Gå til innhold

ANMELDELSE: Civilization VI: Gathering Storm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra og takk for anmeldelse av et særs godt spill med nok en velkommen utvidelse. Er enig med det meste, men at AI-en drar ned stemninga har vært et problem siden spillet kom.

  • Liker 2
Skrevet

Apropos strategi-anmeldelse: Planlegger Gamer.no å anmelde Hearts of Iron 4 Man the Guns?

 

Vi har ingen på det akkurat nå, så jeg tør ikke love noe verken den ene eller den andre veien. Men ønsket er notert. :)

  • Liker 2
Skrevet

 

Apropos strategi-anmeldelse: Planlegger Gamer.no å anmelde Hearts of Iron 4 Man the Guns?

 

Er på saken nå, men er mye nytt å bli kjent med, så kan ta noe tid ;)

Herlig!

  • Liker 1
Skrevet

AI'en har vel alltid (?) vært et problem i Civ spillene? Jeg har lenge håpet at dette skulle bli forbedret men vi må vel være realistiske å inse at dette ikke kommer til å skje med det første.. Synd at de utelukker noe som er så viktig.

Skrevet

Jeg synes denne anmeldelsen brukte uforholdsmessig mye tid på "headline features". Det fortjener å nevnes at det elendige warmongering-systemet er byttet ut med et mye bedre system, at det er lagt til en helt ny era med techs/civics, og at de nye leaders introduserer tildels svært annerledes måter å spille på (særlig Maori og Mali). I tillegg til masse QoL-forbedringer (som hall of fame, build queue og jersey-system), mer stabil multiplayer og at de har klart å optimalisere spillet så det kjører både mer stabilt og fungerer på maskiner med dårligere specs enn før.

Skrevet

Siden når spiller det noen rolle hvilken vanskelighetsgrad en spillanmeldelse er basert på?

Tja, burde vel ikke bety all verdens. Men AIen får store buffs ved høyere vanskelighetsgrader. Blir et helt annet spill, mer agressivt.

Skrevet

AI'en har vel alltid (?) vært et problem i Civ spillene? Jeg har lenge håpet at dette skulle bli forbedret men vi må vel være realistiske å inse at dette ikke kommer til å skje med det første.. Synd at de utelukker noe som er så viktig.

Jeg synes AI ble et større problem da byer kunne forsvare seg selv, og kun en enhet kan oppholde seg i hver "tile". Da sliter AIen med å gruppere enhetene sine på noen fornuftig måte og blir bortimot ubrukelig i krig, med mindre en lar den "jukse" voldsomt. 

Skrevet

Tja, burde vel ikke bety all verdens. Men AIen får store buffs ved høyere vanskelighetsgrader. Blir et helt annet spill, mer agressivt.

Ja, men ikke sammenlignet med slik AI-en var før utvidelsen, det er problemet. Den vanskeligste vanskelighetsgraden (Deity) er fortsatt altfor lett å slå, og folk hadde store forhåpninger om at denne utvidelsen skulle gjøre selve AI-en sterkere for de tøffere vanskelighetsgradene. Det skjedde ikke.

 

AI-en får veldig gode buffs jo vanskeligere de blir (som å starte med flere enheter, og få boosts til science og culture), men problemet er at den fortsatt er dum som et brød, og derfor blir utrolig lett å ta igjen for folk som har sånn passe kunnskap om spillet.

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...