Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Har hatt S2, S3, S4, (brukt) S5, S7, S8 og nå S9+. Denne gangen står jeg over. 

 

Etter å ha kjøpt S9+ på release har jeg sett flere spennende mobiler der ute, som jeg gjerne kunne tenkt meg å prøvd. Flere interessante modeller har vært for eksempel P20 Pro, Mate 20 Pro, OnePlus 6T, Poco F1 og Pixel 3XL.
OnePlus har nok vært mest interessant. Poenget mitt er at det virker som man kan få ekstremt bra telefon til under prisene Samsung oppererer med. 

 

Eneste klare fordelen jeg ser med Samsung nå er at de ofte gir vekk ekstrautstyr til de som har deres telefoner. Fikk for eksempel med Gear IconX 2018 til min S9+. Og nå får man nyere propper med S10. Det er kjempebra.

 

 

Foreløbig sitter jeg å venter på hva OnePlus har å by på i OnePlus 7 :)

 

 

 

Edit:
For meg var det egentlig ikke store oppgraderingene i S10.

Kamera betyr lite for meg, da mobilkameraene har vært god nok i flere år.

Er ikke så sikker på om jeg anser "infinity O" som noe annet enn en alternativ notch. 

OneUI har jeg hatt lenge på min S9+ (custom rom), så software messig virker det likt.

Fingeravtrykk i skjermen er dog veldig interessant.

 

Forøvrig har jeg dual-sim+SD mod på min S9+, som jeg gjør stor utnytte av

Endret av JFM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt S2, S3, S4, (brukt) S5, S7, S8 og nå S9+. Denne gangen står jeg over. 

 

Etter å ha kjøpt S9+ på release har jeg sett flere spennende mobiler der ute, som jeg gjerne kunne tenkt meg å prøvd. Flere interessante modeller har vært for eksempel P20 Pro, Mate 20 Pro, OnePlus 6T, Poco F1 og Pixel 3XL.

OnePlus har nok vært mest interessant. Poenget mitt er at det virker som man kan få ekstremt bra telefon til under prisene Samsung oppererer med. 

 

Eneste klare fordelen jeg ser med Samsung nå er at de ofte gir vekk ekstrautstyr til de som har deres telefoner. Fikk for eksempel med Gear IconX 2018 til min S9+. Og nå får man nyere propper med S10. Det er kjempebra.

 

 

Foreløbig sitter jeg å venter på hva OnePlus har å by på i OnePlus 7 :)

 

 

 

Edit:

For meg var det egentlig ikke store oppgraderingene i S10.

Kamera betyr lite for meg, da mobilkameraene har vært god nok i flere år.

Er ikke så sikker på om jeg anser "infinity O" som noe annet enn en alternativ notch. 

OneUI har jeg hatt lenge på min S9+ (custom rom), så software messig virker det likt.

Fingeravtrykk i skjermen er dog veldig interessant.

 

Forøvrig har jeg dual-sim+SD mod på min S9+, som jeg gjør stor utnytte av

 

 

Ja, men ingen er så fin som Iphone Xs Max. Har aldri eid en iphone før og har S8 nå, men Iphone Xs er den fineste som noen gang er laget

Lenke til kommentar

Iphone XS har jo samme busslomma som Iphone X hadde allerede i 2017. Banebrytende design da, men ganske kjipt i 2019 når Samsung nå viser hva de får til på skjermfronten. Jeg mener S10 er den lekreste mobilen noen gang laget. Apple har en jobb å gjøre når det kommer til å ta igjen Samsung m.fl. når det kommer til skjerm og design. Iphone kjøper man da ikke for maskinvaren, det er for programvaren. Hadde de lansert en mobil med like bra skjerm, kamera og innmat som Samsung m.fl. hadde jeg lett bytta tilbake. Vurderte Iphone X en stund, men det var riktignok i 2017.

 

Spent på hva Huawei kommer med i slutten av mars. Fikser de den svære busslomma si og får en skjerm som er omtrent like bra som på S10 kunne jeg nok fint tatt den istedet. Regner nemlig med at den får 3D ansiktsopplåsing som Mate 20 Pro.

Endret av Veselen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle helt ærlig ønske Samsung eller noen andre lagde en "active" modell igjen, kan se for meg 5-6000Mah og gjerne litt røffere innpakking.

Har ikke så mye for seg nå som mobilene deres har hatt IP68-sertifisering siden S7-serien. Slenger man på et deksel som dekker alle sidene så har man i grunn en mobil som tåler veldig mye.

Endret av Veselen
Lenke til kommentar

Den dagen Samsung slutter med så skjørt glass på telefonene sine skal jeg vurdere å oppgradere fra min S7 Edge. Hadde en S8 i to uker, glasset knuste fra et bittelite fall. S7 Edge har møtt flisene flere ganger uten at glasset har knust.

 

Når det er sagt ser S10 sykt fristende ut. Hadde den bare kostet 1/3 av prisen hadde jeg oppgradert.

Lenke til kommentar

Samsung sine telefoner ser bra ut og føles bra med tanke på kvalitetfølelsen. Men det som bekymrer meg er hvor bra telefon fungerer over tid, jeg tenker på tregheter. Alle andre Samsung telefoner jeg har hatt er bra de første ukene, men så kommer tregheten, og telefonen blir håpløs å bruke. Jeg håper de har gjort forbedringer på dette, ellers blir S10 den aller siste Samsung ever. Jeg bruker idag en Onplus 6, og den er super rask og helt uten treghet.

Lenke til kommentar

Den dagen Samsung slutter med så skjørt glass på telefonene sine skal jeg vurdere å oppgradere fra min S7 Edge. Hadde en S8 i to uker, glasset knuste fra et bittelite fall. S7 Edge har møtt flisene flere ganger uten at glasset har knust.

 

Når det er sagt ser S10 sykt fristende ut. Hadde den bare kostet 1/3 av prisen hadde jeg oppgradert.

Har bare med flaks å gjøre, har hatt S7E, S8+, S9+ og Note 9, har mistet alle ganske mange ganger på forskjellig underlag, om glasset knuser eller ikke har nesten 100% med "flaks" å gjøre, altså vinkelen den treffer på osv...

 

Men du kan jo slippe unna med;

 

1; Skikkelig deksel

 

2; Forsikring med inkludert skjermforsikring, bytte av skjerm for 500kr

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samsung sine telefoner ser bra ut og føles bra med tanke på kvalitetfølelsen. Men det som bekymrer meg er hvor bra telefon fungerer over tid, jeg tenker på tregheter. Alle andre Samsung telefoner jeg har hatt er bra de første ukene, men så kommer tregheten, og telefonen blir håpløs å bruke. Jeg håper de har gjort forbedringer på dette, ellers blir S10 den aller siste Samsung ever. Jeg bruker idag en Onplus 6, og den er super rask og helt uten treghet.

 

Min S4+ og S5+ ble skikkelig treige etter noe tids bruk, faktisk så ille at jeg gikk helt bort fra Samsung en god periode.

 

S8+ og S9+ derimot har jeg ikke hatt noe slike problemer med.

Lenke til kommentar

Har man fortsatt edge meny på one ui?

Har sett masse videoer av one ui, men ingen som viser det fram.

 

Gleder meg veldig til jeg får s10, det blir spennende å gå fra iOS til Android igjen.

Edge panel er der på tidligere telefoner som har fått One UI. Man kan jo selvsagt slå det av, men det kunne man jo tidligere også.
Lenke til kommentar

Er vanlig at Samsung ikke tilbyr alle fargene i norge til å begynne med

Noen ganger kommer resten etter noen måneder, noen ganger får vi aldri alle valgene.

Det kommer en S10+ 5G edition med 4500Mah batteri.

 

Det er rart at de ikke kommer med alle modellene i Norge, med tanke på hvor mye penger nordmenn bruker på elektronikk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...