Gå til innhold

Denne katta kan ta over telefonen din


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-qfohT7

Hvermannsen kan fint bruke LineageOS, siden det er vanlig Android i særdeles ren form. Å få noen til å installere det for deg er mye det samme som å be hvermannsen om å installere eget OS, selv om dette er litt vanskeligere. De fleste kjenner noen de stoler på med litt innsikt.

 

Når det først er installert trenger man ikke å si nei til Samsung/Sony club, Facebook EULA, Google-konto opprettelse/innlogging, osv. osv. Dette er momenter under vanlig førstegangsoppstart hos de store maskinvareprodusentene som jeg anser å _ikke_ være for hvermannsen.

 

 

Hva slags sjukt OS krever at man re-installerer med noe annet for å få en tilfredstillende fungerende enhet!? Vi lever da i 2019, og de aller fleste, inkludert meg selv forventer at ting funker ut av boksen. Gjør det ikke det, så kjøper man noe annet..

 

Hva med å heller gjøre noe med utgangspunktet som virker å være problemet dersom man må bytte OS ;)

 

Roote, flashe, custom-roms og hele pakka. Trodde virkelig vi var kommer lenger i 2019..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

blæææ oppdaterte telefonen min for 2 dager siden og den har januar sikkerhets patchen ikke februar ... siste patchen er ikke ute til den enda :-/ lure på hvor lenge det kommer tar for samsung før dem sende ut siste fixen

 

2 dager siden? Hvilken mobil?

Oppdaterte min S9+ den 15 Januar med Android 9.

Venter på siste sikkerhetsoppdatering nå i de kommende dagene

Lenke til kommentar

Android oppdateres månedlig

 

Dessverre er det produsentene selv som må sende ut oppdateringene. Og Google har ett system som tilsier at gjør du det innen 3 mnd er du "good guy" og anbefales av Google. Og selv ut du er sertifisert "Good guy" av Google, så brytes fortsatt 3mnd kravet.

Lenke til kommentar

Hva slags sjukt OS krever at man re-installerer med noe annet for å få en tilfredstillende fungerende enhet!? Vi lever da i 2019, og de aller fleste, inkludert meg selv forventer at ting funker ut av boksen. Gjør det ikke det, så kjøper man noe annet..

 

Hva med å heller gjøre noe med utgangspunktet som virker å være problemet dersom man må bytte OS ;)

 

Roote, flashe, custom-roms og hele pakka. Trodde virkelig vi var kommer lenger i 2019..

Ikke Android fra 2018+, alså Pie. Du får ikke kjøpt noe bra i 2019 enda. Forøvrig hjertens enig. Fairphone er nesten OK. Dragonbox Pyra, Librem 5 og Pine kommer.

 

Dessverre er det produsentene selv som må sende ut oppdateringene. Og Google har ett system som tilsier at gjør du det innen 3 mnd er du "good guy" og anbefales av Google. Og selv ut du er sertifisert "Good guy" av Google, så brytes fortsatt 3mnd kravet.

De må ikke, men de bør.

 

Android oppdateres månedlig

Du kan faktisk bygge det selv, når du selv vil. Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Hva slags sjukt OS krever at man re-installerer med noe annet for å få en tilfredstillende fungerende enhet!? Vi lever da i 2019, og de aller fleste, inkludert meg selv forventer at ting funker ut av boksen. Gjør det ikke det, så kjøper man noe annet..

 

Hva med å heller gjøre noe med utgangspunktet som virker å være problemet dersom man må bytte OS ;)

 

Roote, flashe, custom-roms og hele pakka. Trodde virkelig vi var kommer lenger i 2019..

Man kan alltids kjøpe en Oneplus/Pixel/AndroidOne telefon som kommer med "linageOS".

Desverre er det Samsung, Huawei, Sony osv som folk kjøper. Her har produsentene ødelagt Android ved å endre på alt til sitt eget opplegt.

 

Da er det fint at man kan installere f.eks LinageOS og få en brukbar telefon igjen.

 

Så vil ikke påstå at det et ett "Sjukt os", her får man rett og slett valgfrihet man ikke får på andre OS.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Man kan alltids kjøpe en Oneplus/Pixel/AndroidOne telefon som kommer med "linageOS".

Desverre er det Samsung, Huawei, Sony osv som folk kjøper. Her har produsentene ødelagt Android ved å endre på alt til sitt eget opplegt.

 

Da er det fint at man kan installere f.eks LinageOS og få en brukbar telefon igjen.

 

Så vil ikke påstå at det et ett "Sjukt os", her får man rett og slett valgfrihet man ikke får på andre OS.

 

 

Spiller liten rolle hvem sin skyld det egentlig er, når resultatet er det samme. På samme måte som Microsoft ikke var å klandre for manglende snapchat på Windows Phone, men resultatet var at Windows Phone ble oppfattet dårlig (snapchat bare et eksempel såklart). Selv synest jeg valgfrihet er et stort pluss, men du skal nok ikke undervurdere majoritetens ønske om manglende valgfrihet ;)

 

Men on-topic, så er vel denne feilen også gjeldende for LinageOS da den ikke så vidt jeg kunne se var et resultat av en spesifikk implementering, men OS-et i bunn? Mulig det kan bli patchet fortere da..

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hvordan I huleste skal den katta få tatt over mobilen min?

 

Trodde dette var en artikkel om verdens smarteste katt jeg nå. Men etter å ha lest artikkelen ser jeg at det kan like gjerne være en kameltå som hacker telefonen min.... Rettere sagt bildet av.

 

Plz VG... Mer nøyaktighet og mindre clickbait....

 

Skribenten er sannsynligvis kattehater?  :wee:

 

Fyttikatta  :rofl:
 
Jeg har alltid syntes at katter ser like sleske ut som han der. Ikke evner de å gi fra seg falske smil heller.tigerthird.300x169.jpg
Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...