Gå til innhold

Slik vil Audis neste elbil kunne se ut


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Gi det et par år så finner vi ut av det.

Vel, de har nå laget en bil, og den er ikke akkurat bedre på noe vis.

 

Som jeg sa gi de et par år, tror Audi på linje med andre store bilprodusenter vil selge i bøtter og spann bare på renommé, men det fordrer selvsagt at de kan levere nok biler.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

 

Ser bare merkelig ut med falske griller foran. Tesla skjønner designen med sin glatte front.

 

Det må være ironi!!?

Nei, syne ærlig talt både Audi og Mercedes sine elektriske biler ser merkelige ut med sånn grill foran, elektriske biler har ikke noe behov for en grill. Elbiler kan med fordel være glatte/smoothe foran. Enklere å rengjøre og ser penere ut også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil vel leveres ut noe sånt som 15.000 Teslaer i Norge i år på toppen av 30.000 allerede i kundenes hender, så Audi faller egentlig bare lengre bak Tesla.

Nei, det finnes ikke så mange Tesla-kunder i Norge. Og når en oppdager hvor laber kvalitet det er på tesla så vil alle andre merker vinne. Det blir tøft for Tesla når de utenfor menigheten opplever Tesla på kroppen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, syne ærlig talt både Audi og Mercedes sine elektriske biler ser merkelige ut med sånn grill foran, elektriske biler har ikke noe behov for en grill. Elbiler kan med fordel være glatte/smoothe foran. Enklere å rengjøre og ser penere ut også.

 

Helt enig, men husk at Model S først kom med den fakeste av alle griller som har vært på biler. Tesla gjorde dette av en god grunn, noe nok Audi og Mercedes nå følger opp. La la inn en fake grill for at den skulle ligne tradisjonelle biler utseende messig. Siden Tesla etter en stund ble kjent nok, så kunne de omgjøre til frontene som de har i dag, som er mye penere.

 

Audi og Mercedes skal selge sine biler mot ett mer konservativt marked, oftest sine egne tidligre kunder, og bygger bilene på sine design mønstre som har bestått i evigheter. Hvis de i starten av overgangen til elektriske biler endrer designet veldig, så får de ikke sine kunder over til elektriske, da mange nok vil syntes deignet er en del av pakken. Etter ett par generasjoner så endres nok dette her også.

 

Hadde folk som tradisjonelt kjøper Audi og Mercedes likt store forandringer, så hadde vi nok sett mer av konseptbilene blitt bygget lik konseptene, og ikke mer lik slik de "alltid" har vært. De store merkene har ikke ofte gjort store design endringer år etter år, men små forbedringer og moderniseringen over tid.

 

Japanerene er nok litt mer villig til å gjøre endringer, Nissan turte dette med Juke (eller hvem som var først med det deignet). Liker de, mens andre syntes de rett og slett er skikkelig stygge. Selv Nissan har gått for litt mer tradisjonelt på nye Leaf i forhold til første Leaf. Nye har fake grill, og ser mer ut som en normal bil, mens første Leaf ikke hadde dette, og skilte seg mye fra resten av bilparken.

Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for VW-konsernets futuristiske design på elbiler. De nye ID-bilene er verst, men denne Audien er ikke langt unna. Jeg tror folk flest ønsker elbiler som ser ut som vanlige biler og at disse futuristiske bilene vil selge dårligere enn om de så mer vanlige ut.

Jeg tror ikke du trenger bekymre deg. Det visuelle uttrykket demper seg gjerne en del på veien fra konsept- til produksjonsbil. :)
Lenke til kommentar

Jeg har lite til overs for VW-konsernets futuristiske design på elbiler. De nye ID-bilene er verst, men denne Audien er ikke langt unna. Jeg tror folk flest ønsker elbiler som ser ut som vanlige biler og at disse futuristiske bilene vil selge dårligere enn om de så mer vanlige ut.

HYZ0C0l.jpg

vw-id-alias-neo-rendering.jpg

Enkelte folk trur den vil se omtrent slik ut. Rendre hentet med utgangspunkt i den bilen som den kamuflasje-lakken er på. 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...