Gå til innhold

Tatt for juks: Huaweis «mobilbilder» var egentlig tatt med speilrefleks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Som om jeg noen gang ville satt fingrene mine i en av de mobilene der. Å bli spionert på av både Google og Kina blir litt i overkant.

Er det noen som noengang har påvist at Huawei har spioner på noen? Er det ikke bare sure oppstøt fra USA som ser at Apple ikke lenger kan konkurrere?

Dette går nok på en lov som ble opprettet Kina i 2017, som sa noe sånn som at alle kinesiske selskaper kan bli brukt av Kinas myndigheter til å innhente informasjon.

Dette ble kalt en spionlov, og gjelder ikke kun Huawei, men siden Huawei er det største telecomselskapet, er det også den største risikoen for at det er de som blir brukt av myndighetene, men det har aldri blitt påvist at de spionerer på noen. Det er selvfølgelig overvåking av datatrafikk, men det gjør samtlige nettleverandører også.

USA er riktignok den aller største pådriveren.

Lenke til kommentar

Som om jeg noen gang ville satt fingrene mine i en av de mobilene der. Å bli spionert på av både Google og Kina blir litt i overkant.

Etter å ha eid en Huawei i to år eller mer slipper du å søke Visum ved reiser til Kina. -Men i USA slipper du ikke lenger inn (hvis de innfører visum).

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Som om jeg noen gang ville satt fingrene mine i en av de mobilene der. Å bli spionert på av både Google og Kina blir litt i overkant.

Etter å ha eid en Huawei i to år eller mer slipper du å søke Visum ved reiser til Kina. -Men i USA slipper du ikke lenger inn.

Trenger ikke visum som norsk statsborger for å slippe inn i USA.

Lenke til kommentar

Trenger ikke visum som norsk statsborger for å slippe inn i USA.

Der røk jeg ut på basis intelligentstest. Trodde det var blitt visum for oss også..

 

Forøvrig er det alltid et dilemma hva stormaktene samler inn av info via sin egenproduserte telematikk.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det samme gjorde vel Apple med iPhone

 

Nei, vet du hva!

 

Dette er n-te gang jeg leser uvitenhet, synsing og fullstendig løgn om Apple her på Tek.no. Man kan si mye rart om Apple, men 3 ting er sikkert:

 

1. Apple er den som har ABSOLUTT MINST å tjene på å spionere på sine brukere.

 

2. Apple er den som har ABSOLUTT MEST mulighet til å optimalisere hardware og software.

 

3. Apple er den som har vist ABSOLUTT RIKTIGST fortløpende informasjon rundt egne produkter (inkludert en fortløpende 'Shot on iPhone' kampanje).

 

Apple har ALDRI blitt tatt i å spionere på sine brukere unødig eller obfuskert muligheten til å reservere seg mot dette (i motsetning til for eksempel Google). Apple har siden iPhone 4 vist at de ALLTID er 1 år+ ytelsen til Qualcomm sine prosessorer (som vist på Geekbench), og om det ikke er prosessorytelse så må det nødvendigvis være optimalisering av hardware og software. Og Apple har ALDRI tuklet med initiell produktinformasjon (i motsetning til for eksempel Samsung).

 

VÅKN OPP, gutta! Det skal ikke mer til enn at Google finner opp en smarthøytaler som registrerer hva dere sier hjemme før Google har tatt steget fra overvåkning av dere på internett til overvåkning av dere I DET VIRKELIGE LIV... eller vent!?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, vet du hva!

 

Dette er n-te gang jeg leser uvitenhet, synsing og fullstendig løgn om Apple her på Tek.no. Man kan si mye rart om Apple, men 3 ting er sikkert:

 

1. Apple er den som har ABSOLUTT MINST å tjene på å spionere på sine brukere.

[.....]

 

Apple har ALDRI blitt tatt i å spionere på sine brukere unødig eller obfuskert muligheten til å reservere....

Tja, dette stemmer vel ikke helt. Skal oppdatere min kommentar med kilder i morgen.

At det er mye synsing og spekulasjon er jo riktig.

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det blir du allerede, samt Norge, USA, Korea, Russland og flere.

I motsetning til en demokratisk rettstat som vi i tillegg har sikkerhetssamarbeid med så foretrekker du å bli spionert på av regimer som verken har demokrati eller ytringsfrihet?

Hva er ytringsfrihet? Det er lenge siden vi har hatt det i Norge. Snakk imot innvandring, likestilling, homofili osv. så blir du ikke bura inne, men automatisk flagget på lister man helst vil unngå å være på.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som om jeg noen gang ville satt fingrene mine i en av de mobilene der. Å bli spionert på av både Google og Kina blir litt i overkant.

 

HVIS det faktisk hadde vært tilfellet, hadde det brydd deg? Hva er du redd for at skulle skjedd om du faktisk hadde blitt spionert på? Har du kilder til at Huawei spionerer på sine kunder?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor jukse med reklamebildene når de faktisk har verdens beste kamera på mobilen allerede ?

 

Ikke veldig gjennomtenkt.

Verdens beste mobilkamera muligens, men fortsatt milevis unna å være verdens beste kamera, ikke at det noengang blir det heller. Regner med du gjerne mente beste mobilkamera

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er ytringsfrihet? Det er lenge siden vi har hatt det i Norge. Snakk imot innvandring, likestilling, homofili osv. så blir du ikke bura inne, men automatisk flagget på lister man helst vil unngå å være på.

Tullpreik. Du har full rett til å ytre deg om disse tingene, men det er ingen som er tvunget til å høre på deg, eller anse deg som noe annet enn en idiot.

 

Og dette med lister: 1) Kan du dokumentere det? og 2) Hva så? Å sette detg på en liste er ikke å hindre ytringsfriheten din på noen som helst måte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva er ytringsfrihet? Det er lenge siden vi har hatt det i Norge. Snakk imot innvandring, likestilling, homofili osv. så blir du ikke bura inne, men automatisk flagget på lister man helst vil unngå å være på.

Tullpreik. Du har full rett til å ytre deg om disse tingene, men det er ingen som er tvunget til å høre på deg, eller anse deg som noe annet enn en idiot.

 

Og dette med lister: 1) Kan du dokumentere det? og 2) Hva så? Å sette detg på en liste er ikke å hindre ytringsfriheten din på noen som helst måte.

Dere har begge litt rett og litt feil. Det første jeg vil si er at man i Norge nok har større ytringsfrihet enn de aller fleste land.

Det andre jeg vil si er at man kan ikke si hva som helst, og forvente at det har absolutt null følger.

Det tredje jeg vil si, er at man kan ikke kalle folk idiot for ytringer som ikke er kjent.

 

Å være så bastant og svart/hvitt i uttalelsene,

tyder på ungdom.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...