Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nyhetene så store nå da? De har fått «notch» (plassert innpå skjermen) og ellers er mye veldig likt som s9. Qualcomm sin fingeravtrykk leser fikk den, men f.eks Huawei var jo kommet lenger der med face sensoren sin på mate i slutten av 2018. Synst det er fryktelig lite innovasjon om dagen fra alle kanter. S10 lanseringen var omtrent like kjedelig som iPhone Xs lanseringen bortsett fra at det var forventet liten endring på Xs sin lansering.

 

Var det mange som handlet på 20% avslaget i dag da? Jeg sto i butikken og grublet på om jeg skulle gi den en sjangs, men lot den passere. Har trua på at Huawei kommer til å gi S9 en fight nå med P30pro.

Endret av minim
Lenke til kommentar

Var det mange som handlet på 20% avslaget i dag da? Jeg sto i butikken og grublet på om jeg skulle gi den en sjangs, men lot den passere. Har trua på at Huawei kommer til å gi S9 en fight nå med P30pro.

Tror nok at P30Pro vil gi S9 en god fight ja.

 

S10 derimot, så er det jo en rekke nyheter. Kamera, Batteri, Skjerm, Sensor i skjerm blant annet.

Lenke til kommentar

Tror nok at P30Pro vil gi S9 en god fight ja.

 

S10 derimot, så er det jo en rekke nyheter. Kamera, Batteri, Skjerm, Sensor i skjerm blant annet.

Tja det er litt relativt.. Alle youtuberne som er betalt for å skryte den opp i skyene ser på det som enorme innovasjoner, men er det nå egentlig det?

 

-På kamera tester så ser man igjen at den ikke skiller seg veldig i fra alt annet. Slik har det nå vært jevnlig i det siste. Det skjer jo litt på den fronten, men det er jo kun små nyanser der også.

 

-Batteriet i Note9 var 4000mAh og i S9+ er det bare marginalt større og Mate fra Huawei er i samme klasse.

 

-Skjermene har i lengre tid vært kjempebra så 99.9999% av brukerne som var fornøyde med Note9 sin skjerm merker knapt forskjell. Note har litt rammer ja, men til gjengjeld har den heldekkende skjerm uten kamera som opptar øvre hjørne. De som har skreket om notch de siste årene syns jeg bør ligge lavt for det å ha noe innpå skjermen slik at man får en dødsone både over og ved siden er neimen ikke mye bedre. Subjektivt selvsagt, men det er nå min mening.

 

-Sensor i skjerm har oneplus/Huawei med flere hatt en stund nå. Joa det er en annen teknologi, men den er igjen kun marginalt bedre.

 

Jeg mener nå fortsatt jeg kan hevde at jeg savner innovasjon i fra alle kanter i det siste.. kanskje det ikke er mer å finne opp :D

Lenke til kommentar

Tja det er litt relativt.. Alle youtuberne som er betalt for å skryte den opp i skyene ser på det som enorme innovasjoner, men er det nå egentlig det?

 

-På kamera tester så ser man igjen at den ikke skiller seg veldig i fra alt annet. Slik har det nå vært jevnlig i det siste. Det skjer jo litt på den fronten, men det er jo kun små nyanser der også.

 

-Batteriet i Note9 var 4000mAh og i S9+ er det bare marginalt større og Mate fra Huawei er i samme klasse.

 

-Skjermene har i lengre tid vært kjempebra så 99.9999% av brukerne som var fornøyde med Note9 sin skjerm merker knapt forskjell. Note har litt rammer ja, men til gjengjeld har den heldekkende skjerm uten kamera som opptar øvre hjørne. De som har skreket om notch de siste årene syns jeg bør ligge lavt for det å ha noe innpå skjermen slik at man får en dødsone både over og ved siden er neimen ikke mye bedre. Subjektivt selvsagt, men det er nå min mening.

 

-Sensor i skjerm har oneplus/Huawei med flere hatt en stund nå. Joa det er en annen teknologi, men den er igjen kun marginalt bedre.

 

Jeg mener nå fortsatt jeg kan hevde at jeg savner innovasjon i fra alle kanter i det siste.. kanskje det ikke er mer å finne opp :D

Personlig så vurderer jeg faktisk Samsung Fold eller Huawei Mate X :)

Lenke til kommentar

 

-På kamera tester så ser man igjen at den ikke skiller seg veldig i fra alt annet. Slik har det nå vært jevnlig i det siste. Det skjer jo litt på den fronten, men det er jo kun små nyanser der også.

Jo, kameraet er vesentlig forbedret med Samsung S10.

Ja, bildekvaliteten er tilnærmet lik, men man har flere moduser som vidvinkel og zoom i tillegg til en utrolig bra bildestabilisering under filming.

 

 

-Batteriet i Note9 var 4000mAh og i S9+ er det bare marginalt større og Mate fra Huawei er i samme klasse.

Hvorfor sammenligner du S10 med en helt annen mobil/model?

Blir som om man skulle ha sammenlignet batteriet på Tesla Model 3 med Tesla Model X..

Nye telefonen fra Energizer har jo 18000 mAh batteri..

 

Samsung S9 har 3000 mAh

Samsung S10 har 3400 mAh

 

S9+ har 3500 mAh

S10+ har 4100 mAh.

 

I tillegg til forbedring av software og ny hardware som krever mindre strøm.

Personlig så vurderer jeg faktisk Samsung Fold eller Huawei Mate X :)

Samsung Fold frister ikke i det hele tatt for min del.

Huawei Mate X derimot. Men regner med jobben kjøper den inn, så får leke med den da så se hvordan den er i daglig bruk

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung Fold frister ikke i det hele tatt for min del.

Huawei Mate X derimot. Men regner med jobben kjøper den inn, så får leke med den da så se hvordan den er i daglig bruk

Var Mate X som virket mest fristende, men er mange ubesvarte spørsmål rundt den også.

 

Sett Xiaomi sin?

 

Lenke til kommentar

Personlig så vurderer jeg faktisk Samsung Fold eller Huawei Mate X :)

 

Ja der snakker vi innovasjon :) Kunne tenkt meg det selv, men bikker de 20k så er det over min smertegrense også. 

 

 

Jo, kameraet er vesentlig forbedret med Samsung S10.

Ja, bildekvaliteten er tilnærmet lik, men man har flere moduser som vidvinkel og zoom i tillegg til en utrolig bra bildestabilisering under filming.

 

 

Hvorfor sammenligner du S10 med en helt annen mobil/model?

Blir som om man skulle ha sammenlignet batteriet på Tesla Model 3 med Tesla Model X..

Nye telefonen fra Energizer har jo 18000 mAh batteri..

 

Samsung S9 har 3000 mAh

Samsung S10 har 3400 mAh

 

S9+ har 3500 mAh

S10+ har 4100 mAh.

 

I tillegg til forbedring av software og ny hardware som krever mindre strøm.

Samsung Fold frister ikke i det hele tatt for min del.

Huawei Mate X derimot. Men regner med jobben kjøper den inn, så får leke med den da så se hvordan den er i daglig bruk

Var egentlig bare fordi det ikke er så stor forskjell på s10+ og note9, men kunne sammenlignet med mye annet i samme klasse også som gir same-ish batteri nivå. I S10+ sin klasse så er normalen rundt den batteristørrelsen som den har med unntaket av iphone som har mindre batteri, men omtrent like lang brukstid siden den er mer effektiv. Poenget mitt er at det bare er småting som er gjort og så blir det hypet veldig opp. 

 

Fold telefonene er et eksempel på det jeg mener er riktig retning med å finne på noe nytt og spennende. Det vi ser nå er første generasjon, men jeg har trua på det der når de får finpusset teknologien litt. Jeg kunne tenkt meg et lite fotavtrykk i det daglige, men det er kjekt å kunne ha stor skjerm i mange sammenhenger.

Lenke til kommentar

Begynte egentlig å bruke iPhone for litt siden, og tror kanskje fortsetter å bruke det fremover.

Men har fått bestilt meg en S10+ nå, som jeg bare skal bruke til development, og jeg gleder meg som en kid til å komme igang å se hvor bra denne egentlig kan bli :)

Fikk med Galaxy Buds i prisen, men det er kanskje vanlig for de som bestiller i begynnelsen.

Anngående S9 som dere over her snakker litt om, det er fortsatt en veldig god telefon.

 

S9+ på den aller siste Oreo oppdateringen, som faktisk ble suppet en måned etter Pie oppdateringene hadde begynt å komme er helt rå, det er den beste telefonen jeg noengang har hatt.

Jeg hadde nytt batteri i denne telefonen og fikk 3 dager ut av den med mye bruk.

Jeg synes ofte det er litt kjedelig med Samsung sine telefoner at det liksom tar en 7/8 måneder før telefonen når sitt maks potensiale.

 

Det er tiden det tar før man får softwaren helt perfekt, slik har det vært siden S5!

Og akkurat når man begynner å få drit nice batteri, en uberrask telefon som hviler bra og ikke har noen lag, slippes en ny Android versjon og man er tilbake på scratch igjen :)

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...