Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (2 timer siden):

var det ikke dette du ønsket da?

Absolutt alle ønsker at de skal håndtere dette på korrekt måte, men det er dem jo tydeligvis totalt ute av stand til å gjøre. Mest sannsynligvis så er det nok NHTSA som med sine spørsmål til dem nå nylig har fått dem til å måtte gjøre dette, da det ikke finnes én eneste grunn til å putte en sikkerhetssjåfør i passasjersetet i utgangspunktet som har med sikkerhet å gjøre. 

Tesla gir åpenbart fullstendig faen i sikkerhet, og tenker kun på optisk aksje-pumping. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
oophus skrev (2 minutter siden):

Absolutt alle ønsker at de skal håndtere dette på korrekt måte, men det er dem jo tydeligvis totalt ute av stand til å gjøre. Mest sannsynligvis så er det nok NHTSA som med sine spørsmål til dem nå nylig har fått dem til å måtte gjøre dette, da det ikke finnes én eneste grunn til å putte en sikkerhetssjåfør i passasjersetet i utgangspunktet som har med sikkerhet å gjøre. 

Tesla gir åpenbart fullstendig faen i sikkerhet, og tenker kun på optisk aksje-pumping. 

Ok, så sikkerheten gikk ned av å flytte sjåføren over? Som du noen sider bak klaget på at de ikke hadde? Det er ikke lett å bli klok på det her altså…

  • Liker 2
Skrevet

De flytta vel sjoføren dit samtidig som de låste opp kjøring på motorveier? Kansje sammeheng der?

Nå er forøvrig Robotaxi appen tilgjengelig for alle som bor der og ikke bare influensere og kjentfolk.

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (8 timer siden):

Ok, så sikkerheten gikk ned av å flytte sjåføren over? Som du noen sider bak klaget på at de ikke hadde? Det er ikke lett å bli klok på det her altså…

Haters gonna hate... Uansett!

  • Liker 1
Skrevet
Salvesen. skrev (10 timer siden):

Ok, så sikkerheten gikk ned av å flytte sjåføren over? Som du noen sider bak klaget på at de ikke hadde? Det er ikke lett å bli klok på det her altså…

Sikkerheten går selvfølgelig opp ved å ha sikkerhetssjåfør bak rattet. Tesla skulle aldri ha plassert denne personen i passasjersiden i utgangspuntket. Som sagt så finnes det absolutt null grunn forutenom aksje-pumping årsaker å plassere en person der med det formålet den personen hadde. 

Tesla former regelverk fordi de ikke klarer å tenke sikkerhet selv. Grunnet Tesla så får man altså robotaxiens svar på "ikke putt katta i mikrobølgeovnen" limt på. 

Skrevet
oophus skrev (Akkurat nå):

Sikkerheten går selvfølgelig opp ved å ha sikkerhetssjåfør bak rattet. Tesla skulle aldri ha plassert denne personen i passasjersiden i utgangspuntket. Som sagt så finnes det absolutt null grunn forutenom aksje-pumping årsaker å plassere en person der med det formålet den personen hadde. 

Tesla former regelverk fordi de ikke klarer å tenke sikkerhet selv. Grunnet Tesla så får man altså robotaxiens svar på "ikke putt katta i mikrobølgeovnen" limt på. 

Du blir aldri fornøyd, hæ? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Du blir aldri fornøyd, hæ? 

Vanskelig å bli fornøyd når aksje-pumping er høyest på agendaen i et firma. Det mener kanskje ikke du? 

Skrevet
oophus skrev (Akkurat nå):

Vanskelig å bli fornøyd når aksje-pumping er høyest på agendaen i et firma. Det mener kanskje ikke du? 

Så du tenker det pumper aksjeen og flytte til førersetet? Eller er du fortsatt stuck i historien? 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Så du tenker det pumper aksjeen og flytte til førersetet? Eller er du fortsatt stuck i historien? 

Jeg snakker fremdeles om utgangspunktet, når de valgte og sette personen i passasjersetet. Det ligger vel liten tvil om at de før eller siden måtte gjøre det rette og sette personen der han burde sitte, men det er flaut og håpløst at det i det hele tatt er noe en må være vitne til. 

Skrevet
oophus skrev (5 minutter siden):

Jeg snakker fremdeles om utgangspunktet, når de valgte og sette personen i passasjersetet. Det ligger vel liten tvil om at de før eller siden måtte gjøre det rette og sette personen der han burde sitte, men det er flaut og håpløst at det i det hele tatt er noe en må være vitne til. 

Men dette diskuterte vi jo i hel helt i starten, nå dro du det opp igjen med at de flyttet også fortsettet du klagingen på historiske ting som nå er borte. Ikke lett å henge med. Tenker vi har diskutert dette, så om du ønsker mine synspunkter på gammel løsning er det bare å dra tilbake i tråden å lese :)

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Men dette diskuterte vi jo i hel helt i starten, nå dro du det opp igjen med at de flyttet også fortsettet du klagingen på historiske ting som nå er borte. Ikke lett å henge med. Tenker vi har diskutert dette, så om du ønsker mine synspunkter på gammel løsning er det bare å dra tilbake i tråden å lese :)

Sist gang så var du usikker på grunnen. Nå fikk du svaret, og du er fremdeles i forsvarsmodus. 

Skrevet
Complexity skrev (På 4.9.2025 den 6.24):

De flytta vel sjoføren dit samtidig som de låste opp kjøring på motorveier? Kansje sammeheng der?

Nå er forøvrig Robotaxi appen tilgjengelig for alle som bor der og ikke bare influensere og kjentfolk.

Sammenhengen ligger nok i det faktum at de ikke innehar en robotaxi tillatelse, men en "ride hailing" tillatelse.

Robotaxi og Uber opererer altså helt likt i de tilfellene Uber sjåføren eier en Tesla med FSD i USA. 

  • Liker 1
Skrevet
oophus skrev (3 minutter siden):

Sammenhengen ligger nok i det faktum at de ikke innehar en robotaxi tillatelse, men en "ride hailing" tillatelse.

Robotaxi og Uber opererer altså helt likt i de tilfellene Uber sjåføren eier en Tesla med FSD i USA. 

Åja? Så du mener altså at uber sjåføren kan sette seg i passasjersetet uten å få tilsnakke av politiet?

jeg tviler, men du må gjerne begrunne påstanden med eksempler:)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (57 minutter siden):

Åja? Så du mener altså at uber sjåføren kan sette seg i passasjersetet uten å få tilsnakke av politiet?

jeg tviler, men du må gjerne begrunne påstanden med eksempler:)

Kan du bevise at Tesla ikke har fått tilsnakk av ulike ettersyn ettersom de nå plasserer testsjåføren bak rattet under nåværende tillatelser?

Nå etter 1 September så kom tillatelsene for førerløse biler i Texas, og de ligner veldig på de som California har. Disse har ikke Tesla ennå, så de opererer innenfor samme tillatelser som Uber og Lyft har (problemet med dem er at det ikke var spesifisert dette med sjåfør, ettersom ingen ville ha trudd at det ville vært nødvendig, før Tesla fant smitthullet).

Derfor kom Texas med nye retningslinjer under "Texas Senate Bill 2807". Det denne nevner er nettopp det med hvor testsjåføren skal være, og det er dette som nå tvinger Tesla til å plassere testsjåføren bak rattet. 

Det betyr at de i praksis er like i tilfeller der Uber eller Lyft sjåføren har en Tesla med FSD aktivert. 

Endret av oophus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...