Gå til innhold

Huawei Mate X - Tråden.


Merko

Anbefalte innlegg

Fant ingen Huawei Mate X tråd, så oppretter en for diskusjon.

 

Huawei har nå vist frem sin Foldable variant.

 

Pris ligger på 2299 Euro som er etter dagens kurs 22 428. Så kommer evt mva + norske avrundinger i tillegg.

 

Enheten vil støtte dagens og neste generasjons 5G nettverk. 8GB innebygd minne og 512GB lagringsplass (kan utvides med 256GB minnekort).

 

Har ingen notch, hull eller andre ting som går over skjermen i "utfoldet"-modus. Kun et stort skjermareal.

 

Må innrømme at det er første gangen jeg har hatt lyst på en Huawei telefon. Synd prisen er litt avskrekkende enda.

 

2PtRInc.png

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt synd at Huawei låser Android slik at man ikke får rootet. Er det noe de er konsekvent på eller er det bare på noen modeller? Kan denne f.eks bli åpen for det?

Ingen anelse. Regner med at det er noen som får til en root på et eller annet tidspunkt.

 

Noe spesiell grunn for at man rooter nå om dagene? Har ikke rootet på mine siste Samsung telefoner hvert fall.

Har ikke sett behovet.

Lenke til kommentar

Lurer på hvor lang tid det vil ta før appene er optimalisert for å kjøre i kvadratisk skjerm. Ser for meg at de som blåser tjue høvdinger på en sånn, enten de går for Huawei eller Samsung, kommer til å irritere seg i hjel over dårlig skjermutnyttelse.

 

Håper for deres del at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Ingen anelse. Regner med at det er noen som får til en root på et eller annet tidspunkt.

 

Noe spesiell grunn for at man rooter nå om dagene? Har ikke rootet på mine siste Samsung telefoner hvert fall.

Har ikke sett behovet.

Jeg ville roote min fordi at man ikke får mulighet til å stoppe lading ved 80% uten root. Peanuts og totalt unødvendig sikkert, men det var da jeg oppdaget at huaweien var like låst som en iPhone. Jeg skjønner igrunnen ikke hva de vil oppnå ved å ikke tillate root. Høyere sikkerhet?

Lenke til kommentar

Fant ingen Huawei Mate X tråd, så oppretter en for diskusjon.

 

Huawei har nå vist frem sin Foldable variant.

 

Pris ligger på 2299 Euro som er etter dagens kurs 22 428. Så kommer evt mva + norske avrundinger i tillegg.

 

Enheten vil støtte dagens og neste generasjons 5G nettverk. 8GB innebygd minne og 512GB lagringsplass (kan utvides med 256GB minnekort).

 

Har ingen notch, hull eller andre ting som går over skjermen i "utfoldet"-modus. Kun et stort skjermareal.

 

Må innrømme at det er første gangen jeg har hatt lyst på en Huawei telefon. Synd prisen er litt avskrekkende enda.

 

2PtRInc.png

 

Jeg har hatt ALT av toppmodellene med Android de siste åra. Ingen ting jeg har vært så fornøyd med som Huawei. Har Mate 20 Pro nå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen anelse. Regner med at det er noen som får til en root på et eller annet tidspunkt.

 

Noe spesiell grunn for at man rooter nå om dagene? Har ikke rootet på mine siste Samsung telefoner hvert fall.

Har ikke sett behovet.

 

Er det slik at de nekter å låse opp bootloadern til folk?

 

Root er kjekt til noen småting, som å få f.eks stereolyd på telefoner som ikke støtter det, og for å fjerne gif search filter i gboard så man kan sende grove ting om ønskelig :p

 

Men ikke akkurat veldig nødvendige ting.

Lenke til kommentar

Er det slik at de nekter å låse opp bootloadern til folk?

 

Root er kjekt til noen småting, som å få f.eks stereolyd på telefoner som ikke støtter det, og for å fjerne gif search filter i gboard så man kan sende grove ting om ønskelig :p

 

Men ikke akkurat veldig nødvendige ting.

Det var ihvertfall tilfelle når jeg prøvde på Mate 20 pro.. Det er ikke veldig kritisk, men samtidig er det kjekt om man vil ha telefonen lenger siden software oppdateringer kommer vanvittig tregt/aldri til eldre Android telefoner.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...