Gå til innhold

Samsung Galaxy S10/S10+ tråden


Avstemming  

150 stemmer

  1. 1. Kommer du til å kjøpe deg en Samsung Galaxy S10/S10+?

    • Ja, jeg oppgraderer fra S9/S9+/Note 9
      22
    • Ja, jeg oppgraderer fra S8/S8+/Note 8
      21
    • Ja, jeg oppgraderer fra eldre Samsung
      20
    • Ja, jeg bytter fra iPhone
      11
    • Ja, jeg bytter fra Huawei
      9
    • Nei, jeg står over i år
      25
    • Nei, årets modeller er for dyre
      17
    • Jeg avventer og ser hva annet som kommer på markedet
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hopper i det og går for en S10+ i keramisk sort. Men er litt revet mellom to stoler. Hva mener folket i denne tråden? Er 12 GB RAM (og 1 TB lagringsplass) verdt nesten 17 lapper? Eller bør 8 GB holde i massevis et par år fremover?

Tror de færreste av oss vil ha behov for mer enn 8GB

Lenke til kommentar

12Gb RAM er bare waste. Innen du trenger det så vil du ønske deg en S13 uansett. Men lagringsplassen får du sammenlikne mot prisen på SD kort, og ta med raskere skriv/les også. 

Jeg bruker over 100 GB på min mobil, og det uten å ha lagret filmer eller serier på den.

 

De fleste apper lar en ikke bruke SD-kortet og S10+ skal ifølge Teknisk Ukeblad ikke ha plass for SD-kort slik som S10 og S10e har.

Lenke til kommentar

Står at S10+ har plass til SD kort her:

https://www.anandtech.com/show/13960/samsung-announces-the-galaxy-s10-10th-anniversary-trio

 

Jeg har brukt SD kort i alle år, men det er bare kameraet og Spotify jeg har satt til å bruke det. Resten kjører på den raskere interne lagringen. Det får man vurdere selv hva behovet er, men er det noen vanlige apper som bruker masse lagringsplass du vet at ikke støtter SD kort? 

Lenke til kommentar

OK, da tar de eller Teknisk Ukeblad tek.no feil.

https://www.tek.no/artikler/sniktitt-samsung-galaxy-s10-mobil-med-fantastisk-videostabilisering-og-vanvittige-spesifikasjoner/458281

 

 men er det noen vanlige apper som bruker masse lagringsplass du vet at ikke støtter SD kort? 

Newsreader, Samsung Gear 360, Musikk, Tripadvisor, Facebook, Flyover Country, Google Play, Chrome, ...

 

Lenke til kommentar

Har brukt flere av de uten at de bruker nevneverdig mye lagring, men ukjent med bruken til Musikk, Gear og Flyover Country. Hvor mye bruker hver av de hos deg?

 

Man trenger ikke alt på SD kort, kun det største og det som ikke er avhengig av kjapp skriv/les. For meg så holder det i massevis med kun Kamera og Spotify.

 

Jeg er ikke spesielt interessert i å argumentere for SD kort, jeg betaler faktisk gjerne mer for å ha lagringen rett på telefonen, men jeg vil få frem at SD kort er faktisk helt uproblematisk for de aller fleste da de fleste største appene støtter dette. For min del så trenger jeg kun de to.

Lenke til kommentar

S10 lå en stund ute på Samsungs hjemmeside til 7200 kr i kveld. S10e og S10+ var også tilsvarende feilpriset. Noen som rakk å bestille?  :wee: Mener det var minst en halvtimes vindu, men jeg missa det mens jeg drev og bestemte meg for hvilket deksel jeg skulle velge. Da jeg var klar til å betale drev de akkurat og fiksa prisene.  :thumbdown:

 

Uansett så er jeg positivt overrasket over prisen. 9500 kr for S10. Forventa 11-12 000 kr. Forventa også 6 GB RAM bare. Eneste jeg er litt skuffa over er at den ikke fikk 3D ansiktsgjenkjenning.

 

Blir S10 istedetfor Mate 20 Pro likevel da. Lett. Oppgraderer fra S7 Edge. Knallbra telefon, men merker det er på høy tid med noe hvassere. S8 og S9 ville jeg ikke ha, for det ble for upraktisk med fingeravtrykkleser bak telefonen når jeg bruker mobilen hyppig til navigering i bilen, festet til mobilholder.

Endret av Veselen
Lenke til kommentar

Har brukt flere av de uten at de bruker nevneverdig mye lagring, men ukjent med bruken til Musikk, Gear og Flyover Country. Hvor mye bruker hver av de hos deg?

Begrenser meg veldig så det er kun snakk om ca 4 GB totalt på disse.

 

Eneste jeg er litt skuffa over er at den ikke fikk 3D ansiktsgjenkjenning.

Det skal S10 5G ha når den kommer på forsommeren.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

OK, da tar de eller Teknisk Ukeblad tek.no feil.

Angående ytelse skriver Samsung selv at «*Opptil 512 GB ekstra lagringsplass med eksternt microSD-kort, noe som kan gi til sammen 1,5 TB, bare tilgjengelig på Galaxy S10+.»

 

Digi.no skriver: «Men siden det er plass for et 512 GB microSD-kort i telefonene, utenom 5G-modellen, så nevner vi at Samsungs eget kort koster 1695 kroner.»

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har enda ikke funnet ut av det, så håper noen kan svare. Har S10 sitt frontkamera samme mulighet som iphone x/xs og Mate 20 Pro til å godkjenne alt mulig rart. Sånn passord og sikkerhetsmessig...?

Iris scanneren er borte, så du vil nok ha muligheten til å åpne telefonene med ansiktet, men ikke bankid og lignende. Det kan du derimot bruke fingeravtrykk til.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...