Gå til innhold

Ute på tur med satellittene i bånd


AnArv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mange er dere egentlig som tror at jorda er flat og satelitter ikke finnes? Ikke veldig mange, TROR jeg.

 

Satellittene eksisterer ikke i den form NASA hevder. Alle kan sende opp en, til og med du, om det er slik du vil bruke pengene dine. Interessant kommentar i det klippet; "hvorfor står dere bare å tar bilder. Riv ut harddisken slik at vi kan se hva den inneholder".

 

Hvor mange? Tja, ikke godt å si. Nok til at man kan holde konferanser som er latterlig nok i seg selv, men kanskje en nødvendighet. Uansett liker ikke vi kommersialiseringen av dette. Blir på samme måte som med treningsguruene. Resepten er helt elementær, mens noen vanskeliggjør den slik at de kan tjene penger på folks uvitenhet. Nesten som NASA, bare at de drar inn ca. 50 millioner dollar dagen.

Lenke til kommentar

Snodig at man ikke ser disse ballongene når man ser på ISS da?

 

Kan du sende meg link til nettsted hvor jeg kan se ISS live med klare og tydelige bilder? Litt det samme som turene som blir arrangert til Antarktis. Blir transportert i militærfly som ikke har vinduer, betaler 40-75,000 USD for å bo i telt og pisse i ei bøtte, meget begrensede turmuligheter når man er kommet fram, samme eier for ca. 150 forskjellige nettsteder som arrangerer disse turene, noen har skrevet i tilbakemeldingene til et av disse nettstedene (samme operatør) at de har sett isbjørn - hvilket sist jeg sjekket kun fantes på nordpolen.

 

Ettersom Kubrick lagde månelandingen i et studio, tror du virkelig ikke at de kan fake en satellitt? Med hologrammer er mulighetene nesten uendelige. Ta f.eks Audi og hva de lagde, 10 år siden:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik som dette antar jeg du mener?

 

De de fant er slett ikke restene av en satellitt. En satellitt ville ha vært preget av en ferd i stor fart gjennom atmosfæren og ville ha sett helt utbrent ut - her er jo ingenting brent. Jeg vet ikke nøyaktig hva dette er, men ettersom de fant restene av en heliumballong, så kan du være sikker på at det ble løftet høyt opp i atmosfæren (eller høyere) ved hjelp av denne ballongen. At slike ballonger ikke er særlig lette å styre ser man et eksempel på her: https://www.youtube.com/watch?v=uiwkHLM1Ipc

 

Ettersom det er umulig å bruke ballonger til å sende satellitter i bane rundt jorden, så bruker man istedet raketter til dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du noen gang har tatt en båt ute på det åpene hav vil du se fordelen av en satelitt tlf. Og masse komunikasjon går også vi satelitt. Jeg har flere ganger brukt internett over satelitt når jeg har vært langdt til havs. Men skal ikke skryte på meg at det er hverken kjapt eller billig. Mener noen snakket om 1 mill per megabit da. Så derfor fiber er kongen over alle komunkasjonsformer og hvis ikke sateloter finnes så har du heller ikke komunkasjon ute på det store hav.

 

Notis her, du kan bruke lavfrekvent radiokomuniasjon til havs, men det er forferdelig tregdt.

 

Og hvis du tviler på satelitt, her har du en oversikt over skipstrafikk, innhentet blandt annet via satelitt:

https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:-23.1/centery:49.3/zoom:2

 

Edit, siden det kansje ikke var åpenbart, men posisjon til skipene kommer også via bla annet gps.

Endret av 7RQE101Q
Lenke til kommentar

 

Ettersom TV fungerer utmerket via satellitt er det merkelig at dette ikke blir benyttet for telefoni. Man får både lyd og bilde via TV'en, men det er mulig det er noe helt elementært jeg ikke er klar over. Må være mye mer lettvint enn grave kabler.

Har en slik en ... aner ikke hva som skjedde med bildene ... det kommer KUN lyd ut av den.

 

9505a_with_refection_no_ant_upd__30240.1

Lenke til kommentar

Har hørt at T-mobile måtte sette opp ekstra master slik at dekningen ble tilstrekkelig nok. Noen plasser kunne de ikke ringe fra. Finner jeg det igjen linkes det.

Samme med norsk fjellheim. I fjellvet reglene står det jo at du ikke skal stole på mobilen i fjellene. Skal du være sikker har du med deg en satelitt tlf eller en satelitt nødpeilesender. Og ser at du unlot totalt a nevne noe om båt trafikken, eller tror du ikke på båt og navigasjon nå heller? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har hørt at T-mobile måtte sette opp ekstra master slik at dekningen ble tilstrekkelig nok. Noen plasser kunne de ikke ringe fra. Finner jeg det igjen linkes det.

 

Selvfølgelig kunne de ikke ringe fra en mobiltelefon (cell phone/ cellular phone) uten mobilmaster. Det er hele prinsippet bak mobiltelefonen slik vi kjenner den. Du må være innenfor cellen som dekkes av en mobilmast.

 

Telefonen som er avbildet lenger oppe er imidlertid en Iridium satelitttelefon. Den kan brukes i hele verden, hvor som helst, og er ikke avhengig av mobilmaster. Til og med nord i Canada! Hvordan er det mulig? Jo, ved hjelp av satellitter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...