Gå til innhold

SNIKTITT: Huawei Mate X Skyhøy «må-ha»-faktor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

"Når skjermen er av kan vi se noen små ujevnheter i den, samt at vi også ser en svak slitasje der skjermen brettes."

 

Og det på et mer eller mindre ubrukt produkt, 22000 blir jo som lommerusk å regne for noe slik.

 

Virker som en meget sårbar løsning, selv om det ser bra ut. Til over 20.000 kroner virker dette som risikosport.. Kanskje lurere om skjermen hadde vært på innsiden, også brettes den ut?

Ville antagelig ikke fungert som en skjerm da du kan helt sikkert ikke brette skjermen så skarpt.

Lenke til kommentar

OLE HENRIK JOHANSEN er du drita full???

 

Hvordan i svarte kan du si at en telefon til +20k har en skyhøy må ha faktor???

 

Dette burde jo tilsi at det bør ha en skyhøy ikke ha faktor for pokker!! Er total galskap at en telefon koster så mye.

 

Ja, altså det spørs på lommeboken det da. Jeg sitter med en s8+ som kostet meg rundt 8k da jeg kjøpte den, nå må du ut med rundt 5 lapper for samme modell. Kommer neppe til å kjøpe meg ny før min tar kvelden. Så du har et poeng, det vanskelig å skjønne at noen kan bruke så mye penger på en telefon. Du kunne ha kjøpt flere telefoner for den prisen.

 

Men jeg er sikker på at det er flere som meg som synes det er et dødsfett konsept, så jeg vil argumentere for at selv om behovet for å anskaffe en slik sak er relativt smal, er det fremdeles ikke noe i veien for å ville holde den med egne hender.

Lenke til kommentar

 

OLE HENRIK JOHANSEN er du drita full???

 

Hvordan i svarte kan du si at en telefon til +20k har en skyhøy må ha faktor???

 

Dette burde jo tilsi at det bør ha en skyhøy ikke ha faktor for pokker!! Er total galskap at en telefon koster så mye.

 

Ja, altså det spørs på lommeboken det da. Jeg sitter med en s8+ som kostet meg rundt 8k da jeg kjøpte den, nå må du ut med rundt 5 lapper for samme modell. Kommer neppe til å kjøpe meg ny før min tar kvelden. Så du har et poeng, det vanskelig å skjønne at noen kan bruke så mye penger på en telefon. Du kunne ha kjøpt flere telefoner for den prisen.

 

Men jeg er sikker på at det er flere som meg som synes det er et dødsfett konsept, så jeg vil argumentere for at selv om behovet for å anskaffe en slik sak er relativt smal, er det fremdeles ikke noe i veien for å ville holde den med egne hender.

Det finnes folk som kjøper iphone til 17.000 kr, folk som kjøper pc med 2080 ti i sli, folk som kjøper høyttalere til 100.000++

 

En telefon til 20.000 er ikke så spesielt mye, spesielt ikke nå når du får kamera og nettbrett i tillegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-vpGeLVii

Hei Tek.no

Jeg har igjennom over 5 år betalt abonnement for å unngå reklamen og få tilgang til extra-saker. Med reklame i hver eneste video (VG) og siste publiserte extra-sak er fra mai 2017, ser jeg ingen grunn til å fortsette å betale hver måned.

Endret av Slettet-vpGeLVii
Lenke til kommentar

Folk kjøper gammel og dårlig teknologi i iPhone til etpar lapper mindre. Dette er foreløpig et nisjeprodukt tiltenkt folk med mye penger.

 

Om dette slår an vil man se bedre priser og forskjellige modeller å velge imellom. Om Apple og Samsung følger på vil mest sannsynlig prisen bli som på telefoner idag, hvor Huawei leveres klart beste telefon, i tillegg til å være billigst blant toppmodelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

OLE HENRIK JOHANSEN er du drita full???

 

Hvordan i svarte kan du si at en telefon til +20k har en skyhøy må ha faktor???

 

Dette burde jo tilsi at det bør ha en skyhøy ikke ha faktor for pokker!! Er total galskap at en telefon koster så mye.

 

Ja, altså det spørs på lommeboken det da. Jeg sitter med en s8+ som kostet meg rundt 8k da jeg kjøpte den, nå må du ut med rundt 5 lapper for samme modell. Kommer neppe til å kjøpe meg ny før min tar kvelden. Så du har et poeng, det vanskelig å skjønne at noen kan bruke så mye penger på en telefon. Du kunne ha kjøpt flere telefoner for den prisen.

 

Men jeg er sikker på at det er flere som meg som synes det er et dødsfett konsept, så jeg vil argumentere for at selv om behovet for å anskaffe en slik sak er relativt smal, er det fremdeles ikke noe i veien for å ville holde den med egne hender.

Det finnes folk som kjøper iphone til 17.000 kr, folk som kjøper pc med 2080 ti i sli, folk som kjøper høyttalere til 100.000++

 

En telefon til 20.000 er ikke så spesielt mye, spesielt ikke nå når du får kamera og nettbrett i tillegg.

Trenger man iPhone til 17k? nei. Trenger man 2080Ti i SLI? Så langt her ifra om man må.

Trenger man høytalere til ++100k? Selvfølgelig ikke.

 

Det du snakker om er ihugga fans som bare må ha det største å beste for å ha... vel det største å beste.

Trenger man det? nei.

Ja det hadde vært moro med 2080Ti i SLI, men om jeg ville kjøpt det selv om jeg hadde hatt råd. Ikke pokker da det er bare tull. Holder lenge med et kort.

 

Jeg er selv meget glad i god lyd men trenger men å bruke 100k på høytalere + rundt 100k til på elekronikken for å få god lyd? Nei det gjør man ikke.

Har selv lyttet på McIntosh XRT2.1K (ca 1,4mill) for bare høytalerne og elektronikken var selvfølgelig mer en bra nok til de, og lyden? La meg bare si at jeg ble ekstremt skuffet. Har hørt bedre lyd og klang fra lyd systemer til 30k - 50k...

 

Så som sagt. Det du snakker om er ihugga folk som ikke bryr seg om pris / verdi. Er du fan nok så betaler du glatt 50 000,- for due møkk (galskap).

 

Det som provoserer er når OLE HENRIK JOHANSEN (skrev artikkelen her) klarer å skrive: "Skyhøy «må-ha»-faktor" på en telefon til 22 000,-

Det for meg et er signal om at denne personen er ihugga fan og ikke videre bryr seg om pris / verdi.

Da skal han også være litt forsiktig meg å skrive en slik artikkel han har gjort da dette langt her ifra gjenspeiler den vanlige mann å gaten og derfor blir en slik artikkel... vel for å kalle en spade en spade så vil jeg kalle artikkelen søppel da den ikke gjenspeiler virkeligheten. INGEN og jeg mener INGEN må ha en telefon til 22k. INGEN.

 

Og 22k er fortsatt meget mye penger for en telefon. Dette er ikke et kamera, ikke et nettbrett. Det er en telefon. Og selv om den prøver å være litt av alt så er det en telefon i bunn å grunn. Alt som glitrer er ikke gull :)

Lenke til kommentar

 

 

 

OLE HENRIK JOHANSEN er du drita full???

 

Hvordan i svarte kan du si at en telefon til +20k har en skyhøy må ha faktor???

 

Dette burde jo tilsi at det bør ha en skyhøy ikke ha faktor for pokker!! Er total galskap at en telefon koster så mye.

 

Ja, altså det spørs på lommeboken det da. Jeg sitter med en s8+ som kostet meg rundt 8k da jeg kjøpte den, nå må du ut med rundt 5 lapper for samme modell. Kommer neppe til å kjøpe meg ny før min tar kvelden. Så du har et poeng, det vanskelig å skjønne at noen kan bruke så mye penger på en telefon. Du kunne ha kjøpt flere telefoner for den prisen.

 

Men jeg er sikker på at det er flere som meg som synes det er et dødsfett konsept, så jeg vil argumentere for at selv om behovet for å anskaffe en slik sak er relativt smal, er det fremdeles ikke noe i veien for å ville holde den med egne hender.

Det finnes folk som kjøper iphone til 17.000 kr, folk som kjøper pc med 2080 ti i sli, folk som kjøper høyttalere til 100.000++

 

En telefon til 20.000 er ikke så spesielt mye, spesielt ikke nå når du får kamera og nettbrett i tillegg.

Trenger man iPhone til 17k? nei. Trenger man 2080Ti i SLI? Så langt her ifra om man må.

Trenger man høytalere til ++100k? Selvfølgelig ikke.

 

Det du snakker om er ihugga fans som bare må ha det største å beste for å ha... vel det største å beste.

Trenger man det? nei.

Ja det hadde vært moro med 2080Ti i SLI, men om jeg ville kjøpt det selv om jeg hadde hatt råd. Ikke pokker da det er bare tull. Holder lenge med et kort.

 

Jeg er selv meget glad i god lyd men trenger men å bruke 100k på høytalere + rundt 100k til på elekronikken for å få god lyd? Nei det gjør man ikke.

Har selv lyttet på McIntosh XRT2.1K (ca 1,4mill) for bare høytalerne og elektronikken var selvfølgelig mer en bra nok til de, og lyden? La meg bare si at jeg ble ekstremt skuffet. Har hørt bedre lyd og klang fra lyd systemer til 30k - 50k...

 

Så som sagt. Det du snakker om er ihugga folk som ikke bryr seg om pris / verdi. Er du fan nok så betaler du glatt 50 000,- for due møkk (galskap).

 

Det som provoserer er når OLE HENRIK JOHANSEN (skrev artikkelen her) klarer å skrive: "Skyhøy «må-ha»-faktor" på en telefon til 22 000,-

Det for meg et er signal om at denne personen er ihugga fan og ikke videre bryr seg om pris / verdi.

Da skal han også være litt forsiktig meg å skrive en slik artikkel han har gjort da dette langt her ifra gjenspeiler den vanlige mann å gaten og derfor blir en slik artikkel... vel for å kalle en spade en spade så vil jeg kalle artikkelen søppel da den ikke gjenspeiler virkeligheten. INGEN og jeg mener INGEN må ha en telefon til 22k. INGEN.

 

Og 22k er fortsatt meget mye penger for en telefon. Dette er ikke et kamera, ikke et nettbrett. Det er en telefon. Og selv om den prøver å være litt av alt så er det en telefon i bunn å grunn. Alt som glitrer er ikke gull :)

Nå set det ut som du legger helt feil mening i "må-ha" sitatet til forfatteren.

Innen teknologi verden er det noe som kalles GAS, hvilket enkelt forklart betyr at folk vil ha det nyeste og beste.

 

Må-ha blir da ikke en livstruende sak, men en psykologisk sak.

 

Du MÅ ikke ha en bil, men folk har biler.

Du MÅ ikke ha et hus, men folk har hus.

 

Dette er også en personlig artikkel, ikke en artikkel som sier at andre må ha.

Det er ingen som tvinger deg til noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk kjøper gammel og dårlig teknologi i iPhone til etpar lapper mindre. Dette er foreløpig et nisjeprodukt tiltenkt folk med mye penger.

 

Om dette slår an vil man se bedre priser og forskjellige modeller å velge imellom. Om Apple og Samsung følger på vil mest sannsynlig prisen bli som på telefoner idag, hvor Huawei leveres klart beste telefon, i tillegg til å være billigst blant toppmodelle.

 

Iphone og samsung overgår disse kinesiske alternativene... iphone og samsung gruser huawei når det kommer til teknologi

Lenke til kommentar

Iphone og samsung overgår disse kinesiske alternativene... iphone og samsung gruser huawei når det kommer til teknologi

Det er en feilaktig påstand :) Huawei bruker kraftigere hardware, bedre kamera, bedre batterier, bedre skjermer, den beste ansikt/fingeravtrykkleseren. I tillegg til dette er de langt billigere.

 

Jeg kan backe opp mine argumenter med spesifikasjonene på Mate 20 Pro kontra iPhone XS, som også blir produsert i kina.

Lenke til kommentar

Mer eller mindre? Tja, for det første er det da prototypen, ikke det ferdige produktet.

For det andre er det et produkt de har dratt med seg rundt omkring som har blitt brettet ut og inn mer enn normalt.

 

 

Mer eller mindre ubrukt?

Nå er det knapt ei uke siden denne telefonen ble sluppet, at noen har brettet den sammen og slått den opp et visst antall ganger skulle vel likevel ikke vise spor av dette dersom det var en viss kvalitet i produktet. At de evt. viser frem et uferdig produkt som ikke holder mål er enda værre, jeg syns synd på de nettbutikkene som må ta inn disse på reklamasjon etterhvert. Ser for meg 2 årig bruk på en slik, den bøyen kommer man ikke til å se annet enn det man ser gjennom knust glass. 

Når sant skal sies er jeg absolutt ikke noen tilhenger av brettbare telefoner, det var stilig i 94 når man kunne sammenligne seg med Miami Vice, 5 minutter etterpå var det helt håpløst da som nå.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...