Gå til innhold

Lyst på splitter ny e-Golf? Det er bare å stikke innom Ford-, Suzuki- eller Volvo-forhandleren


Anbefalte innlegg

Musk er motbyelig, Møller er anonym. Teslaførere er promiskuøse, Passatførere er anonyme.

Tenker det blir Passat likevel jeg.

Hvorfor er du så opptatt av Musk?

 

Møller er vel ikke akkurat anonym. Mye negative historier ute og går om hele greia.

 

Bare å kose deg med Passat, det. Kanskje du får den hos nærmeste Volvo-forhandler!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer snart, dvs om 3 år?

Modell 3 har tatt tett på 3 år fra lansering til levering i Norge.

Det har tatt tre år fordi de måtte starte produksjonen fra 0 og øke derfra.

 

Med Model Y har de et allerede etablert produksjonssystem der 70% av bilens deler er felles med Model 3. Det vil altså ta atskillig kortere tid å få opp produksjonen av Model Y.

 

Når de eventuelt må etablere nye produksjonslinjer har de også lært mye av det de har gjort tidligere, og vil kunne gjøre det ganske raskt og greit. Bare se på dette produksjonsteltet som alle haterne hele tiden maser om, men som har vist seg å være genialt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Musk er motbyelig, Møller er anonym. Teslaførere er promiskuøse, Passatførere er anonyme.

Tenker det blir Passat likevel jeg.

Hvorfor er du så opptatt av Musk?

 

Møller er vel ikke akkurat anonym. Mye negative historier ute og går om hele greia.

 

Bare å kose deg med Passat, det. Kanskje du får den hos nærmeste Volvo-forhandler!

Da burde du forte deg. Det går rykter om at Passat legges ned i 2019.
Lenke til kommentar

Det gjelder India, Sør-Afrika også. Tar de ned modelllen i store markeder er det vel ett tidspørsmål før det gjelder hele linja. Hva var B8 annet enn facelift?

Passat B8 var første modell ut på en forlenget versjon av MQB- plattformen, så det var absolutt ikke noen facelift.

Edit: Passat NWS kom vel også i 2011, men baserte seg delvis på PQ46-plattformen, som passat B6/7 var bygget på.

Endret av teitur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det handler om konkurranse. Hvorfor importerer ikke Møller selv de såkalt brukte bilene?? Nei, det skal vel være ventetid og høyere priser?

Jeg tipper fabrikanten kan bli snurt dersom importøren deres ikke kjøper fra dem.
Lenke til kommentar

 

Det handler om konkurranse. Hvorfor importerer ikke Møller selv de såkalt brukte bilene?? Nei, det skal vel være ventetid og høyere priser?

Jeg tipper fabrikanten kan bli snurt dersom importøren deres ikke kjøper fra dem.

Ja, da er de nok snurt, i allefall litt, når andre importører kjøper bilene???

Lenke til kommentar

De har vært plaget med for lite kapasitet på service, men det er noe annet enn råttenheten i forhandlersystemet utdaterte bilprodusenter bruker.

Er da minst like råtne forhold i Tesla. Forskjellen er at Musk rævkjører sine ansatte, mens Møller rævkjører kundene.

Jeg er ansatt, og jeg er kunde, så jeg velger det minste av to onder.... Heller litt dyrere bilhold til glede for Møller, enn å kjøre en bil produsert under tvilsomme arbeidsforhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor er du så opptatt av Musk?

 

Møller er vel ikke akkurat anonym. Mye negative historier ute og går om hele greia.

 

Bare å kose deg med Passat, det. Kanskje du får den hos nærmeste Volvo-forhandler!

 

Så bra! Jo mer konkurranse, jo bedre for meg. Hvor mange importører konkurrerer om Molluskebilen?

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...