Gå til innhold

Her er Mercedes' nye elbil i Norge


Anbefalte innlegg

Ikke alle har råd til nybil uansett. Skal jeg ha en elbil som praktisk og faktisk dekker mine daglige og sporadiske behov må jeg på halvmillionen. Ikke at jeg nødvendigvis sutrer av den grunn, det er bare de faktiske forhold.

 

Jeg kjører for så vidt gjerne 400-500 km uten pissepause, gjerne 5-10 ganger i året. Mer om jeg hadde hatt tid til fartingen.

 

 

lett 1000km uten særlig pause og. Sist måtte jeg dog stoppe engang, siden man må jo fylle på  litt drivstoff ved snitthastighet på 170km/h. Tok bare 7 min å fylle, betale og toalettbesøk. :)

Endret av foxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For et argument! Var det -50 grader og hadde du med campingvogn? Og det var oppoverbakke begge veier også, eller? 
Det er jammen litt av noen behov folk har, her inne. Egentlig rart de har tid til å skrive her i det hele tatt, så mye som dissa kjører  :wee:

Når det er sagt, JA - det finnes folk der ute som har krav som en elbil ikke greier å dekke per i dag, men for de aller aller fleste, så er det svært få argumenter igjen for at man ikke skal kjøpe elbil. Det er ikke til å komme i fra

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Vi snakker antagelig Autobahn på et 1000km strekke der det IKKE er 120-grense og ingen veiarbeid da eller? Altså, det er vel og bra det, men det ikke akkurat et reelt argument i mot elbiler 

Ja Autobahn, natt til søndag (uten lastebiler), tørr veibane , ikke alt for mye respekt for fartsgrenser...

 

Jo poenget er at elbiler på lengre turer bare er tull - fint i byene og til hverdagsbruk.

Lenke til kommentar

Elbiler er jo ikke bare tull bare fordi du gir jernet i Tyskland? Hæ? Det finnes da folk som kjører Tesla på ferie til Spania, og er svært fornøyde med dette

Hver sitt, sikkert mange fine parkeringsplasser man kan stoppe timesvis på en 1000km strekning. :eek:  - Men det er bare ikke meg og velger å tro at jeg ikke er den eneste....

Endret av foxy
Lenke til kommentar

Elbiler er jo ikke bare tull bare fordi du gir jernet i Tyskland? Hæ? Det finnes da folk som kjører Tesla på ferie til Spania, og er svært fornøyde med dette

Her snakker vi å legge opp turen etter bilen, planlegge ut fra det og legge alle stopp på en supercharger. For ikke å glemme: gratis supercharging! Dette passer ikke for alle.

Lenke til kommentar

Foxy,

Nei, jeg sier ikke at det bare er deg heller, men du må slutte å tro at dine behov er det samme som alle andres. Det finnes folk som mener at kjøretøy skal ha soverom også (bobiler).
En elbil med et bra hurtigladings-nettverk, 5 seter + litt bagasjeplass og 400-500km rekkevidde skulle være nok til å dekke de aller aller fleste behov i dag. Kanskje ikke akkurat ditt behov, men det er greit - da fortsetter du å kjøre den bilen du har i dag, ferdig med det. Ikke noe å sutre over, du har det sikkert fint. Kanskje kommer det en elbil som passer dine behov etterhvert :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Foxy,

 

Nei, jeg sier ikke at det bare er deg heller, men du må slutte å tro at dine behov er det samme som alle andres. Det finnes folk som mener at kjøretøy skal ha soverom også (bobiler).

En elbil med et bra hurtigladings-nettverk, 5 seter + litt bagasjeplass og 400-500km rekkevidde skulle være nok til å dekke de aller aller fleste behov i dag. Kanskje ikke akkurat ditt behov, men det er greit - da fortsetter du å kjøre den bilen du har i dag, ferdig med det. Ikke noe å sutre over, du har det sikkert fint. Kanskje kommer det en elbil som passer dine behov etterhvert :)

Du må ikke tror at det du beskriver dekker behovet for de fleste - nei slik er det ikke!

 

El bil er fin som bybil eller i land som Norge med begrenset kjøring. 

 

Har selv Elbil til hverdagskjøring og det er helt toppers. Skal jeg på lengre turer >400km  t/r er elbil NO-GO, enkelt og greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Snitt av snitt, snakk om begrenset kunnskap. Jekk deg ned ett par hakk, hold deg saklig.

Det var saklig! 

 

 

 

Kanskje du burde tenke over dine egne innlegg om de er saklige som f.eks..:

 

 

 

Snitthastighet på 170 i 1000km skjer jo

 

Snitthastighet på 170 i 1000km skjer jo

 
Endret av foxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...