Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Ja, tenkte mer at man kan bytte til prøve abonnement som er såpass billig. Betaler man for eksempel 499kr i måneden i dag, så har man jo spart 800kr på to måneder. Så bytter man til TalkMore og betaler 99kr i to måneder til, og så videre...

Har gjort det selv de siste par månedene, men at some point tar det jo slutt.

Greit å få noe ut av et abo om man først binder seg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

S10+ 1TB kosta 12 700 i går. Nå er den 4090 kr dyrere... Hadde litt lyst til å bestille, men må vente til arbeidsgiver bestiller fra sine faste og ekstremt dyre leverandør.

Da kan jeg informere deg om at dette var noe jeg forsøkte på i går. Kunne ikke la 1 TB-varianten til den prisen gå upåaktet hen. Da jeg kom dit hvor man skal oppgi postnummer for leveringsalternativer fikk jeg bare opp «Feil. Kunne ikke finne noe på dette postnummeret». Prøvde et par andre postnumre for å sjekke om det bare var mitt som feilet, men det var det ikke. Det var nok bare noen bugs på Samsung sine nettsider rundt lanseringstider i går.

 

Endte uansett med å forhåndsbestille 512 GB-utgaven i keramisk sort, men... Vet ikke helt om jeg skal beholde den bestillingen. Er veldig usikker på om den til syvende og sist er verdt de to og et halvt tusen ekstra...

Lenke til kommentar

Jeg ender nok opp med å bryte ut av eple-universet med en av disse. Har mest lyst på S10, men det forutsetter at jeg finner en god skjermbeskytter. Alternativet er S10e. Kvier meg litt på å bestille i tilfelle jeg må bruke åpent kjøp. Verste jeg vet er å returnere noe...

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Har gjort det selv de siste par månedene, men at some point tar det jo slutt.

Greit å få noe ut av et abo om man først binder seg :)

Drev og bytta fram og tilbake mellom Onecall og Talkmore selv en stund for å få disse månedene til 99 kr igjen og igjen. ? Slutta etterhvert da, koster uansett bare ca 250 kr måneden hos Onecall med mitt forbruk, og det kan være greit å ikke misbruke slike forbrukervennlige ordninger for hardt.

 

Poenget mitt er at jeg trolig uansett sparer ved å være uten binding, slik at jeg kan bruke andre enn Telenor eller Telia, selv når jeg må betale abonnement til normal fullpris fra andre aktører. Telia og Telenor er så dyre i forhold, og rabatt ved binding hjelper bare litt. Aldri hatt problemer med dekningen hos disse, slik jeg hadde med Tele2 i sin tid.

Endret av Veselen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ender nok opp med å bryte ut av eple-universet med en av disse. Har mest lyst på S10, men det forutsetter at jeg finner en god skjermbeskytter.

Jeg kommer til å bruke originalt flipdeksel fra Samsung. De er fine og har god kvalitet. Pleide bruke slike skjermbeskyttere fra InvisibleShield med Iphone 3GS, 4 og 4S, men det var noe herk. Endte alltid opp med å fjerne dem igjen etter et par måneder. Ble aldri noe fint, og reduserte skjermkvaliteten for mye for meg. Dama har skjermbeskytter på sin Iphone 8 i dag, og det er det samme, stygge makkverket som da. Med Galaxy S4, S5 og S7 Edge har jeg brukt de originale flipdekslene, og har ikke sett meg tilbake. S View Cover er favoritten, men LED View og Clear View var også bra. Noe upraktisk, men skjermen er like nydelig som ny. Alt det gode tilbehøret er faktisk en av hovedgrunnene til at jeg er så lojal overfor Galaxy-serien. Endret av Veselen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ender nok opp med å bryte ut av eple-universet med en av disse. Har mest lyst på S10, men det forutsetter at jeg finner en god skjermbeskytter. Alternativet er S10e. Kvier meg litt på å bestille i tilfelle jeg må bruke åpent kjøp. Verste jeg vet er å returnere noe...

Da er nok dette en fin øvelse på å bli bedre til å returnere noe :) Du blir overrasket over hvor lite polert ting er og 2019 telefon uten skikkelig ansiktsgjenkjenning? Vil du virkelig tilbake til fingeravtrykk? Husk også buet skjerm og leser i skjermen om du liker å bruke glassbeskytter for det er ikke mulig på denne (på en bra måte). Både note8,9 og mate 20 så løsnet beskytter på for min del og alle var lagt på i butikk skikkelig.

 

Jeg hadde et genuint håp om at nå kom det noe bra, men faceid og buet skjerm var den store killeren for min del :/

Lenke til kommentar

Da er nok dette en fin øvelse på å bli bedre til å returnere noe :) Du blir overrasket over hvor lite polert ting er og 2019 telefon uten skikkelig ansiktsgjenkjenning? Vil du virkelig tilbake til fingeravtrykk? Husk også buet skjerm og leser i skjermen om du liker å bruke glassbeskytter for det er ikke mulig på denne (på en bra måte). Både note8,9 og mate 20 så løsnet beskytter på for min del og alle var lagt på i butikk skikkelig.

 

Jeg hadde et genuint håp om at nå kom det noe bra, men faceid og buet skjerm var den store killeren for min del :/

Jeg er egentlig enig i alt du skriver, ikke at disse egenskapene er dårlige, men veldig uvant fra Apple. Jeg tror jeg lett kunne vendt meg til å bruke android om jeg virkelig gav det en sjanse. Hadde Huawei P20 Pro en kort periode i fjor sommer. Frustrerende i starten, men så ble det nesten vanskelig å gi den fra seg.

 

Mulig S10e er det beste alternativet for min del, men det er vanskelig å gi fra seg det ekstra kameraet. Likevel, kameraet på S10e er vel også temmelig ok :)

 

I tillegg må jeg innrømme at dette begynner å bli en prinsippsak. Synes Apple ikke lytter like mye til kundene som Samsung og Huawei. Greit, det er ikke alltid de to sistnevnte får det til, men de forsøker i hvert fall. I tillegg vet jeg jo at neste iphone vil koste minst like mye som i dag. Sånn sett så synes jeg 9500kr for en S10 er helt ok.

Endret av torbjornhb
Lenke til kommentar

Da er nok dette en fin øvelse på å bli bedre til å returnere noe :) Du blir overrasket over hvor lite polert ting er og 2019 telefon uten skikkelig ansiktsgjenkjenning? Vil du virkelig tilbake til fingeravtrykk? Husk også buet skjerm og leser i skjermen om du liker å bruke glassbeskytter for det er ikke mulig på denne (på en bra måte). Både note8,9 og mate 20 så løsnet beskytter på for min del og alle var lagt på i butikk skikkelig.

 

Jeg hadde et genuint håp om at nå kom det noe bra, men faceid og buet skjerm var den store killeren for min del :/

S10e har flat skjerm.

Whitestone Dome skal visst funke veldig bra til buede skjermer.

 

Ser heller ikke problemet med manglende Face id. På iPhone så må du uansett sveipe med fingeren for å åpne telefonen. Så hva er egentlig forskjellen på å legge fingeren på skjermen for å åpne, eller bruke fingeren til å sveipe seg inn?

Lenke til kommentar

Er det bindingstid for å få denne rabatten da?

Jeg sjekka dette ut. 8490 kr for S10 om en er eller blir kunde hos Talkmore. Står ingen ting om at det medfører binding, men det er jo nesten for godt til å være sant.

 

Det er ingen bindingstid hos Talkmore for å få tilbudet på 1000 kroner i avslag, du må være kunde men kan portere bort etter kjøp.

Lenke til kommentar

Det er ingen bindingstid hos Talkmore for å få tilbudet på 1000 kroner i avslag, du må være kunde men kan portere bort etter kjøp.

Lett valg hvor jeg kjøper mobilen i såfall.

 

Sendte mail til dem for å være sikker. "Om du bestiller med 1000,- kr i rabatt må du ha betalt tre fakturaer eller du må betale tre fakturaer." fikk jeg til svar. Underlig at det ikke kommer bedre fram da under bestillingen, og at det står "Alle våre abonnement er uten binding" på sida deres. Uansett så er 3 måneder helt akseptabelt for meg. Bytter bare til samme abonnement fra Talkmore som jeg har hos Onecall i dag. Innen jeg drar på ferie i sommer og faktisk behøver 10 GB data, så bytter jeg bare tilbake til Onecall for å få Prøvekjøp. 

Endret av Veselen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bestilte en s10+ 128gb.

Kommer fra en iPhone 7+, gleder meg til overgangen.

 

Bestilte fra komplett, håper de sender den ut litt før 8 mars. Er det noen som har erfaring med slikt fra før?

Er veldig forskjellig fra butikk til butikk og fra launch til launch, de fleste sender når de får på lager, med mindre det er en uke før ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...