jeg noen gang ville satt fingrene mine i en av de mobilene der. Å bli spionert på av både Google og Kina blir litt i overkant.

 

Jeg har ennå til dags dato ikke hatt noe antydning til ubehag av at noen selskaper"spionerer" på meg det gir jeg blank f... i for å si det mildt det de finner ut er kan ikke vær mye inntresant alikevel, hva jeg spiser til middag eller hva jeg kjøper kan de godt vite for min del og reklame maset deres har jeg tilgode å se så mye til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som om jeg noen gang ville satt fingrene mine i en av de mobilene der. Å bli spionert på av både Google og Kina blir litt i overkant.

 

Det blir du allerede, samt Norge, USA, Korea, Russland og flere.

Og jeg tror vi overlever det også. Vi har nå alt i disse telefonene, hvis du skal unngå overvåking må du ikke ha så mye som en epostadresse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...