Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

robertaas skrev (5 minutter siden):

Gikk fra s8+ til en ny s10+ denne uken. Batteritiden er merkbart dårligere på S10+ enn på den gamle mobilen som jeg har brukt i over 3 år. Har oppdatert alt av apper og programvare, kjører sparemodus, har BT av og stoppet apper i bakgrunn.

Skikkelig nedtur.

Det har skjedd tidligere også når man kopierer over fra gammel tlf. prøv en Clean install, så se hvordan den er da i et døgn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
robertaas skrev (1 minutt siden):

Hvordan skulle kopiering av data gi høyere strømforbruk? Jeg ser jo at det ikke er noen ukjente apper som bruker strøm.

Mye rart som kan skje når man kopierer over fra gammel enhet. Var et veldig stort problem med iPhone før. Sett tilsvarende eksempler på både Samsung og andre Android-enheter. Verdt et forsøk hvert fall. :) Tror ikke 10+ har dårligere batteri enn 8+. hardwaren skal jo i tillegg ta mindre strøm.

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 minutter siden):

Mye rart som kan skje når man kopierer over fra gammel enhet. Var et veldig stort problem med iPhone før. Sett tilsvarende eksempler på både Samsung og andre Android-enheter. Verdt et forsøk hvert fall. :) Tror ikke 10+ har dårligere batteri enn 8+. hardwaren skal jo i tillegg ta mindre strøm.

Jeg ser virkelig ikke hvordan manuell overføring av data skulle gjøre noen forskjell.

Vurderer å returnere mobilen, men utvalget av vanntette mobiler med hodetelefonutgang og trådløs ladning er ikke særlig stor.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (Akkurat nå):

Jeg ser virkelig ikke hvordan manuell overføring av data skulle gjøre noen forskjell.

Vurderer å returnere mobilen, men utvalget av vanntette mobiler med hodetelefonutgang og trådløs ladning er ikke særlig stor.

Manuel overføring burde stort sett fungere. Kan oppstå mer trøbbel om man bruker programmer som smart switch ol 

Lenke til kommentar
Merko skrev (På 16.10.2020 den 23.41):

Manuel overføring burde stort sett fungere. Kan oppstå mer trøbbel om man bruker programmer som smart switch ol 

Fikk tilslutt resatt mobilen og overført ting manuelt. Det løste problemet, fikk en helt annen mobil. Så takk for tips.

Prøver nå finne ut av om man manuelt kan overføre SMS og ringe-logg.

Lenke til kommentar
robertaas skrev (13 minutter siden):

Fikk tilslutt resatt mobilen og overført ting manuelt. Det løste problemet, fikk en helt annen mobil. Så takk for tips.

Prøver nå finne ut av om man manuelt kan overføre SMS og ringe-logg.

"kult" at det fortsatt er et problem, da kan jeg fortsatt tipse om det ved tilsvarende problemer. Jobbet tidligere med å overføre fra X til Y, så der jeg har erfaringen ifra. Dog veldig merkelig at sånne ting fortsatt er et problem. 

 

Uansett så kan du jo alltids installere Samsung smart switch på pc, ta backup av gammel pc, deretter koble til din nye og velge et du kun skal overføre sms og logg. Jeg tviler veldig sterkt på at det skal krølle noe til, men garanterer ingenting. 😊

Endret av Merko
Lenke til kommentar

Mamma spurte om denne Samsung Galaxy S10 Lite var et godt kjøp. En telefon jeg aldri hadde hørt om. Tilsynelatende bedre enn S10 og billigere selv idag. Eneste forskjellene jeg ser er at den har lavere skjermoppløsning og kanskje ikke IP68 rated? Selv kamera arrayen så ny og bedre ut. Stemmer dette? Noen som har gjort noe research på denne mobilen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Merko skrev (På 6.11.2020 den 9.22):

Neida. Bare security fiks. De har bare glemt å fjerne patch notes siden januar eller noe 

Rene sikkerhetsoppdateringer er merket med XXS i build nummeret, som forrige: G975FXXS9DTI8, mens den nyeste oppdateringen er en bugfixoppdatering med utdatert endringslogg*. Oppdateringer som ikke er rene sikkerhetsoppdateringer er merket med XXU, som den siste: G975FXXU9DTJA. S står for Security, U står for User, altså bygg rettet mot sluttbruker, i motsetning til debug builds.

* https://doc.samsungmobile.com/SM-G975F/NEE/doc.html

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen flere som har minnekort i kortleseren som telefonen (S10+) plutselig ikke finner?
Jeg hadde 2000+ bilder (som heldigvis også synker til Dropbox), og andre dokumenter lagret på minnekortet, men i forrige uke så var plutselig alt borte. Det kan godt være det fortsatt ligger på minnekortet da, men telefonen leser ikke kortet. Jeg har tatt det ut og pusset det forsiktig, uten hell. Jeg har også omstarta telefonen.

Jeg bruker minnekort til kamerarull, slik at jeg ikke skal proppe telefonen full med én gang. 

Det lukter en Galaxy Note 20 i min nærmeste fremtid om dette ikke lar seg løse. Hadde jo planer om å holde ut i 2 år denne gangen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...