Gå til innhold

Tør ikke frigi ny AI-algoritme som dikter opp historier. – Kan lage troverdige, falske nyheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sier kjør på, slipp løs den mest avanserte algoritmen også...

Eksemplene i denne artikkelen var ikke så veldig imponerende, vil jeg si. Hver setning gav forsåvidt en viss mening. Men setningene stod ikke i noen relasjon til hverandre. Det var ikke noe tegn på intelligens i tekstene, hverken kunstig eller menneskelig.

Endret av BjartmarO
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det blir ihvertfall bedre grammatikk i kommentarfeltet fremover.

 

DET skal ikke mye til i enkelte kommentarfelt.Men hva kan man forvente når man ser på de enorme mengdene feil selve artiklene på for eksempel Dagbladet.no og ITAvisen inneholder...  :eek:

Det er sånn en finne fake news. Innholdet er for bra skrevet...

Lenke til kommentar

Hver setning gav forsåvidt en viss mening. Men setningene stod ikke i noen relasjon til hverandre. Det var ikke noe tegn på intelligens i tekstene, hverken kunstig eller menneskelig.

Igjen, ting som taler for at dette faktisk er en Donald Trump-simulator :ohmy:

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Menneskeheten har en tendens til å ikke forstå hva intelligens er.

 

Denne GPT greia er ikke noe annet enn en litt avansert repeater. Mange vil sikkert la seg forlede av spennende ny teknologi men GPT inneholder hverken intelligens eller visdom. Algoritmen er ikke en gang i stand til å skjelne mellom sant og usant. Den bare spyr ut noe som ligner noe annet og kaller det kunnskap.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg sier kjør på, slipp løs den mest avanserte algoritmen også...

 

Eksemplene i denne artikkelen var ikke så veldig imponerende, vil jeg si. Hver setning gav forsåvidt en viss mening. Men setningene stod ikke i noen relasjon til hverandre. Det var ikke noe tegn på intelligens i tekstene, hverken kunstig eller menneskelig.

 

Nei, dette var kun innholdsløst fjas. Det som er skummelt er at en stor del av befolkningen tror på argumenter uten begrunnelse hvis de blir fortalt på en overbevisende måte...

Lenke til kommentar

Eksemplene var jo elendige og selv folk med lav IQ ville ikke gått på disse.

Det er bare en lang liste påstander hvor noen få er relevante for temaet slik at det ser ut som algoritmen forstår konteksten. Selv for en fake news bot vil en påstand om at resirkulering fører til kreft vise mangel på forståelse av emnet som diskuteres.

 

Dersom boten kunne kommet med en delvis troverdig forklaring på hvorfor resirkulering fører til kreft så hadde vi snakket gjennombrudd.

 

Når jeg tenker meg om så minnet eksemplene om forslagene du får med autocomplete hos Google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...